Hari ini merupakan hari yang penting bagi freen Dan Becky. Mereka berdua Dan rakan rakan yang lain berkumpul di tempat rahsia freen.
Okay semua dah ada?"_ Tanya freen"
Ye semua dah ada"_ jawab Heng"
Okay sekarang kita mulakan rancangan kita."_ ucap freen"
Okay "_ balas Becky"
Rancangan pertama bagi misi ini adalah untuk memisahkan Nita dan Nop"_ ucap freen "
Okay aku faham tapi macam mana freen?"_ Tanya Noey"
Aku cukup kenal dengan perangai Nita. Dia takkan kekal dengan seorang lelaki jadi aku yakin dalam diam Nita akan curang dengan Nop."_ balas freen"
Jadi kami kena buat apa freen?"_ ucap Nam"
Buat masa sekarang aku nak minta tolong Korang perhatikan gerak geri Nita dan Nop"_ balas freen"
Okay aku, Irin dengan Becky perhatikan Nop"_ ucap Noey"
Jadi aku, Nam Dan freen perhatikan Nita"_ ucap Heng"
Skip
Setelah beberapa hari freen, Nam Dan Heng mengikuti gerak geri Nita, akhirnya mereka melihat Nita bersama sama lelaki lain yang ingin masuk ke dalam hotel.
Weh tu Nita kan?"_ ucap Heng"
Haah la tu Nita"_ balas freen"
Jom kita ikut dia tapi jangan sampai kene tangkap"_ ucap Heng"
Okay"_ balas Nam yang tidak sabar untuk mengintip Nita"
Tapi aku rasa baik Korang berdua sahaja pergi"_ ucap freen"
Kenapa kau tak nak ikut pulak?"_ Tanya Heng"
Kalau aku ikut takut nanti Nita perasan aku "_ jawab freen"
Betul jugak lepas tu kitorang kene buat apa ni?"_ Tanya Nam"
Ha Korang berlakon sebagai pasangan"_ jawab freen"
Ehh tak nak la, aku lagi rela pergi sorang "_ ucap Heng"
Aku pun lagi tak nak "_ balas Nam"
Ala tolong la Korang ni berlakon je, bukan betul pun. Lagipun ni peluang kita"_ ucap freen sambil buat muka sedih"
Haih okay la dah jom Nam"_ balas Heng yang pasrah"
Okay jom"_ ucap Nam"
Mereka berdua pun berjalan masuk ke dalam hotel sementara freen menunggu mereka di dalam kereta. Heng dengan pantas menarik tangan Nam kerana dia melihat Nita semakin jauh ke depan.
Weh kau ni sabar boleh tak, aku ni dah la pakai kasut tumit tinggi"_ ucap Nam"
Nanti si Nita tu terlepas la "_ balas Heng"
Tiba tiba langkah Nita terhenti kerana dia merasa ada orang mengikutinya Dan dia terus menoleh ke belakang. Heng yang melihat Nita ingin menoleh kebelakang terus memeluk Nam supaya Nita tidak dapat melihat wajah mereka.
Weh kau ni dah kenapa Heng tiba tiba peluk aku ni?"_ tanya Nam sambil meronta ronta"
Kau sabar boleh tak Nita tengah pandang kita ni "_ balas Nam"
Ye ke okay ²"_ ucap Nam yang dalam hatinya berbunga bunga melihat gelagat Heng"
Setelah beberapa saat, Nita kembali melangkah bersama pasangan itu menuju ke bilik hotel. Nam Dan Heng terus menangkap beberapa keping gambar Nita itu.
Pov Becky
Si Nop ni kemana kenapa tak nampak pun dia ni?"_ ucap Noey yang kepenatan menunggu Nop"
Sabar la awak sekejap lagi ada la tu, betul kan Becky "_ balas Irin"
Haah biasanya dia akan lepak dekat sini"_ ucap Becky"
Ha dia dah datang dah tu"_ ucap Irin"
Okay kita tangkap gambar dia "_ balas Noey"
Mereka pun menangkap gambar Nop. Sungguh mereka merasakan Nop Dan Nita bergaduh kerana mereka terdengar Nop memarahi Nita di dalam telefonnya.
Weh aku rasa Nop gaduh la dengan Nita"_ ucap Noey"
Haah la dorang macam gaduh"_ balas Irin"
Bagus la kalau dorang gaduh sebab nanti lagi senang kerja kita"_ ucap Becky sambil tersenyum puas"
______________________________________________________
Tepat pukul 5 petang, mereka semua berkumpul di tempat rahsia freen.
Okay boleh aku tahu Korang dapat apa je Selama Korang ikuti Nop?"_ Tanya freen"
Noey terus mengeluarkan beberapa keping gambar.
Kami rasa Nop Dan Nita bergaduh besar semalam "_ ucap Irin"
Okay bagus lagi tinggi peluang rancangan kita untuk berjaya"_ balas Heng"
Ha Nam tunjuk la gambar Nita pulak"_ ucap Heng"
Ha aku tunjuk la ni"_ balas Nam sambil mengeluarkan beberapa keping gambar Nita.
Mereka semua tersenyum melihat gambar Nita kerana itu akan menjadi kunci utama untuk pisahkan Nop Dan Nita. Namun freen kelihatan tidak berapa gembira.
Kau dah kenapa freen?"_ Tanya Noey"
Aku rasa gambar sahaja tidak mencukupi"_ jawab Freen"
Nam Dan Heng ketawa melihat freen.
Korang ni dah kenapa ketawa?"_ Tanya Noey"
Aku tahu gambar sahaja tidak mencukupi jadi kitorang ada bukti yang lagi kuat untuk Nop percaya yang Nita tu curang dengan dia."_ balas Heng"
Ha apa dia?"_ Tanya freen yang teruja"
Nam Dan Heng menunjukkan video perbualan Nita dengan seorang lelaki.
Dalam video tersebut dengan jelas Nita berkata dia hanya inginkan duit Nop Dan mempermainkan Nop. Semua yang mendengar terkejut dengan is kandungan video tersebut.Maaf min update lambat harini. Untuk episode ini akan ada sambungan. Terima kasih 💕
YOU ARE READING
Perfect Revenge
RandomBagaimanakah freen Dan Becky ingin membalas dendam terhadap bekas kekasih mereka