Episode 8

590 32 0
                                    

Kegembiraan yang freen Dan kawan kawannya rasai semalam tidak lama kerana mereka telah mendapat berita buruk berkenaan dengan freen.

Weh Heng cepat telefon freen sekarang!!!"_ ucap Nam yang panik"

Okay sekejap"_ balas Heng"

Heng terus menelefon freen untuk datang ke pejabatnya. Freen yang panik juga terus bergerak menuju ke pejabatnya.

Ha ada apa Nam?"_ ucap freen yang panik"

Pejabat kau kene serang"_ terang Nam"

Haah freen habis semua barang berterabur lepas tu ada cat merah yang di simbah dekat dalam pejabat kau"_ sambung Heng lagi"

Apa! kau biar betul"_ ucap freen yang terus berlari menuju ke pejabatnya.

Noey yang baru tiba juga terkejut melihat keadaan pejabat freen yang kucar kacir.

Aku yakin ni kerja Nita"_ ucap Noey"

Betul cakap Noey tu freen, aku yakin tak ada orang yang akan berdendam dengan kau sampai macam ni kecuali dia"_ ucap Nam"

Freen kelihatan buntu melihat keadaan sekelilingnnya.

Cuba kau telefon Becky dengan Irin, aku takut Nita apa apakan mereka berdua juga"_ ucap freen "

Noey terus menelefon Becky Dan Irin. Nasib mereka baik kerana Nita hanya mengangu freen sahaja.

Skip keesokan harinya

Semua telah berkumpul di tempat rahsia freen. Riak wajah semua kelihatan sangat risau dengan kejadian semalam. Mereka takut Nita akan bertindak lebih ganas terhadap freen ataupun mereka semua.

Freen awak okay?"_ ucap Becky memecah kesunyian mereka"

Jangan risau saya okay"_ jawab freen namun dalam hati dia hanya tuhan sahaja yang tahu"

Kau kene bertindak tegas freen"_ ucap Nam yang risau dengan keadaan freen"

Betul tu aku takut dia akan buat perkara yang lagi teruk"_ sambung Heng"

Aku tahu Korang semua risau, tapi jangan risau aku dah pastikan dia takkan kacau aku Dan Korang semua"_ ucap freen"

Apa yang awak buat freen?"_ Tanya Irin "

Haah apa kau buat freen?"_ tambah Noey"

Aku dah kumpul semua bukti perkara jahat yang Nita buat dekat aku"_ balas freen "

Betul ke ni freen?"_ ucap Becky "

Ye betul tu jadi jangan risau sebab polis tengah mencari Nita"_ jawab freen "

Kalau macam tu baiklah freen"_ ucap Heng "

Tapi buat masa sekarang ini kita kena berhati hati dengan Nita sebab kita tak tahu apa lagi rancangan dia"_ ucap freen"

Okay kami semua faham"_ balas Irin"

______________________________________________________

Setelah beberapa hari Nita telah pun di tangkap ketika ingin menceroboh rumah freen. Nasib freen baik kerana dia telah mengupah beberapa pegawai keselamatan untuk menjaga rumahnya itu. Nita telah didakwa di atas kesalahan yang sangat berat ( cubaan membunuh, menipu, Dan lain- lain lagi) mahkamah telah menetapkan hukuman kepada Nita dengan penjara Selama 60 tahun beserta sebatan sebanyak 8 Kali.

Semua yang mendengar berita tentang Nita berasa sungguh lega. Namun freen kelihatan sedikit sedih kerana baginya Nita adalah cinta pertamanya jadi dia berasa sedikit bersalah kerana telah melaporkan Nita kepada polis.

Kau okay tak ni freen?"_ ucap Heng"

Aku okay je"_ jawab freen sambil tersenyum"

Aku tahu perasaan kau freen tapi ini yang terbaik kau boleh buat"_ ucap Noey sambil menepuk belakang freen"

Betul tu freen"_ ucap Nam"

Becky yang baru tiba terus menuju ke arah freen.

Freen saya ada perkara nak bagitahu awal"_ ucap Becky "

Ye ada apa Becky?"_ Tanya freen"

Nop nak berbaik semula dengan saya"_ ucap Becky

Semua yang mendengar terkejut kerana tidak menyangka Nop akan minta berbaik dengan Becky "

Jadi awak nak berbaik dengan Nop ke?"_ ucap freen yang sedang menahan sedihnya"

Becky terus menggelengkan kepalanya.

Saya takkan berbaik dengan dia "_ jawab Becky sambil tersenyum "

Freen yang mendengar ucapan Becky berasa lega kerana sungguh dia sudah mula suka dengan Becky.

Jadi awak tolak dia ke Becky?"_ Tanya Heng"

Saya tak tolak dia "_ jawab Becky "

Freen kembali merasa hairan dengan jawapan Dari Becky.

Sekejap apa maksud awak Becky?"_ Tanya freen"

Nanti sampai masa awak akan tahu freen"_ jawab Becky "

Semua melihat Becky kehairanan dengan ucapannya itu seolah olah Becky telah merangcang sesuatu di belakang mereka.

Satu lagi saya nak ajak semua pergi ke party di rumah saya"_ ucap Becky memecahkan kesunyian"

Party?"_ tanya Nam"

Ya saya nak buat party hari sabtu ini jadi saya harap semua orang dapat hadir lagi lagi awak freen"_ ucap Becky sambil memandang wajah freen"

Semua bersetuju untuk pergi ke party Becky termasuk freen. Becky terus menuju ke arah keretanya. Ucapan yang Becky tinggalkan sungguh menjadi tanda Tanya untuk freen. Apakah maksud Becky. Adalah dia akan berbaik dengan Nop semula.




______________________________________________________



Perfect Revenge Where stories live. Discover now