Sambungan dari episode 6.
Jadi untuk rancangan seterusnya apa freen?"_ Tanya Becky"
Awak ada nombor telefon Nop kan Becky?"_ balas freen"
Ada "_ jawab Becky"
Okay bagus biar saya hantar semua gambar Nita dekat dia"_ ucap freen"
Okay"_ balas Becky sambil memberi nombor telefon Nop kepada freen"
Freen dengan segera menghantar mesej kepada Nop.
Sekarang kita tunggu sahaja jawapan Dari Nop."_ ucap freen sambil memeluk badannya"
Aku tak sabar nak tengok reaksi Nop "_ balas Nam sambil ketawa"
Tidak lama kemudian freen mendapat pesanan Dari Nop.
Ha Nop balas apa freen?"_ ucap Heng yang teruja".
Ahh dia tak percaya yang tu Nita"_ balas freen"
Semua merasa kecewa dengan reaksi Nop kerana mereka memikirkan bahawa rancangan mereka gagal. Namun freen melihat pesanan Dari Nop terlihat gembira.
Kenapa awak nampak gembira freen?"_ tanya Irin yang kehairanan melihat reaksi freen"
Aku dah agak dia takkan percaya "_ jawab freen"
Lepas tu macam mana ni freen?"_ tanya Noey "
Okay kita ubah rancangan kita"_ ucapan freen"
Macam mana?"_ Tanya Nam"
Kalau dia tak percaya dengan gambar, kita tunjuk yang Nita tu betul² curang dengan dia "_ balas freen"
Okay jadi apa rancangan kau freen?"_ Tanya Heng"
Aku akan umpan Nita supaya dia jumpa dengan lelaki lain"_ jawab freen"
Okay faham tapi saya kena buat apa freen?"_ Tanya Becky"
Saya nak awak umpan Nop untuk pergi ke tempat yang saya bagitahu boleh?"_ balas freen".
Boleh"_ ucap Becky"
Semua hanya mengikuti rancangan freen kerana mereka tahu freen sangat pakar dalam perkara itu.
Skip hari kejadian.
Weh serious la aku kene berlakon ni?"_ ucap Heng yang ketakutan"
Ye la kau kan seorang je lelaki kat dalam kumpulan kita"_ balas Nam"
Aku takut la, si Nita tu bukan betul sangat "_ ucap Heng"
Tak pe kau jangan risau, bila Nop tu datang kau terus lari kat kitorang "_ balas freen"
Ha okay la tapi Korang janji selamatkan aku tau"_ ucap Heng"
Ye kitorang datang Heng"_ balas Noey"
Flashbacks on
Sebenarnya malam sebelum itu freen telah menghantar pesanan kepada Nita yang menunjukkan dia ingin berjumpa dengannya, begitu juga dengan Becky dia juga telah menghantar pesanan kepada Nop.
Kedua dua mereka setuju untuk berjumpa.Flashbacks off
Nita yang dari jauh terlihat menuruni keretanya Dan menuju kafe yang di duduki Heng. Freen dengan cepat menghantar pesanan kepada Nita bahawa dia tidak dapat datang ke kafe tersebut kerana mempunyai Hal lain. Nita yang membaca pesanan Dari freen itu kelihatan marah namun kemarahan itu pudar kerana dia telah melihat seorang lelaki yang terlihat sangat kaya berada di hujung kafe. Tanpa melengahkan masa dia terus menuju ke arah lelaki itu.
Hai awak"_ sapa Nita dengan nada mengoda"
Hai..."_ jawab Heng yang dalam ketakutan"
Boleh saya duduk"_ ucap Nita sambil memandang muka Heng"
Duduk la "_ balas Heng"
Mereka berdua pun berborak rancak. Tidak lama kemudian Nop masuk ke dalam kafe tersebut Dan mencari kedudukan Becky. Setelah beberapa minit dia terlihat seorang yang dia sangat kenal. Seseorang itu bukanlah Becky namun kekasih nya iaitu Nita.
Heng Dari jauh melihat Nop pun memulakan misinya dengan memegang tangan Nita. Nop yang melihat terus melangkah marah ke arah Heng Dan Nita.Baby siapa dia ni!!!!"_ teriak Nop yang marah melihat Nita bersama lelaki lain"
Dia kawan saya la "_ jawab Nita dengan nada marah "
Kawan apa sampai pegang ² tangan!!"_ marah Nop"
Mereka berdua pun terus bergaduh mulut sementara Heng yang takut terus berlari keluar kafe Dan menuju ke arah freen Dan lain.
Ha macam mana Heng?"_ Tanya freen"
Jap bagi aku ambik nafas aku dulu"_ jawab Heng yang tercungap cungap berlari."
Okay ²"_ ucap Noey"
Dorang bergaduh besar"_ terang Heng"
Jadi rancangan kita berjaya?"_ ucap Becky "
Haah berjaya"_ balas freen sambil tersenyum "
Betul la apa kau cakap freen"_ ucap Heng "
Kenapa Heng"_ tanya Irin"
Dia tu memang perempuan gatal"_ jawab Heng"
Asal dia goda kau ke?"_ Tanya freen"
Ye la kau tahu aku punya takut sampai nak terkencing aku"_ jawab Heng yang betul ² ketakutan dengan Nita"
Hahahaha, kan aku dah cakap dia tu kalau nampak lelaki kaya je terus mengeletis"_ ucap freen sambil ketawa"
Tapi freen aku takut la kalau Nita tu dapat tahu yang kita kenakan dia"_ ucap Nam"
Aku tahu Korang takut tapi tak pe aku akan pastikan Korang semua Selamat"_ balas freen"
Betul tu aku yakin Nita tak kan buat yang bukan bukan"_ ucap Noey"
Mereka semua balik ke rumah masing masing dengan hati gembira kerana akhirnya rancangan untuk memisahkan Nita dan Nop berjaya.
Maaf semalam min tak update episode sebab min Kurang sihat. Harap Korang suka dengan episode ni. Untuk cerita ini akan ada lagi 3 episode bermaksud min akan tamatkan cerita ini dengan 10 episode sahaja. Kalau para reader ada cadangan untuk next cerita boleh Komen kalau min rajin min buat .Terima kasih 💕
YOU ARE READING
Perfect Revenge
RandomBagaimanakah freen Dan Becky ingin membalas dendam terhadap bekas kekasih mereka