Kini hari yang di nanti nantikan oleh Becky sudah tiba. Semua orang telah berkumpul di rumah Becky termasuk la Nop.
Freen kelihatan sangat gelisah kerana kehadiran Nop.
Freen, kau dah kenapa?"_ bisik Heng"
Tak da apa "_ bisik freen"
Muka kau tu pucat semacam tahu tak"_ bisik Heng lagi"
Tahu, kau jangan risau aku okay je"_ jawab freen"
Sudah beberapa minit majlis berlangsung namun kelibat Becky Masih lagi tidak di lihat.
Irin, Becky mana?"_ Tanya Nam"
Tak tahu la, dia suruh Irin duduk depan dulu"_ jawab Irin"
Ye ke, tapi lama sangat dah tu"_ ucap Nam"
Sekejap saya pergi cari Becky "_ jawab Irin"
Okay"_ ucap Nam"
Irin dengan segera mencari Becky.
Wei Becky, kau buat apa ni? Semua orang cari "_ Tanya Irin "
Sekejap lagi aku datang"_ jawab Becky"
Ha okay tapi Jangan lama sangat sebab semua tengab tunggu kau ni"_ ucap Irin dan berlalu pergi."
Setelah beberapa minit baru Becky muncul di dalam majlis tersebut. Semua orang sudah mengambil tempat masing masing.
Selamat malam semua, terima kasih kerana telah menghadiri majlis ini. Saya selaku ayah kepada Becky ingin menjemput Becky untuk memberi ucapannya "_ ucap Armstrong"
Terima kasih papa dan juga semua orang yang hadir bagi majlis ini. Tujuan saya menjemput semua hadir di majlis ini kerana Saya ingin memperkenalkan bakal pengantin saya."_ ucap Becky"
Freen kelihatan sangat gelisah mendengar ucapan daripada Becky itu. Dia sejujurnya tidak tahu apa yang Becky telah rancang di belakangnya.
Saya dengan ini ingin menjemput kekasih saya iaitu Freen Serocha ke atas pentas."_ ucap Becky sambil memandang ke arah freen."
Semua mata memandang ke arah freen. Freen terkaku kerana dia tidak sangka Becky akan memanggilnya. Tiba tiba Nop berdiri dan menepuk mejanya. Semua orang terkejut melihat gelagat Nop.
Apa yang awak cakap ni Becky!!!"_ tengking Nop"
Saya hanya ingin perkenalkan kekasih saya sahaja"_ balas Becky"
Apa ni Becky? Bukan kamu dengan Nop ke?"_ Tanya Armstrong"
Saya tahu semua orang terkejut mendengar ucapan saya tapi saya pasti saya memanggil orang yang betul."_ ucap Becky"
Nop yang mendengar ucapan Becky kelihatan sangat marah. Baru sahaja dia ingin melangkah kakinya ke arah Becky, tiba tiba terpancar gambar gambar Nop bersama Nita. Nop yang melihat gambarnya itu terdiam.
Apa semua ni Nop Niran!!!"_ tengking Armstrong"
Itu semua fitnah papa"_ ucap Nop yang Cuba menidakkan gambar tersebut "
Betul papa, Nop dah lama curang dengan Becky Dan kitorang pun sudah lama putus"_ ucap Becky dengan air mata yang mengalir"
Freen yang melihat Becky menangis terus berlari ke arah Becky untuk menenangkannya.
Pang.....
Satu tamparan telah dilepaskan oleh ayah Becky.
Melampau kamu ni Nop Niran!!!"_ tengking Armstrong"
Maafkan Nop papa"_ ucap Nop"
Tak payah panggil aku papa lagi"_ balas Armstrong"
Sayang tolong la, saya minta maaf"_ ucap Nop yang sudah melutut di hadapan Becky"
Tiada maaf lagi untuk awak Nop. Saya tak kisah kalau awak nak curang dengan saya tapi sampai hati awak bocorkan tentang penyakit saya dekat semua orang"_ ucap Becky"
Apa!!!! Kau bocorkan rahsia anak aku!! "_ tengking Armstrong"
Maafkan Nop"_ ucap Nop yang takut melihat Armstrong"
Kau pergi berambus daripada sini Dan jangan sesekali menjejakkan kaki kau dekat rumah aku ni!!"_ jerit Armstrong "
Bagi saya satu lagi peluang"_ rayu Nop"
Tak ada lagi peluang untuk kau! Sekuriti bawak dia keluar dari rumah saya"_ arah Armstrong"
Semua yang melihat kejadian tersebut hanya mendiamkan diri sahaja.
Awak okay Becky?"_ Tanya freen yang risau melihat keadaan Becky"
Becky hanya menggelengkan kepalanya dan memeluk erat freen.
Freen sebenarnya tidak selesa melihat Becky memeluknya kerana dia takut ayah kepada Becky memarahinya.
Kenapa kamu tidak bagitahu kami tentang perkara ini Becky "_ ucap mama Becky"
Maafkan Becky mama dan papa"_ balas Becky"
Awak ni siapa? Betul ke awak ni kekasih anak saya?"_ Tanya Armstrong"
Freen sudah berpeluh peluh mendengar ucapan daripada ayah Becky, mana tak nya dia telah melihat Nop ditampar betul betul di hadapannya.
Betul tu uncle.."_ ucap freen tergagap gagap"
Haih apa nak jadi la dengan kamu ni Becky "_ ucap Armstrong yang pening melihat anak perempuannya itu"
Heng, Noey, Irin dan Nam dari tadi terpaku sejak melihat Nop ditampar oleh ayah Becky.
Dah la papa nak rehat"_ ucap ayah Becky"
Ayah dan ibu Becky masuk ke dalam rumahnya meninggalkan semua orang.
Maaf la ye Becky, ini ke yang awak rancang belakang kitorang?"_ Tanya Nam"
Ye, sebenarnya mama dan papa saya tidak tahu pun saya dah putus dengan Nop sebab tu saya putuskan untuk memberitahu mereka harini."_ jawab Becky"
Awak gunakan saya ke Becky?"_ Tanya freen"
Tidak la freen, saya iklas suka dengan awak sebab tu saya beranikan diri saya untuk perkenalkan awak di hadapan mama dan papa saya"_ jawab Becky sambil memandang wajah freen"
Freen tersenyum gembira mendengar ucapan dari Becky itu.
Ha dah alang ² kita berkumpul ni, aku nak cakap juga "_ ucap Noey"
Ha apa pula ni"_ balas Heng"
Aku nak cakap aku dengan Irin pun dah couple"_ ucap Noey
Semua terlihat terkejut mendengar ucapan daripada Noey.
Ala semua dah ada pasangan tapi aku.."_ ucap Nam dengan nada sedih"
Apa susahnya kau ambik Heng ni ha"_ ucap freen dalam nada mengusik "
Ha sudah, kau jangan macam ² freen, aku ni tak sanggup nak layan dia ni 24 jam tahu tak"_ balas Heng"
Semua tertawa mendengar ucapan daripada Heng itu.
Skip 1 tahun kemudian....
Freen Dan Becky kini sudah mendirikan rumah tangga mereka. Begitu juga dengan Noey dan Irin. Mereka semua hidup gembira dengan pasangan masing masing. Nam Dan Heng pula Masih lagi tidak mahu menerima kenyataan bahawa mereka telah pun ditakdirkan bersama.
TAMAT...
____________________________________________________
Akhirnya cerita pertama Dari min sudah pun berakhir. Min nak minta maaf sekiranya cerita min ini tidak best maklumlah min baru mula menulis. Min Masih lagi belajar untuk menulis Wattpad ini. Terima kasih semua yang telah membaca cerita ni 💕. Tidak lupa juga min ingin meminta sokongan anda untuk cerita kedua min yang bertajuk cinta pandang pertama. Terima kasih 💕
YOU ARE READING
Perfect Revenge
De TodoBagaimanakah freen Dan Becky ingin membalas dendam terhadap bekas kekasih mereka