Sambungan dari episode lepas...
Sejak semalam wajah freen muram sahaja.
Woi freen serocha kenapa masam sangat muka tu "_ tanya Heng"
Aku rasa freen ni kecewa dengan Becky kot "_ sampuk Noey"
Freen hanya mendiamkan dirinya sahaja. Betul sangkaan Noey sebenarnya freen memang kecewa dengan Becky kerana dia sudah mula menyukai wanita tersebut.
Pelik pulak aku dengan kau ni freen biasanya kau okay je kalau kena tolak "_ ucap Nam"
Kau ni la tak payah la jatuhkan lagi semangat kawan kita tu "_ sampuk Heng"
Apa kata kau terus terang je dekat Becky tu freen"_ ucap Noey"
Haah, daripada kau duduk buat muka kat sini baik kau bagitahu Becky tentang perasaan kau"_ sambung Nam"
Freen yang mukanya muram terus tersenyum.
Betul jugak tu baik aku terus terang dengan Becky kan"_ ucap freen"
Ha kalau begitu pergi la cakap dekat dia"_ balas Noey"
Ntah nanti kalau Becky tu kene rembat dengan orang lain baru tahu "_ ucap Nam dengan nada mengusik"
Semua tertawa mendengar ucapan daripada Nam itu. Sementara itu, Freen dalam diam telah menghantar pesanan kepada Becky.
Esok hariFreen berdebar debar menanti ke hadiran Becky. Dia berasa sangat gugup untuk menyuarakan perasaanya terhadap Becky.
Hai freen"_ sapa Becky"
Uhh hai Becky "_ jawab freen yang gugup"
Awak okay ke? Kenapa muka awak pucat semacam?"_ Tanya Becky yang risau melihat keadaan freen"
Ha.. saya okay sahaja"_ jawab freen sambil menahan gugupnya itu"
Awak nak jumpa dengan saya sebab apa freen?"_ Tanya Becky lagi"
Saya sebenarnya... Suka dekat awak"_jawab freen sambil tergagap gagap"
Becky terkejut mendengar ucapan daripada freen itu.
Awak suka dekat saya?"_ Tanya Becky yang ingin kepastian"
Ya saya suka dekat awak"_ jawab freen sambil menundukkan kepalanya"
Becky mengambil beberapa minit untuk menjawab pertanyaan daripada freen.
Saya pun sebenarnya suka dekat awak juga."_ ucap Becky "
Freen terus mengangkat kepalanya dan terus memandang wajah Becky.
Betul ke ni Becky? Awak suka saya?"_ Tanya freen sambil tersenyum"
Ye betul tu"_ balas Becky sambil tersenyum"
Tapi saya Masih lagi tidak faham dengan maksud awak tentang semalam"_ ucap freen"
Ohh tentang semalam tu saya sengaja cakap macam tu"_ balas Becky sambil ketawa kecil"
Awak sengaja?"_ Tanya freen"
Haah saya sengaja cakap macam tu sebab saya nak tahu awak ni suka saya atau tidak"_ jawab Becky"
Freen yang mendengar ucapan daripada Becky hanya tersipu malu.
Freen"_ ucap Becky"
Ye Becky kenapa?"_ Tanya freen"
Tentang party esok hari, sebenarnya saya nak kenalkan awak dengan keluarga saya"_ jawab Becky"
Betul ke ni Becky?"_ Tanya freen yang terkejut mendengar ucapan daripada Becky"
Ye betul tu, lagi satu tentang rancangan balas dendam kita belum habis sepenuhnya"_ ucap Becky"
Belum habis? Maksud awak macam mana?"_ Tanya freen"
Saya Masih lagi tidak dapat membalas dendam saya terhadap Nop"_ jawab Becky"
Alamak maaf saya lupa pulak tentang Nop"_ ucap freen"
Tak apa freen tapi saya nak awak tolong saya esok"_ Tanya Becky"
Okay awak jangan risau, saya akan tolong awak esok "_ jawab freen"
______________________________________________________
Maaf semalam min tak update episode ni sebab min fokus untuk update yang bahasa English punya.
Untuk episode ni min buat pendek sahaja. Harap Korang suka. Terima kasih 💕
YOU ARE READING
Perfect Revenge
RandomBagaimanakah freen Dan Becky ingin membalas dendam terhadap bekas kekasih mereka