Sambungan Dari episode lepas...
Setelah beberapa minit freen memandu akhirnya mereka sampai di halaman rumah Becky.
Awak bangun kita dah sampai "_ucap freen"
Sorry saya tertidur tadi"_balas Becky"
Tak pe saya okay je "_ucap freen sambil tersenyum"
Ehh macam mana awak nak balik?"_balas Becky"
Tak payah risau saya boleh balik sendiri "_ucap Becky"
Biar saya hantar awak balik lah kalau macam tu"_balas Becky dengan nada risau"
Ehh tak payah saya pandai balik sendiri lagipun awak penat menangis kan"_ucap freen"
Tapi awak...belum sempat Becky menghabiskan ayatnya, freen terus keluar dari kereta Dan membuka pintu untuk Becky.
Dah tak de tapi² awak pergi masuk sekarang "_ucap freen sambil tersenyum"
Awak macam mana?"_ balas Becky"
Saya dah tempat teksi untuk balik jadi jangan risau"_ucap freen"
Ohh baik la kalau macam tu "_balas Becky"
Selepas melihat Becky masuk ke rumah, freen berlalu pergi menaiki teksi yang telah di tempahnya.
______________________________________________________
Hari seterusnya....
Becky kau okay tak ni, muka kau teruk sangat ni"_ ucap Irin dengan nada risau"
Jangan risau aku okay je "_balas Becky yang menyembunyikan kesedihannya"
Ehh tu Nop kan tapi kenapa perempuan tu ada sekali ehh"_ucap Irin sambil memandang Nop yang bersama Nita"
Becky hanya memandang Dari jauh bekas kekasihnya itu.
Dasar jantan tak guna la Nop tu "_ucap Irin yang kemarahan"
Lantak la dia aku dah tak peduli lagi pasal jantan tu"_balas Becky"
Di sisi lain..
Wei freen asal lambat masuk kerja ha "_ucap Nam"
Aku tak boleh tidur la semalam "_balas freen"
Dah kenapa freen, Cuba kau beritahu kitorang semua"_ucap Noey"
Pasal semalam tu, aku terganggu la "_balas freen"
Pasal Nita ke?"_ucap Heng dengan berhati hati"
Mungkin la sebab aku kenal perangai dia "_balas freen"
Kau takut dia apa apakan perempuan tu ke?"_ ucap Nam"
Freen menganguk kepalanya.
Jangan fikir sangat la freen, aku rasa dia tak kan berani nak apa apakan Becky "_ucap Noey"
Ehh kau tahu perempuan tu Becky "_tanya Nam"
Ye la aku kan hantar kawan dia semalam "_ balas Noey"
Betul jugak tu "_ucap Nam"
Jadi kau nak buat apa freen?"_ ucap Heng"
Aku tak tahu la tapi aku dengar Becky dengan ex dia tu satu universiti"_ balas freen"
Haah tak silap aku Irin ada cakap semalam "_ucap Noey"
Kat mana dia belajar?"_ balas freen"
Waktu rehat nanti aku tunjuk kau, kita pergi sama sama"_ucap Noey"
Aku nak ikut jugak "_ucap Nam"
Ehh kau ni sibuk je "_balas freen"
Alah mana tau aku boleh cuci mata tengok budak dekat situ "_ucap Nam"
Mereka semua tertawa melihat gelagat Nam.
Skip waktu tengah hari
Freen, Noey, Heng Dan Nam sampai di universiti Becky.
Weh apasal kecoh semacam tu?"_ ucap Noey"
Ntah la Cuba Tanya budak depan kita ni apa yang jadi"_ucap Heng"
Maaf dik akak nak Tanya ada apa bising bising ni?"_ Tanya Nam kepada budak perempuan yang berada di sebelahnya"
Laju betul Nam buat kerja "_bisik freen sambil ketawa"
Ohh ada pergaduhan berlaku antara Becky Dan kekasihnya "_ ucap budak tersebut"
Freen yang mendengar perbualan itu terus berlari ke arah Becky kerana dia risau Nita ingin melukainya.
Woi freen tunggu la kami"_ jerit Heng"
Freen tidak menghiraukan kawannya Dan terus berlari ke arah Becky. Setelah freen mendekati, dia melihat Nita ingin memukul Becky dengan sebuah kerusi. Freen tidak teragak agak memeluk Becky Dan kerusi tadi terkena badanya dengan kuat. Nita terpaku kerana dia tidak sangka bekas kekasihnya berada di situ.
Freen..kau.. kenapa ada kat sini?"_ ucap Nita dengan nada ketakutan"
Freen bangun tidak mengendahkan pertanyaan dari Nita dan terus menampar mukanya itu.
Semua yang melihat kejadian itu terdiam.
Kau buat apa ni ha"_ jerit Nop"
Freen hanya memandang muka Nop dengan penuh kemarahan. Ikutkan hati freen, hendak sahaja dia menumbuk muka Nop berkali Kali namun dia di tahan oleh Becky.
Tiba tiba bunyi tiupan whisel kedengaran Dan mereka semua lari kerana takut di tangkap oleh pengawal keselamatan di situ. Becky yang kelihatan cemas terus menarik tangan freen Dan lari bersama manakala Irin menarik tangan Noey bersama dia. Heng Dan Nam yang melihat semua berlari berusaha mengejar Noey Dari belakang.
Woi Heng pelahan sikit aku dah tak larat nak lari ni"_ ucap Nam yang semakin sempit"
Aduh minah ni ha cepat naik belakang aku "_ balas Heng"
Mereka berdua pun berlari mengejar Noey.
Noey,Irin ,Heng Dan Nam sampai di sebuah taman di bahagian belakang universiti.
Aduh laju betul Korang berdua lari"_ ucap Heng yang kepenatan akibat mendukung Nam"
Maaf la tak perasan tadi "_ balas Irin "
Ehh Irin cerita la pasal tadi. Kenapa Becky mengamuk macam singa?"_ ucap Nam"
Ohh sebenarnye waktu kitorang nak pergi makan, group chat kami kecoh sebab ada orang sebarkan tentang penyakit Becky."_ucap Irin"
Becky sakit?"_ Tanya Noey"
Haah dia ada penyakit yang membuatkan dia tidak boleh mengandung tapi yang tahu hanya Becky, saya , Nop Dan keluarga mereka."_ balas Irin"
Aduh jadinya Nop sebarkan cerita tu?"_ Tanya Heng"
Bukan Nop tapi Nita"_ balas Irin"
Haih perempuan tak guna betul la Nita ni "_ ucap Nam dengan nada marah"
Episode ni akan ada sambungan di episode seterusnya disebabkan panjang sangat min potong Dan sambung untuk episode 4. Terima kasih 💕
YOU ARE READING
Perfect Revenge
RastgeleBagaimanakah freen Dan Becky ingin membalas dendam terhadap bekas kekasih mereka