10💫

10 1 0
                                    

8Setitis demi setitis darah mengalir dari bahu Jieun.

"Tinggalkan akak! Pergi, Jiyeon-a! Kejap lagi bantuan sampai, okay." Jieun menolak lengan Jiyeon sambil dirinya mengerang kesakitan.

"SIALLLLLL! KAU BUAT APA DEKAT SINI!" Jihoon berang.

"Apa yang kau buat ni tak kan bawa apa-apa kebaikan pun, Jihoon-a....Lepaskan Jiyeon...Kau ambil aku je." Jieun merintih.

"Buat apa aku nak lepaskan dia...kalau dia boleh jadi permainan aku."Dia menyeringai.

Jieun direntap kuat oleh Jihoon. Mencampakkan si gadis ditepi dinding dengan kuat.

Raungan Jiyeon langsung tidak dipedulikannya.

Bahu yang cedera tidak dihiraukan.

Jieun merangkak ke arah Jiyeon menenangkan adiknya.

Pelbagai perkara berlegar diminda Jiyeon saat ini.

'Macam mana aku nak selamatkan kakak?'
'Macam mana aku nak lepaskan diri dari sini?'
'Kenapa semua ni berlaku tiba-tiba?'

Tiba-tiba bunyi tembakan bergema di bangunan itu.

"ARGGHHH!" Jihoon mengerang kesakitan.

Dia menghilangkan diri seketika dan Asahi muncul dihadapan dua beradik itu.

Air mata berjujuran dipipinya ketika ini.

"Korang tak apa-apa ke?" seluruh tangannya menggeletar.

Jiyeon melihat seseorang dibelakang Asahi dengan berpakaian uniform polis dan memegang sepucuk pistol ditangan.

"Korang akan selamat, jangan risau."Asahi memberikan senyum lembut.

Jieun susah payah berpaut ke bahu Asahi sebelum berjalan keluar dari kawasan itu dan Jiyeon  berjalan perlahan dibelakang mereka.

Pada ketika semuanya hampir berakhir dengan sempurna....

Rambut Jiyeon direntap kuat dari belakang dan dia dapat merasakan sepucuk pistol diletakkan di kepalanya.

Asahi berpaling dan bahagian perutnya ditembak oleh Jihoon.

Dia mengerang kesakitan sebelum rebah ke lantai.

Jiyeon menangis semahunya dan tidak mampu melakukan apa-apa kerana nyawanya juga berada dalam bahaya.

Pegawai polis yang datang bersama Asahi turut ditewaskan oleh Jihoon.

Amarahnya membuak sehinggakan ia tidak mampu mengawalnya lagi.

Amarah yang tidak diketahui asbabnya.

Jihoon hanya mahu menghancurkan hidup Jiyeon...dan itu sudah pasti.

"Ini yang kau dapat bila kau tolak permintaan aku dulu."Tangannya merentap kuat rambut Jiyeon.

"Lepaskan dia! Lahanat!" Jieun menjerit semahunya.

Badannya yang lemah sudah tidak mampu untuk menahan lagi.

Setiap pergerakannya kini begitu menyakitkan.

"Eh pompuan! kau tahu apa yang adik kau dah buat dekat aku? Dan apa yang jantan sial Asahi tu dah buat dekat aku?" Kedua anak mata Jihoon bergetar kemarahan.

Jieun keliru dan ketakutan saat melihat acuan pistol di kepala Jiyeon semakin kuat ditekan Jihoon.

"Pompuan ni dulu,suka-suka hati nak tolak pinangan aku. Ini lah padah dia bila ada yang cuba cabar Park Jihoon. Kau mesti tak tahu kan?"

"Lepastu aku dapat tahu yang dia ni... sedap pulak bila kena ratah.
Makin lah aku suka HAHAHAHHAH!"

Jieun memandang wajah adiknya sekali lagi.

' Ini ke perkara yang Jiyeon tak pernah bagi tahu aku dulu'.

"Sekarang dia dah jadi milik aku.... takkan aku nak lepaskan dia dekat tangan jantan lain....SEKARANG! disebabkan korang semua dah buat aku jadi macam ni, aku akan musnahkan semua! HAHAHAHHAHA!"Jihoon ketawa besar tanpa mengendahkan rayuan dan tangisan dua beradik itu.

Jiyeon memijak kuat kaki Jihoon.

Lelaki itu meraung kesakitan dan memegang kakinya. Tangannya mengigil...mengenggam erat pistol di tangannya.

Jiyeon cuba berlari dan menarik tangan kakaknya sebelum dia terdengar bunyi tembakan yang sangat kuat.

Dan disitu...Jiyeon mendapati dirinya ditolak kuat ketepi.

Peluru yang bergerak pantas itu dilepaskan tepat kedada Jieun membuatkannya sukar bernafas.

Jiyeon menjerit sekuat hatinya...luluh...melihat tubuh kakak kesayangannya terkulai layu disampingnya.

Kepala si gadis dipangku.

Tangan kecil Jiyeon cuba untuk menahan kesan luka didada Jieun.

Setitis demi setitis air mata gugur dipipi kemarahannya.

Anak matanya bergetar menandakan amarah Jiyeon berada ditahap yang maksimum ketika ini.

Pistol yang terdapat disamping Asahi diambil dan tanpa teragak-agak Jiyeon berdiri dan menembak kearah Jihoon.

Tembakan pertama tepat dikaki..
Tembakan kedua ditangan....

Jeritan Jihoon tidak dihiraukan.

Sebaliknya jeritan itu membuatkan dia puas.

Tidak ada secalit pun senyuman diukir dibibirnya.

Matanya dipenuhi kolam air yang menanti waktu untuk menitis.

"AA..A..KU BEN..C..CI  K..K..KAU"
butir perkataan keluar dari mulutnya.

Jihoon yang sedang nyawa-nyawa ikan itu memandangnya tidak percaya.

"Kau boleh bercakap!"

Kata terakhirnya sebelum satu lagi tembakan dilepaskan ke kepalanya.

Dan tamatlah riwayat Park Jihoon..Si syaitan yang bertopengkan manusia.

Jiyeon terduduk disitu dengan tangannya memeluk tubuh Jieun dan Asahi yang semakin sejuk akibat angin malam yang menyapa mereka.

Bunyi siren bergema disegenap bangunan usang itu dan kesemua ahli Treasure dan para polis datang kearah mayat yang bergelimpangan.

Serta Jiyeon yang kaku disitu dengan air mata yang menitis tanpa izinnya.

AKHIRNYA....JIYEON TINGGAL SENDIRIAN MENGUBAT LUKA DAN TRAUMANYA.

~~~~~~~~~~

Pancaran terik matahari menyucuk matanya dan Jiyeon berkerut sambil mengosok-gosok matanya.

Dia tersentak lalu terduduk.

Air mata dipipi dikesat.

Dia keliru...Dan melihat kelendar disampingnya.

1 Februari 2022....

"Ini...DUA TAHUN LEPAS.."
Jiyeon menekup mulutnya dan air matanya kembali menitis.

"Aku...boleh bercakap?!"

~~~~~~~~~~~

GUYSS SORRY SGT LAMA TAK UPDATE DAH SEBULAN LEBIH DAH😭😭 MEMANG TAKDE MOTIVASI BETULLLLL

ANYWAY ENJOY JE DULU PART NI SBB NANTI INGAT NAK SAMBUNG JUGAK CUMA LAMBAT SIKIT KOT...

GOMENNASAI🙏🙏
             

SILENT (TREASURE FF) [malay]Where stories live. Discover now