Yoon Dowoon dan Jeong Yunho adalah sahabat baik sejak kecil. Kalau tidak disebabkan Dowoon tidak membantu Yunho daripada dibuli kemungkinan mereka tidak bersahabat sekarang. Dowoon mempunyai sifat pendiam dan pemalu terhadap perempuan manakala Yunho bersifat ceria dan suka bergaul. Walaupun sifat mereka berbeza namun persahabatan mereka kekal sehingga ke sekolah tinggi.
Yunho: Ya Yoon Dowoon ppaliwa!! Kita dah lambat nie!
Yunho menjerit diluar rumah Dowooon. Jangan risau! Ibu bapa Dowoon awal pagi lagi sudah keluar bekerja. Dowoon dengan selamba badak keluar daripada rumah. Mahu sahaja Yunho menghumban Dowoon kedalam gaung.
Dowoon: Boleh tak kau jangan gelabah sangat! Sekolah tak lari pun!
Yunho: Memang sekolah tu tak lari tapi masalahnya aku taknak kena tahan dengan Cikgu Han! Tak pasal kena denda lari 10 pusingan kat padang. No thank you!
Dowoon: Ya Jeong Yunho, kau lelaki ke perempuan?
Yunho memandang Dowoon dengan tatapan "are you kidding me?"
Yunho: Aku punyalah handsome, tinggi, berkarisma. Kau boleh tanya aku lelaki ke perempuan?
Dowoon: Tak adalah! Kau membebel sebiji eomma aku. Sebab tu aku tanya.
Yunho menggulingkan matanya. Makin dilayan anak Yoon sorang nie, jawapannya dia akan lambat ke sekolah. Yunho berjalan meninggalkan Dowoon yang masih dengan muka keliru.
Dowoon: Aku salah tanya ke?
Yunho: WOIIII YOON DOWOON! KAU BERDIRI APA LAGI KAT SITU???
Dowoon terus berlari kearah Yunho.
Sesampai sahaja di sekolah, peminat2 Dowoon terus menyerbu mereka atau lebih kepada menyerbu Dowoon.
Tolong, Yunho terasa diabaikan😭!
Ramai2 gadis yang menunggu, Aera yang paling obses dengan Dowoon. Gadis tersebut sanggup bangun pukul 4 pagi gara2 mahu menyediakan sarapan buat Dowoon. Anggap sahajalah Aera gila.
Aera: Dowoon ssi, saya ada buatkan cupcake dan nasi goreng untuk awak. Makanlah!
Namun begitu, Dowoon hanya memandang bekas makanan tersebut. Tiada langsung tanda2 dia mahu mengambil bekas tersebut. Tiba2 Yunho dengan selambanya mengambil bekas makanan tersebut.
Yunho: Maaflah Dowoon tak suka makanan manis macam cupcake nie dan dia tak boleh makan nasi goreng pagi2 nanti perut dia meragam. Sebagai sahabat baik Dowoon, biar saya sahaja yang habiskan. Kesian awak penat2 masak tapi tak ada siapa yang nak habiskan.
Aera hanya tersenyum pahit. Walaupun hatinya sekarang sedang terbakar kerana Yunho mengambil bekas makanan tersebut tapi dia hanya mampu bersabar. Kalau mengamuk nanti, Dowoon pasti tidak menyukainya.
Aera: Saya masuk kelas dulu! Selanat belajar Dowoon! *lambai*
Dowoon seperti biasa menjadi patung cendana disitu manakala Yunho dengan selamba melambai kearah Aera.
Yunho: Bunga rose daun keladi, nanti bagi lagi! Haihlah rezeki nie Dowoon! Kau tolak.
Dowoon memandang Yunho dengan tatapan sukar dibaca.
Dowoon: Taknaklah aku! Kalau dia letak ubat perangsang dalam makanan tu macam mana? Tak pasal aku dicabul euwwww!
Yunho: Jauh sangat otak kau nie fikir. Agak2lah si Aera tu nak letak ubat perangsang dalam makanan nie! Chakkaman! Aku nak cuba cupcake yang Aera buat!
Yunho membuka bekas makanan yang berisi cupcake. Senyuman di wajah Yunho tiba2 melengkung kebawah. Cupcake yang diharapkan cantik dan menyelerakan menjadi cupcake yang hangus dan hitam.
Dowoon: Tabahlah bro! Hidup ini tak selamanya indah. Dah jom masuk kelas!
Yunho masih tercengang dengan bentuk cupcake tersebut. Mahu sahaja dia menangis tapi belum sempat dia buat drama air mata, begnya sudah ditarik Dowoon. Kalau dibiarkan banjir sekolah nanti.
Bawa bertendang Jeong Yunho!
Tbc
Maaflah chap 1 dah bosan😭
YOU ARE READING
𝙵𝚎𝚎𝚕𝚒𝚗𝚐 𝙻𝚒𝚔𝚎 𝙸 𝙳𝚘 [ 𝙳𝙰𝚈6/𝙰𝚃𝙴𝙴𝚉 ]
FanfictionThe Weirdo, itulah nama circle mereka. Mereka bersahabat sangat rapat dan amat menyayangi antara satu sama lain. Namun persahabatan mereka diuji dengan perasaan cinta yang tiba2 hadir dan membuatkan memasing menjauhkan diri. Mampukah mereka pertahan...