Awat hang cantik sangat Hongjoong oiiii 😭😭
Bgm: Everything by Jongho (Ateez)
Dan disinilah Jongho dan Hongjoong, di tepi Sungai Han. Suasana janggal diantara mereka kian terasa. Siapa sahaja sangka mereka berdua bakal bertemu dalam keadaan begini dan lebih mengejutkan bahawa Hongjoong adalah ibu saudara Yeosang dan Yeoju. Tapi bagaimana?
Jongho: A..awak apa khabar?
Hongjoong: *senyum* Macam nie jelah. Sihat walafiat. Awak dan Yeosang dah lama kenal?
Jongho terdiam seketika. Bagaimana dia hendak memberitahu bahawa dia mempunyai perasaan suka terhadap gadis tersebut. Sedangkan dihadapannya ini adalah ibu saudara Yeosang merangkap bekas kekasihnya.
Jongho: Saya dan Yeosang kawan baik. Kitorang satu sekolah dan satu kelas. Lelaki tadi tu abang kembar saya, Choi San. Awak ingat lagi kan?
Hongjoong: Nae majja! Jjong, bogoshipo!
Jongho: *terdiam*
Hongjoong: Maaf kalau saya buat awak rasa tak selesa. *tunduk kebawah* Lepas sahaja kita putus, hidup saya tak tenang langsung. Tiap malam saya rindukan awak tapi.. semua yang jadi memang salah saya pun. Saya yang ego, saya yang lepaskan awak semata-mata nak sambung belajar kat Amerika. Saya punca kita menjauh macam nie. Saya....
GREP!
Hongjoong terpaku. Jongho memeluknya seperti tiada lagi pertemuan diantara mereka. Pelukan Jongho kali ini seperti meluahkan semua yang terbuku didalam hati yang paling dalam. Sejujurnya, Jongho masih menyayangi Hongjoong. Tiada siapa yang boleh menggantikan tempat Hongjoong dihati Jongho. Tentang Yeosang, Jongho bukan mahu mempermainkan perasaan gadis tersebut namun dia buat begitu untuk melupakan semua kenangannya bersama Hongjoong.
Hiks!
Suara Jongho menangis. Tolong, Hongjoong benci mendengar tangisan tersebut.
Hongjoong: Ya, uljimayo!
Jongho: Hiks! Joongie, jom kita mulakan balik kisah kita! Kita tutup buku lama dan kita buka buku baru. Saya taknak hilang awak lagi. Cukuplah saya hampir jadi gila!
Hongjoong mengesat air mata Jongho dengan ibu jarinya. Haih siapa yang sepatutnya menangis sekarang nie?
Hongjoong: Jom kita mulakan balik kisah kita! *senyum*
Jongho kembali memeluk Hongjoong.
Tanpa mereka sedar Yeosang dan San sedang memerhatikan mereka daripada jauh.
Yeosang: Tak sangka, kecil betul dunia nie. Rupanya Hongjoong bekas kekasih Jongho.
San: Aku lagi tak sangka yang Hongjoong tu ibu saudara kau. Tapi macam mana dia boleh jadi ibu saudara kau? Korang kan sama umur.
Yeosang: Panjang ceritanya San. Tapi kalau kau nak tahu, aku boleh je nak ceritakan.
Hongjoong adalah anak daripada perkahwinan ketiga Tuan Kang bersama Puan Kim. Ketika Younghyun berusia 2 tahun, Tuan Kang menikahi Puan Kim. Mereka fikir mereka tidak akan dikurniakan anak lagi namun siapa sangka Puan Lee dan Puan Kang ( ibu Younghyun dan si kembar) mengandung serentak. Kerana Hongjoong dan si kembar lahir pada tahun yang sama, jadi Yeoju dan Yeosang tidak memanggil Hongjoong dengan panggilan imo. Younghyun juga hanya memanggil Hongjoong dengan panggilan nama. Hongjoong memilih untuk menggunakan nama keluarga ibunya kerana dia tidak mahu dianggap sebagai manusia yang tidak mengenang budi.
(Benda aku tulis nie siak)
San: Oh baru aku faham.
Yeosang: Aku dan Yeoju memang rapat dengan Hongjoong sebab kitorang je family yang dia ada lepas haraboeji dan halmeoni meninggal dunia.
San: Mwo?? Meninggal??
Yeosang: *menganggukkan kepala* Haraboeji dan halmeoni meninggal masa dalam perjalanan nak balik ke Korea selepas melawat Hongjoong kat Amerika. Kapal terbang yang diorang naiki terbabas dan tak ada siapa yang terselamat.
San: Selama nie aku ingat Hongjoong yang kejam sebab buat Jongho hampir bunuh diri tapi tak sangka pula Hongjoong lagi terseksa disebabkan kehilangan kedua orang tua.
San dan Yeosang terus memerhati Jongho dan Hongjoong yang masih menangis dalam dakapan masing2.
Tbc
Punca terjadinya chap nie😭 ini semua salah Jongho dengan Hongjoong.
Dahlah author nak pergi merenung nasib kat atas pokok dengan kak ponti
Proud of Ateez❤
YOU ARE READING
𝙵𝚎𝚎𝚕𝚒𝚗𝚐 𝙻𝚒𝚔𝚎 𝙸 𝙳𝚘 [ 𝙳𝙰𝚈6/𝙰𝚃𝙴𝙴𝚉 ]
FanfictionThe Weirdo, itulah nama circle mereka. Mereka bersahabat sangat rapat dan amat menyayangi antara satu sama lain. Namun persahabatan mereka diuji dengan perasaan cinta yang tiba2 hadir dan membuatkan memasing menjauhkan diri. Mampukah mereka pertahan...