Hava buz gibi soğuktu. Dışarıda kar fırtınası vardı, bugün onun doğum günüydü. Hani herkes doğum gününde mutlu olurdu? Peki o neden olamıyordu?
Çünkü 18 yıl önce bugün annesini kaybetmişti..
Geçen sene kalender Ağa kalp krizi nedeniyle vefat etmişti.
Kalender Ağa ölünce ağalık boran redikana kalmıştı.Yatağından doğruldu Rozerin. Bugün normalden daha erken kalkmıştı çünkü dedesinin söylediğine göre bugün çok önemli misafirleri vardı.
Xelifan konağı
Botan ağa güzel bir güne uyanmıştı. Sonunda yıllardır beklediği o gün gelmişti oğlu Azad Xelifan 26 yaşına basmıştı ve Rozerin...
18 yaşına girmişti bugün. Botan ağa sofraya indi herkesi oturur vaziyette görünce konuşmaya başladı.
"Bildiğiniz üzere bugün 16 Aralık"
Azad anlamsız bakışlarla babasına dönüp "Yani? Ne özelliği var bu günün baba her yıl hatırlatıyorsun?"
"Bugün sana kız istemeye gidiyoruz Azad ağa" Botan ağanın öyle demesiyle birlikte Azadın kuzeni Dilan öksürmeye başladı. Efsun hanım yıllardır susuyor ses etmiyordu ama bugün susmayacaktı kendince o kız pisti namussuzdu..
"Biz Azada Dilanı alacağız oğul!"
Azad üst üste duyduğu şeylerle ağzı açık kaldı. Ne demek kuzenini alacaklardı ona? Kardeşti onlar kardeşten karı koca olur muydu?
Botan ağa elini vurdu masaya, birden herkes sustu. Söyleyecekleri kelimleri ağızlarına tıktı.
"Ana bak sana 18 yıl öncede söyledim şimdi de söylüyorum bu işe karışmayacaksın!"
Dilan sanki nefes almayı unutmuş gibi öksürüyordu. Yediği bütün lokmalar boğazına dizilmişti. Yıllardır içinde tutuyordu Azadın aşkını "Amca siz ciddimisiniz? Yani ciddi bir evlilik mi olacak bu?" Dedi birden bire sanki kendisi değildi konuşan.
"Yok kızım şakacıktan. Yaw siz benimle dalga mı geçiyorsunuz?"
"Ağam Allah aşkına şu suyu iç sakinleş bu sinir sana zarardır"
Mizgin hanım kocasına birşey olacak diye ödü kopuyordu. Ki zaten oda istemiyordu dilanı gelin olarak almayı.
"Baba kız kimdir kimlerdendir uğruna bu kadar kavga ettiğinize göre tanıdık birinin kızıdır"
"Redikanların torunudur oğlum"
"Dedemi öldüren redikanlar mı? Baba sen iyi misin onlardan birini bu eve bile sokmazken şimdi kız mı alacam diyorsun?"
"Ya işte torunum ben laf anlatamıyorum sen de birazda"
"Ya sabır yarabbi. Onlar benden babamı aldılar bende onlardan torunlarını alacam. Azad diretme oğlum vardır bir bildiğim"
Azad merak ediyordu doğrusu. Babası, babaanesini kim için karşısına alıyordu diye. Kahvaltı devam etti kimse ağzını açmadı tam kalkmaya yakın Azad konuşmaya başladı
"Baba bu kız kaç yaşında?"
"18 yaşında oğlum"
"Ne diyorsun sen baba daha yeni reşit olmuş kadın bile denilmiyecek birini bana karı olarak mı alacaksın?"
"Öyle mi Azad ağa, bekle ben seni Redikan konağında görecem"
Azad bir hışımla kalktı sofradan. Ne demek on sekiz yaşında bir kızı kadın olarak alacaklardı ona? Sekiz yaş vardı aralarında, küçücüktü daha o
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER
Teen Fiction"baba ne saçmalıyorsun ben daha bugün reşit olmuş birine karım gözüyle bakmam!" *** "Sana kimse zarar veremez dağ çiçeğim hiç bir insan evladının sana dokunmasına asla izin vermem"