❒ 𝐜𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 : 03

20 5 0
                                    

dari aku keluar rumah sampailah dalam perjalanan nak pergi ke sekolah dengan jay, aku tak henti-henti senyum sampai ke telinga.

"tak payahlah senyum macam tu. dah macam kambing gunung aku tengok kau ni."

bahu jay aku tepuk dengan kuat tanpa belas kasihan. sampai hati dia kata aku ni macam kambing gunung.

"jahat."

"kenapa? betul lah apa yang aku cakap tadi."

jelingan tajam aku lemparkan sebab dah terlalu geram dengan anak park ni.

"habis tu macam mana? korang dah official jadi partner ke?"

"belum lagi."

"kenapa pula?"

"sebab dia belum bagi jawapan."

"aku bagi dia masa untuk fikir tentang benda tu dulu. jadi.. aku akan tunggu dia sampailah dia bagi jawapan dekat aku." sambung aku lagi.

"it's up to you, somin. aku tak kan halang kau, janji benda tu buat kau happy."

"lupa pula nak bagitahu. nanti kau balik sorang-sorang, boleh?" sambung jay.

"kenapa pula? kau ada hal ke?"

"haah. aku ada kelas tambahan sampai malam so aku tak boleh nak temankan kau balik hari ni."

"alah, tak boleh ke kau teman aku balik rumah dulu? aku takut lah."

bulan lepas dekat kawasan rumah aku ada pelajar perempuan kena kacau. jadi aku rasa tak selamat nak balik sorang-sorang.

"it's okay lah. kau guna je jalan yang selalu kita lalu."

"balik nanti mesej je aku, okay?"

"okay."

KELAS
aku masuk ke dalam kelas dan benda pertama yang aku cari ialah lee heeseung.

bila nampak dia tengah duduk dekat kerusi sambil main telefon, senyuman lebar terus terukir cantik dekat bibir aku.

"good morning, somin."

buat pertama kalinya orang yang aku suka cakap selamat pagi hari ni dekat aku.

dan pertama kali juga heeseung panggil nama aku tanpa nama keluarga.

"g- good morning juga."

jay yang berdiri betul-betul dekat sebelah aku cubit beberapa kali. macam ni lah rasanya bila tak dapat tahan dari blushing.

aku letak beg dan melabuhkan punggung di kerusi sambil senyuman kecil tak hilang dari bibir aku.

"somin." heeseung

"ye?"

"balik nanti awak free?"

aduh, dia panggil awak depan-depan pula.

sebenarnya kalau dia panggil awak, dia memang nampak lebih comel. tapi pada masa yang sama, aku yang rasa malu.

sebab apa? aku sendiri pun tak tahu.

"janganlah panggil awak. panggil macam biasa je. saya tak kisah pun."

"ouh- okay, i'm sorry. hm balik nanti kau free?"

"free. kenapa?"

aku nak pandang muka heeseung yang handsome ni pun susah, apatah lagi kalau nak berbual lama-lama macam ni.

"balik nanti kita keluar sama-sama, nak tak?"

dia ajak aku keluar sama-sama? for the first time?

pandangan aku beralih ke arah jay untuk minta pendapat daripada dia dan jay bagi jawapan dengan mengangguk-angguk kan kepalanya.

"boleh je."

"alright, nice. balik nanti kita gerak sama-sama okay."

"okay."

"jay, kau nak ikut sekali tak?"

"nope. korang berdua pergi je lah sebab lepas balik sekolah aku ada kelas tambahan sampai malam." jay

"alright."

heeseung ajak aku keluar sama-sama dengan dia? aduh, betul ke apa yang aku dengar ni? ataupun telinga aku ni yang bermasalah? tapi aku memang itulah yang aku dengar tadi. kang somin, what should we do!

▃▃▃▃▃▃▃

lagi beberapa minit je sebelum loceng untuk waktu tamat makan tengah hari akan berbunyi.

dalam perjalanan pulang ke kelas, aku berjalan diantara heeseung dan jay. masing-masing diam membisu jadi sekarang ni aku betul-betul rasa kekok.

telefon jay tiba-tiba berdering membuatkan aku sedikit terkejut.

"sekejap eh, bagi aku masa 5 minit."

"okay."

jay tengah jawab telefon, aku dan heeseung pula berdiri dekat sebelah menunggu jay.

"somin."

"ye?"

heeseung berjalan menghampiri aku dan sekarang ni jarak badan antara aku dan heeseung dekat sangat sehinggakan aku boleh dengar bunyi heeseung bernafas.

"k- kenapa?"

heeseung betulkan rambut aku dengan menggunakan jari dia sampai membuatkan aku berdiri dengan penuh kaku.

mata, hidung dan bibir, setiap detail muka heeseung aku dapat pandang dengan penuh teliti.

dup.. dap.. dup.. dap sekali lagi jantung mula berdegup dengan laju macam tak ada hari esok.

kang somin, kau ni dah gila ke? tak kan kau dapat pandang dia dekat macam ni pun kau nak blushing?

"okay, dah."

"sorry lah. tadi rambut kau nampak messy sikit so aku tolong betulkan."

what? kenapa aku tak perasan?! aduh, malunya!

"t- tapi.."

"don't worry, kau memang always nampak cantik dekat mata aku." tiba-tiba heeseung usap kepala aku membuatkan aku lagi tak tentu arah.

setelah beberapa minit, akhirnya jay dah siap tapi aku nampak gaya dia macam tengah terburu-buru.

"somin, kau pergilah masuk kelas dulu dengan heeseung."

"kenapa pula? habis kau tak masuk kelas? ataupun kau ni.."

"tak, aku tak ponteng pun lah. aku ada hal nak kena uruskan dekat kelab muzik tu."

inilah ketua kelab muzik yang berwibawa, bertanggungjawab, bertamadun dan beretika.

"ouh, alright. tapi kau dah bagitahu ssaem ke?"

"belum. aku nak bagitahu ssaem dulu and then baru aku pergi."

"okay."

"heeseung, aku pergi dulu lah."

"kalau kau nak duduk dekat meja aku pun boleh. aku bagi kebenaran." sambung jay.

"alright alright." heeseung

"ish kau ni! suka lah tu asyik nak mengusik aku je."

"mana ada. kalau ada benda tergempar berlaku pun nanti kau berterima kasih dekat aku juga."

"yelah, park jongseong. saya betul-betul berterima kasih kepada kamu. saya amat menghargai kerja keras dan usaha anda. terima kasih sangat-sangat."

𝐔𝐍𝐄𝐗𝐏𝐄𝐂𝐓𝐄𝐃 𝐅𝐄𝐄𝐋𝐈𝐍𝐆 || 희제이Where stories live. Discover now