KELAS
aku dengan heeseung cepat-cepat masuk ke dalam kelas memandangkan ssaem kim dah mula mengajar.buku teks aku keluarkan dan cepat-cepat fokus pada kelas. beberapa minit kemudian, aku rasa macam aku ni tengah diperhatikan.
bila aku toleh ke kiri, heeseung tengah pandang aku.
"why?" aku bercakap dalam nada berbisik dan aku sedaya upaya untuk tahan daripada blushing.
"nothing. kau just nampak cantik bila tengah belajar."
aku salah dengar ke tadi?
"d- dah, lebih baik kau fokus belajar daripada mengarut macam tu."
▃▃▃▃▃▃▃
waktu persekolahan dah pun tamat. semua orang tengah bergegas pulang ke rumah. aku pula tunggu heeseung dan jay dekat depan pintu.
"balik nanti jangan lupa mesej aku." jay
"ish yelah. aku ni bukannya budak kecil lagi."
"bagi aku, kau ni still lagi budak kecil yang perlu diawasi 24 jam."
"jay, kitorang pergi dulu ah." heeseung akhirnya bersuara.
"okay. kalau ada apa-apa telefon je aku."
"baik."
daripada pagar sekolah, aku ikut je heeseung tanpa mengetahui ke mana dia akan bawa aku.
"kita nak pergi mana ni?"
"tunaikan one of my bucket list for this year."
"bucket list?"
heeseung menganggukkan kepalanya.
"apa dia?"
"go to arcade with someone special."
sejak dua tiga hari ni aku ada masalah pendengaran lah. macam-macam benda aku boleh tersalah dengar. bahaya kalau dibiarkan lama.
"dah, jom."
heeseung pimpin tangan aku dan berjalan masuk ke dalam arcade.
"kita nak main yang mana dulu ni?"
"ikut kau lah. aku tak kisah mana-mana pun."
"alright, jom."
setiap permainan yang ada dalam arcade ni kitorang cuba. kadang-kadang kitorang bertukar soalan tentang kehidupan masing-masing.
boleh dikatakan nak kenal satu sama lain?
aku perasan yang kitorang ada banyak persamaan dari segi minat, buku, lagu, movie dan macam-macam lagi.
dan aku suka cara heeseung berbual dengan aku. dia cuba cari topik supaya aku tak rasa kekok bila ada dengan dia. jantung aku pun tak henti berdegup dengan laju akibat terlalu malu.
-
jam dah menunjukkan pukul 8:30 malam dan sekarang aku tengah berjalan pulang sambil ditemani dengan heeseung.
"somin, thanks for today." heeseung mengusap kepala aku dengan lembut dan badan aku secara automatik menjadi kaku.
"sama-sama."
"kalau nak ajak aku pergi mana-mana lepas ni, boleh je. aku always free." sambung aku lagi.
"alright."
"heeseung, te-"
"hai."
belum sempat aku habiskan ayat, ada seorang lelaki datang dari arah belakang dan tegur aku.
YOU ARE READING
𝐔𝐍𝐄𝐗𝐏𝐄𝐂𝐓𝐄𝐃 𝐅𝐄𝐄𝐋𝐈𝐍𝐆 || 희제이
Fanfic⟨⟨ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞 ⟩⟩ can you imagine if someone who helps you to get to know about your crush actually likes you? © thesky_hoon ◩ start: 24/6/2024 end: 6/7/20204