Bab 10 -

17 3 5
                                    


Qaisara menolak pintu kaca di depannya itu secara perlahan. Jebat di belakang hanya mengikuti dengan senyap.

Keadaan yang sunyi sepi di balai polis itu membuatkan mereka berdua turut mendiamkan diri.

Qaisara menoleh ke belakang untuk melihat Jebat.

"Kenapa awak tiba-tiba senyap? Tadi sebelum naik kereta polis bukan main lagi pot pet pot pet macam burung murai."

Qaisara berbisik perlahan kepada Jebat.

"Macam mana nanti kalau polis tu tangkap kita betul-betul? Fikirkan hal ni je, nak kentut pun aku tak berani."

Jawapan yang keluar dari mulut Jebat membuatkan Qaisara rasa menyesal bertanya.

'Ya Allah, berikanlah kekuatan dan kesabaran yang jitu kepadaku untuk menghadapi sikap hamba-Mu yang seorang ini."

Hati kecil Qaisara memohon doa kepada Allah S.W.T.

Ini kalau tak cukup kesabaran, mungkin Qaisara sendiri yang akan sumbat Jebat ke dalam lokap.

"Okay la tu. Boleh merasa pakej percutian tiga hari dua malam di sebalik tirai besi. Makanan pun dijamin tak perlu bayar. Ditaja sepenuhnya dari hujung rambut ke hujung kuku kaki oleh pihak Polis Diraja Malaysia."

Qaisara tersenyum jahat sambil menakut-nakutkan Jebat.

"Cis, ini Jebat la. Darah pahlawan mengalir dalam darah tau. Takkan gentar kecuali Ibu panggil balik."

"Pfft- Astaghfirullah. Makin dilayan, makin menjadi-jadi pula si Jebat ni."

Qaisara cepat-cepat istighfar. Kalau diikutkan hati, rasa nak gelak berguling-guling dah kat lantai balai polis ni.

Mana boleh macam tu, hilanglah keayuan dia. Jatuh hantaran nanti.

Qaisara dan Jebat mula menghampiri kaunter di ruangan hadapan balai polis tersebut. Qaisara duduk di kerusi biru yang disediakan manakala Jebat pula lebih selesa berdiri di sebelah Qaisara. Sempat juga Qaisara mencuri pandang pegawai polis yang berada di hadapannya sekarang ini.

Ezran. Tanda nama tersebut jelas memberitahu nama gerangan pegawai itu.

Qaisara mula menceritakan kejadian yang berlaku di rumahnya baru-baru ini. Setiap soalan yang ditanya, dia sehabis baik cuba menjawab dengan lengkap.

yeayy dah sampai pengakhiran cerita CANTIK yang boleh dibaca secara percuma. jangan lupa support ebook CANTIK ya.

Myra Nasuha

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 19 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CANTIK [ OG ]Where stories live. Discover now