''Ey Niall!'' Een jongen met bruine krullen en kuiltjes komt op ons aflopen. Hij trekt Niall in een knuffel, en keert zich dan naar mij.
''En jij moet Suzanne zijn.'' Hij glimlacht, waardoor zijn kuiltjes nog duidelijker worden. Die glimlach, mijn god. En dan zijn ogen, wau- Hij knipt met zijn vingers voor mijn gezicht en begint te lachen. Ik leg mijn handen op mijn wangen, om te voorkomen dat hij ziet dat deze knalrood zijn.
''Geen zorgen Suzanne, dit effect heb ik vaker op meisjes.'' Grijnst hij, terwijl hij langzaam mijn handen van mijn wangen haalt. ''Plus, je bent schattig als je bloost.'' Hij schenkt mij een lieve glimlach en kijkt me aan. Ik glimlach terug.
Het is Niall die ons moment onderbreekt, en ik zweer je, als we nu alleen waren had ik hem een stomp gegeven. Ik werp hem een duivelse blik toe, maar hij schudt het van zich af en haalt zijn schouders op.
''Dus, wat kunnen wij doen?'' Vraagt Niall, en Harry neemt ons mee naar de decoraties.
-----
Ik moet op mijn tenen staan op het wankelende trappetje om de laatste verlichting op te hangen. Zodra ik klaar ben kom ik voorzichtig naar beneden en klap ik voldaan in mijn handen. Niall komt naast me staan, en slaat zijn arm om me heen.
''Nu weet ik ook wie ik moet vragen om te helpen een feestje te bouwen.'' Grinnikt hij, en hij drukt zijn lippen zachtjes tegen mijn voorhoofd. Ik geef hem een vriendschappelijke klap op zijn rug, en bevrijd me uit zijn omhelzing.
-----
Tegen de tijd dat de zon ondergaat is het hele strand al vol met mensen. Ongeveer anderhalf uur geleden ben ik Niall uit het oog verloren. Ik zucht en ga met mijn vingers door het zachte zand. Ik zit tegen een grote omgevallen boomstam aan, dicht bij het water. Ik luister naar hoe de golven aanspoelen, en weer terug de zee in trekken. Een kleine gil verlaat mijn mond wanneer er ineens iemand naast me komt zitten.
''Hé, gaat het wel? Je zit hier al bijna een uur, ik begon me zorgen te maken.'' Ik kijk in de groene ogen van Harry. Ik zucht diep, en keer mijn hoofd weer naar het water.
''Ja, het gaat wel. Ik ben alleen niet zo'n feestbeest, en Niall had me, zo goed als beloofd, me niet alleen te laten.'' Ik ga met mijn vingers door mijn blonde haar. Ik had kunnen weten dat het zo zou gaan. Zo ging het altijd. Niall is een zorgzame jongen, begrijp me niet verkeerd, maar hij kan zich niet aan zijn beloftes houden.
''Wil je dat ik Niall voor je ga zoeken?'' Vraagt Harry. Ik schud mijn hoofd. ''Nee, ik heb overal al gekeken. Als Niall eenmaal op een feestje is, is hij ineens overal en nergens.'' Lach ik. Harry lacht ook, en kijkt dan naar het water.
''Ik zou je graag gezelschap willen houden.'' Zegt hij na een korte stilte, en ik laat mijn ogen de zijne ontmoeten. Ik schenk hem een glimlach toe, en hij pakt mijn hand. Eerst begrijp ik niet wat hij van plan is, maar al snel staat hij op en trekt mij met zich mee.
''Kom op, op een feestje hoor je te dansen.'' Hoor ik hem boven de muziek uitschreeuwen. Hoe dichter we bij de dansvloer komen, des te harder te muziek wordt.
''Harry nee, ik kan echt niet dansen.'' Zeg ik lachend. Zijn krullen springen op en neer terwijl hij richting de dansvloer loopt. ''En wat laat jou denken dat ik wel kan dansen?'' Vraagt hij lachend, terwijl hij me ronddraait.
Ik lach en geniet van de tijd op de dansvloer. Na 4 liedjes vang ik een glimp op van Niall. Ik zeg tegen Harry dat ik even naar hem toe ga. Harry knikt, en vertelt me dat hij even wat drinken gaat halen.
De blonde jongen staat met zijn rug naar mij toe. ''Niall!'' -Geen reactie. Ik loop nog wat dichter naar hem toe, en schreeuw nog een keer zijn naam. Dit keer komt er wel een reactie, en de blonde jongen draait zich om.
Zijn ogen ontmoeten de mijne. Hij kijkt me geschrokken aan, en dan zie ik het ook. Voor hem staat een meisje met lang blond haar. Ze lijkt me niet te zien, en neemt Nialls hoofd in haar handen. Ze kust hem op zijn mond, en dat is het moment dat ik mijn hart in duizenden stukjes hoor breken.
Ik denk niet na en draai me om, weg van Niall.
a/n: niet gecontroleerd op foutjes.
Siall or Sarry?
JE LEEST
Roommate ➳ N.H
Fanfiction❝All I wanted was a second chance to make things right.❞ He whispered quietly. ❝But I never got one.❞ ©Niallssweater //Start - Juni 2015