03.

117 19 7
                                    

Als ik mijn ogen open schijnt het zonlicht al door de gordijnen. Het zou vandaag mooi weer worden, en aan de lichte zonnestraaltjes te zien kan dat nog wel eens zo zijn.

Ik spring uit bed en trek snel mijn joggingsbroek aan. Ik werp een snelle blik in de spiegel, waar ik niet echt bepaald blij van word, en loop vervolgens naar de keuken.

''Goedemorgen zonnestraaltje.'' Ik wordt vrolijk begroet door Niall. Mijn hart klopt in mijn keel zodra hij het woord uitspreekt. Ik schenk hem een glimlach en begin mijn brood te smeren. Hij staat op van zijn stoel en komt naast me staan.

''Een vriend van mij, Harry, houdt vandaag een strandfeest.'' Zegt Niall. Ik draai me naar hem toe, en neem een hap van mijn broodje. ''Leuk, ga je er naartoe?'' Vraag ik met een mond vol brood.

''Ja ik denk het wel, maar ik ga niet alleen.''

Ik moet mijn best doen om niet teleurgesteld te klinken. Ik bedoel, oké; feestjes zijn nooit echt mijn ding geweest, ik ben geen feestbeest, en dat weet Niall. Ongeveer 4 jaar terug heeft hij mij eens meegevraagd naar een of andere bar, en ik ging mee. Wel, laten we zeggen dat het niet zo goed afliep. Maar toch, het feit dat hij met een ander meisje gaat doet iets met me. 

''Oké, nou, als je maar op tijd thuis bent meneertje.'' Ik prik hem in zijn buik. Wanneer ik weg wil lopen pakt hij mijn arm vast en draait me om.

''Ik wil dat jij met me meegaat Suus.'' Ik kijk naar de grond. Hij weet dat ik dit niet leuk vind.

Hij legt zijn wijsvinger onder mijn kin, en zorgt ervoor dat ik hem nu aankijk.

''Kijk, ik weet dat je bang bent dat hetzelfde zal gebeuren als de vorige keer, maar Harry is een zorgzame gast, en ik wed dat zijn vrienden dat ook wel zijn. Plus, ik zal er voor zorgen dat niemand je pijn doet, oké? Je kan me vertrouwen Suusie.''

Ik zucht, en knik dan. ''Oké, hoe laat vertrekken we?''

Hij lacht voldaan, en slaat dan zijn armen over elkaar. ''Nou, het feest begint aan het eind van de middag, maar ik heb beloofd om te helpen met de drankjes, en alles klaar zetten, dus...'' Hij krabt even achter zijn hoofd.

Ik maak hoofdschuddend zijn zin af. ''-Dus je bedoelt dat we over ongeveer een half uur wel weg moeten.'' Hij knikt ongemakkelijk. ''Goede timing Horan.'' Zucht ik, en ik loop de keuken uit.

''Ik ga me klaarmaken.'' Schreeuw ik nog snel, en hop dan mijn slaapkamer in.

----------

Na zo'n 20 minuten ben ik dan eindelijk klaar. Het is nu al warm, dus heb ik besloten om een kort broekje aan te doen met een cropped top. Mijn lange haren heb ik in een hoge paardenstaart gedaan, en ik heb mijn oude versleten all stars aangedaan. Met mijn bikini onder mijn kleding aan ben ik klaar voor vertrek.

Ik loop naar de woonkamer, maar net als ik naar binnen wil stappen bedenk ik me. Is dit niet te sletterig? Zal ik toch maar een langer shirt aandoen?

Ik ben van plan om weer naar mijn kamer te gaan, wanneer Niall mij roept. Mijn ogen worden groot, en ik sta bijna op het punt om naar mijn kamer te rennen.

''Suus?'' Ik sta met mijn rug naar hem toegekeerd, en ik draai me langzaam om. Zijn blauwe ogen glijden over mijn lichaam, en ik voel me heel erg ongemakkelijk.

''Wow.'' Is het enige wat hij zegt. Ik kijk hem aan. ''Is het niet tè?'' Vraag ik hem onzeker.

Hij blijft verbaasd kijken. ''Ik eh- nee. Of ja, eh.'' Stottert hij. Iets in mij voelt zich trots. Ik heb hem laten stotteren. Betekent dit dat ik een soort effect op hem heb?

Niall herpakt zich al snel, en komt naar me te lopen. Hij legt zijn handen op mijn schouders, en ik voel zijn adem tegen mijn mond aan. 10 centimeter, en onze lippen zijn verbonden. 10 fucking centimeter.

''Wat ik bedoel is; ik kan hier wel gewend aanraken.'' Grijnst hij. ''Maar ik weet dat andere jongens er ook zo over denken.'' Hij likt zijn lip, en doet een stap naar achteren om me nog eens goed te bekijken. Deze jongen wordt nog eens mijn dood. ''Ik zal ze maar duidelijk moeten maken dat je van mij bent, of niet?'' Grijnst hij.

Ik grijns, en loop langs hem heen. ''Kom op loverboy, we hebben een feestje dat gebouwd moet worden.''

Hij kreunt, en legt zijn hoofd in zijn nek. Hij loopt al snel weer naast me en samen lopen we naar Nialls auto toe.

Op naar het feestje.


Roommate ➳ N.HWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu