Fyra

89 4 0
                                    

Jag berättade hela historien från att jag blev kidnappad, tills det att jag träffat Niall i skogen. Elin och Agnes hade bara nickat och frågat nån enstaka fråga.

"Hur kom ni hit?" frågade jag och la mej ner i sängen, jag kände hur trött jag var.

"Vi skulle ut till vårt landställe, men på vägen så sköt någon varat däck och vi fick punktering" sa Elin.

"Så vi gick ut för att kolla vad som hände, och då blev allting svart" sa Agnes och kollade upp på mej.

"Men vad dom inte vet är att jag har den här" sa Elin och tog fram en iPhone 5s. Jag kollade storögd på henne och log.

"Allt vi behöver göra är att hitta en laddare och så kommer vi härifrån" sa Agnes och tog mobilen från Elin. Hon la sej ner på marken och la mobilen under sängen mellan träbräderna. Plötsligt så ryktes dörren upp och in kom Harry.

"Vad gör du på golvet människa?" frågade han till Agnes. Hon kollade på mej och mimade hjälp. Jag släppte diskret ner en tofs på golvet.

"Tappade min tofs" sa Agnes helt oberört och satte upp hennes hår. Hon var en ganska bra skådespelare faktiskt.

"Eh okej? Kom ner iallafall vi har en sak att diskutera" sa han och klampade därifrån. Vi kollade på varandra och följde Harry ner. Louis och Liam satt i soffan och spelade något spel, medan Niall använde sin mobil. Harry pekade på en av sofforna och vi satte oss där.

"Vad ska vi prata om tror ni?" viskade Elin till oss och jag rykte på axlarna. Liam började göra någon seger dans i soffan och Louis lutade sej mot soffkanten.

"300 spänn sa ju at jag var bättre än dej" sa Liam och stärkte fram handen mot Louis. Louis tog upp pengar ur sin ficka och gav dom till Liam och han satte sej nöjt i soffan igen. Vi fick ögonkontakt i nån sekund men jag vek av och kollade på Elin i stället. Hon vickade på ögonbrynen så jag slog till henne på armen.

"Aj" pep hon till och drog undan sin arm, Agnes och jag skrattade bara.

"Eftersom att ni tre alla är borta från era familjer så letar polisen överallt" började Niall utan att slita blicken från sin mobil.

"Särskild du, Melina" sa Harry. Jag kollade bara upp på honom.

"Varför just jag?" frågade jag.

"För att du har varit bort längst" sa Louis och nicka på huvudet. Jag bara kollade ner i golvet och kände hur hemskt det här var. Varför var vi här då?

"Varför är vi här då" sa Elin, som om hade läst mina tankar.

"Pengar" sa Louis. Vi alla kollade på varandra. Hur kan dom få pengar av oss?

"Hur får ni pengar av oss?" frågade jag dom. Killarna log mot varandra och ställde sej upp.

"Jo på det sättet att, ni kommer va dom som gör brotten, så ingen spårat det till oss" sa Harry och kollad på mej. Vad för brott?

"Plus, vi kommer kunna ha er som gisslan, och så länge vi har er kan vi utpressa era familjer på pengar" sa Niall.

"Vi har åkt in allt för många gånger, det tar på både tid och pengar" sa Niall.

"Vi väntar bara på tecken från Zayn så är allt klart" sa Liam. Vem fan är det? Vi ställde inga mer frågor utan kollade bara på dom.

"Gå och byt om och duscha nu" sa Niall och pekade mot våran rum, vi ställde oss upp och gick till övervåningen och in på våran rum.

"Vad ska vi byta om till? Jag har inte riktigt tagit med mej en resväska" sa Elin och kollade sej omkring. Jag gick fram till den stora garderoben och öppnade den.

"Oh my, tjejer jag hitta det" sa jag och tog ett kliv åt sidan. Dom andra kom och kollade igenom kläderna. Det var nästan bara små korta klänningar, underkläder och några enstaka mjukis kläder.

"Vad ska vi klä oss för?" frågade jag dom. Dom rykte på axlarna.

"Jag går och frågar" sa Elin och gick ner till killarna igen. Vi fortsatte att kolla igenom alla olika klädesplagg tills Elin kom tillbaka.

"Festkläd" sa hon och kollade chockat på oss. Jag letade efter en klänning eller något som var så lång som möjligt, men det fanns ingen som inte var precis under rumpan. Till slut gav jag upp och drog fram en svart klänning med långa ärmar. Den var, precis som alla andra, väldigt kort.

"Peddon" sa jag och gick in på badrummet. Jag tog en dusch och det var så skönt, jag tvättade håret och drog en handduk runt min kropp. Jag sminkade mej lite lätt och satte på mej klänning. Jag fattar inte varför jag inte gjort något motstånd? Ja det här var iallafall tusen gånger bättre än min förra kidnappare. Jag lockade mitt långa blonda hår i lösa lockar och gick ut från badrummet. Elin rusade snabbt in efter mej och låste efter sej. Agnes gick runt i rummet och letade efter något.

"Vad letar du efter?" frågade jag henne.

"Någon laddnings sladd så vi kan komma härifrån" sa hon. Jag hjälpte henne och vi kollade överallt. Men killarna var säkert inte dumma i huvudet.

"Inatt, när alla sover då smyger vi ut och letar reda på en sladd" sa Agnes och satte sej på sängen.

"Hur lång tid har vi på oss att bli klara?" sa jag och kollade på klockan som var tre på eftermiddagen.

"Vi ska mötas klockan sex nere i vardagsrummet" sa Agnes och jag nickade åt henne.

"Fuck min eyeliner blir inte bra!" skrek Elin utifrån badrummet. Jag och Agnes skrattade och gick in till henne.

"Hur fan blev din så bra Melina" sa hon när hon försökt göra sin igen men misslyckades totalt. Jag skrattade åt henne och tog eyeliner från henne och gjorde den åt henne. Den blev faktiskt väldigt bra.

"Varför kan inte jag göra så bra?" så Elin och jag skrattade bara. Agnes hoppade in i duschen och jag la mej ner i sängen igen.
Elin satte på sej en röd klänning som såg exakt lika dan ut som min, ja förutom att den var röd då. Agnes kom ut i en beige klänning. Klockan var nu halv sex och vi klampade ner i vardagsrummet med våra höga klackar. Killarna kom ner strax efter oss.

"Reda att gå?" frågade Louis och kolla på oss.
Nej, men hade vi ett val?

Better Than Words || One DirectionWhere stories live. Discover now