Fem

77 3 0
                                    

Agnes perspektiv:
Jag tog Elin i handen, och Melina i andra. Killarna gick framför oss och jag kände hur hjärtat klappade i bröstet. Jag svalde hårt och klev in i huset där den stora festen var. Vi mötes av en lukt av rök och alkohol och jag klämde till deras händer.

"Jag har astma" viskade jag till Melina och hon rykte till och kollade på mej.

"Du kan inte vara här, till och med jag har svårt att andas här och jag har inte astma" sa hon och drog i min hand. Det gick bra hittills så jag bet ihop.

"Jag klarar mej" sa jag och hon nickade till mej. Plötsligt stannade killarna och vände sej mot oss.

"Det är ingen bra ide att försöka rymma, då vi har folk över allt" sa Liam och kollade på Melina. Jag kollade på Elin och skakade på huvudet.

"Om ni går någonstans vet alla vilka ni är, ni kommer ingenstans" sa Louis.

"Okej, en fråga bara" sa Elin så stadigt och kaxigt hon kunde.

"Vad?" fråga Niall uttråkat.

"Vad fan gör vi här" sa hon och jag och Melina nickade instämmande. Niall kollade på dom andra killarna och dom rykte på axlarna.

"Vi kunde inte lämna er ensamma, ni skulle säkert rymt och berättat allt om vad vi gjorde mot er" sa Niall och kollade på oss.

"Men ni har inte gjort något?" svarade jag chockat, det var då jag insåg det. Dom har inte lagt en hand på oss? Dom har inte varit något annat än lite dryga, jag fattar verkligen inte vad dom behöver oss för.

"Tänkt så här, om ni samarbetar, kommer vi alla få som vi vill" sa Liam.

"Ni får komma hem till era familjer, och vi får pengar" la Louis till. Ja dom var ju inte dumma i huvudet, den planen kunde jag faktiskt förstå.

"Vi håller er som 'gisslan' och ni spelar bara med så får ni åka hem" sa Harry. Jag drog Melina och Elin åt sidan.

"Tror ni dom talar sanning?" sa jag så lågt jag kunde för att dom inte skulle höra.

"Osäker faktiskt, det låter som en plan, men det känns som om det finns något mer dom vill" sa Melina. Men frågan är bara, skulle vi gå med på planen eller skulle vi försöka komma därifrån.

"Men ska vi samarbeta, eller ska vi försöka dra ifrån dom" sa jag och Elin skadade på huvudet.

"Jag tycker vi avvaktar. Hittills låter det som en plan, och vad har vi att förlora? Jag menar kolla på dom, vi skulle kunna ha det mycket värre" sa Elin och log mot oss. Ja hon hade ju rätt, dom var jävligt snygga hela högen. Melina log mot oss och vi nickade mot varandra.

"Okej vi går med på det, men bara ett tag" sa Melina.

"Hur menar du?" fråga jag.

"Vi spelar med, vi går med på allt dom säger, vi blir kompisar med dom helt enkelt, om inte närmare" sa Melina och log lite lätt mot oss.

"Men precis innan dom kan utpressa våra familjer, då kommer dom lita på oss. Då drar vi" sa Melina. Jag nickade och kände att vi hade en riktigt bra plan.

"Vi får dom att lita på oss, medans kan vi fixa en laddare, och så använder vi mobilen för att komma ifrån dom" sa Elin.

"Okej, har vi en deal" sa jag och sträckte ut lillfingret. Dom alla nickade och vi fläta ihop våra fingrar. Vi släppte och gick över till killarna.

"Okej" sa Melina till dom.

"Vadå 'okej'?" frågade Harry. Hon nickade mot mej och jag och Elin nicka tillbaka.

"Vi samarbetar med er, men vara tills ni får era pengar" sa Elin. Dom log mot oss.

"Då får ni åka hem" sa Harry. Vi log mot dom och fick längre in i huset. Killarna gick och pratade med någon kille i baren.

"Kom nära dom, försök att till och med bli mer än vänner allt för att få deras tillit" sa Melina och blinka med ena ögat mot oss.

"Let's do this" sa jag och vi gick fram till killarna.

"Så, vad gör vi" sa Elin och ställde sej bredvid Harry. Han kollade ner på henne och gav henne en shot. Hon log mot honom och svepte den, han blinkade med ena ögat mot henne.

- två timmar senare -

Jag gick fram till Melina och drog ifrån henne från hennes konversation med Liam.

"Jag, jag behöver luft" sa jag och kände hur jag fick svårare att andas. Hon blev genast seriös och vi var på väg till baksidan av huset när Louis kom ikapp oss.

"Vart ska ni" frågade han och jag bara skadade på huvudet, jag behövde luft. Melina viskade något i hans öra och han nickade bara och gick därifrån. Vi trängde oss igenom all folk tills vi kom till baksidan av huset. Vi sprang ut på gräsmattan och jag ramlade ner på marken. Jag andades in sakta och långsamt genom näsan, och ut igenom munnen. Louis kol ut med ett glas vatten till mej och en inhalation. Jag skakade på den och andades in gasen och kände hur jag sakta och säkert kunde andas igen.

"Tack" sa jag till Louis, han nicka och gav mej vattnet. Jag drack några klunkar och ställde ner glaset på gräsmattan bredvid mej. Louis gick därifrån och Melina satte sej bredvid mej.

"Sa du till honom att jag har astma?" frågade jag Melina. Hon nickade bara.

"Tack så mycket, trodde jag skulle svimma där ett tag" sa jag. Melina skrattade och kolla på mej.

"Nejdå" sa hon.

"Vill du åka hem?" fortsatte hon. Jag nickade bara och hon hjälpte mej in igen.

Melinas perspektiv:
Jag gick fram till Liam och rykte lite lätt i hans vita tröja. Hon kollade ner på mej och log.

"Hej, jag skulle precis leta upp dej" sa han till mej.

"Agnes fick en astma attack och hon skulle verkligen behöva åka hem" sa jag och försökte se så ledsen ut som möjligt.

"Mår hon bra?" sa hon och kollade bak på Agnes.

"Nu ja" sa jag. Han nickade och gick till Harry och Niall. Dom sa något till varandra, sen så kom dom fram till mej.

"Den här festen suger iallafall så lika bra att åka hem" sa Niall och log mot Agnes. Vi gick ut från festen och tog Nialls bil 'hem' igen. Lika bra att börja kalla det, eftersom att vi säkert inte skulle komma därifrån på ett tag.

Better Than Words || One DirectionDonde viven las historias. Descúbrelo ahora