dikediaman marga Armstrong terlihat seorang gadis berjalan ke arah orang tuanya untuk memberitahu sesuatu hal.
" ibu ayah, ada sesuatu yang ingin aku sampai kan... " ucapnya dengan nada serius, mendengar suara anaknya begitu mereka berdua lansung terkaku.
" duduk dulu Becca " pinta ibunya setelah hampir 5 minit berdiam sesama diri, ia lansung duduk di hadapan orang tuanya
" bibi ana , tolong buat kan jus ya " ucap ibunya kepada bibi ana yang memang sedang berdiri di sebelah nya itu.
" baik puan " jawabnya lalu pergi membuatkan jus untuk ketiga orang itu.
" sama orang tua kok serius amat ni anak " ucap abangnya yang baru balik dari kerja.
" heh biarin " jawabnya lalu mengambil jus yang baru dihidangkan oleh bibi ana
" apa yang kau ingin katakan? kalau tentang kamu ingin kembali ke Thailand kami sudah tau, apa nenekmu sudah tahu jika kamu ingin kesana lagi? "
tanya ayahnya kepada dirinya." .... "
Richie Ariano - seorang yang tegas , seorang pekerja keras , menyanyangi keluarganya , orangnya lucu ketika bersama dengan orang yang ia sayang.
__
" yakk Freenn " panik nam, yah bagaimana ia tidak panik jika ia melihat seluruh badan Freen dipenuhi dengan tepung kerana Freen ingin membuat kek tetapi malahan menjadi kolam tepungan akibat dirinya di dapur itu .
" hehehe chiss " kekeh Freen lalu mengangkat kedua jari nya ✌🏻 seperti itu..
" lo liat arg, lo fikir dapur gue seperti tempat permainan ya ha? " marah Nam namun tidak lama ia mendengar isakan Freen.
" eh maaf " ucap Nam yang cuba menenangkan Freen... ia tidak tahu bahawa hari ini adalah tanggal merah nya Freen, jadi Freen jadi sedikit sensitive jika ada yang memarahi ya jika ia sedang tanggal merah.
" kau j-jahat " ucap si Freen lalu ia pergi meninggal kan dapur dan pergi ke bilik nya , lalu ia menutup pintu dengan kuat.
brakk [ bunyi pintu ]
" aduh , mampus gue " bisik hati nam
" apa gue harus memberitahu nya tentang 5 tahun yang lalu ya? hm... semoga itu anak tidak menemukan diary [ buku ] itu " bisik nya lagi..
dibilik Freen -
" hiks Nam jahat, masa aku mau buat kek dia marah ke aku " isakan Freen masih terdengar lebih tenang lalu ia terlihat sesuatu di atas almari milik nya
" eh itu apa ya " dan ia lansung pergi ke arah almari itu akan tetapi baru sahaja ia ingin capai benda tersebut nam terlebih dahulu masuk ke bilik nya untuk meminta maaf ke padanya..
krik
" Freen gue minta maaf ya.. " ucap nam yang ingin meminta maaf kepadanya
Freen yang tadi niat nya ingin mengambil benda itu lansung tidak jadi kerana Nam memasuk bilik nya tanpa memberi salam dahulu.
" hm ya " balasnya
" erg lo mau ikut gue ke mall ga? " tanya Nam ke Freen jika ia ingin mengikutinya ke mall sekalian memujuk Freen.
" hm boleh , tunggu aku di mobil " ucap Freen lalu ia lansung menukar pakaian nya .
" udah ayo kita pergi " ucap Freen setelah ia selesai mengantikan baju ya
" widih cantik amat " puji Nam
" ahh gue memang cantik, lo baru tau nya? " balasnya
" dihhh "
yang dipakai oleh Freen .
Akan aku usahakan membuatnya lebih panjang dari ini yaa, maaf kalau ada kekurangan di sini...
YOU ARE READING
seseorang [ someone ]
Humorapa sebenarnya yang terjadi di 5 tahun lalu? maaf kalau ada yang kurang , hehe .