“ Beck- Becky ” ucap Saint dan menyentuh lengan nya dengan sedikit kasar.
“ apa ??? ” jawab Becky dengan emosi kerana ia sedang menikmati kek tersebut..
“ itu loh , liat di pintu masuk sana cepat! ” lalu ia memusingkan kepala Becky untuk melihat siapa yang masuk ke Caffe tersebut.
“ apa ya- ” ia lalu terkaku di tempat ketika melihat seseorang yang ia kenali masuk ke dalam caffe tersebut dan lalu meninggalkan Saint dan...
“ Freen ” teriak ia , lalu memeluk wanita tersebut sedangkan yang dipeluk sedang mencerna apa yang terjadi dan kenapa orang yang tak ia kenali malah memeluknya sesuka hati.
“ maaf? ” ucap Freen dan ia melepaskan pelukan tersebut.
“ apa kamu tidak mengingat diriku? ” jawab Becky dan ya ia hampir menangis di depan wanitanya itu
“ maaf anda siapa? ” tanya Freen dan itu lansung membuat Becky mundur beberapa langkah , Saint yang melihat ya pun merasa sedih ketika melihat sahabat nya dilupakan oleh tunangan ya sendiri akibat kejadian lalu.
“ maaf sepertinya aku salah orang ” ucap Becky ya ia terpaksa mengatakan itu kerana tak ingin memaksa wanita ya mengingat nya dalam keadaan yang tidak sesuai .
“ oh ”
“ ayo Saint kita pergi ” ajak Becky keluar dari caffe tersebut.
“ a-ah iya.. ”
𝐃𝐢𝐦𝐨𝐛𝐢𝐥
“ argg sialan ” teriak nya sambil memukul-mukul steering kereta milik Saint.
“ yang sabar ya ”
“ gimana mau sabar ha?!? ”
“ apa kamu ingin memaksa nya mengingat kau kembali? nanti dia yang sakit anj , kalau iya kau yang lakukan sendiri kerana gue yakin dia bisa ingat lo kembali bahkan kenangan tersebut. ” ucap Saint sedikit emosi
“ tapi bagaimana ” lalu ia membawa pandangan ya keluar jendala dan menatap wanitanya sedang makan di Caffe itu.
“ yah bego , dekati dia seperti yang lo lakukan dulu lah , buatkan dia nyaman sama lo lagi ”
“ akan aku usaha kan ”
“... ”
__
𝘿𝙞 𝙑𝙞𝙘𝙩𝙤𝙧𝙞𝙖'𝙨 𝘾𝙖𝙛𝙛𝙚
“ eh Nam lo tadi kemana ” tanya Freen ketika ia baru melihat Nam masuk ke Caffe tersebut.
“ hehee ambil barang gue ketinggalan di mobil ”
“ ouh , lo tau tadi ada orang ga jelas meluk-meluk gue ”
“ ah masa? lo yang seperti jamet ada yang meluk idih. ”
“ yah benar , ngapain juga gue bohong ke lo ”
“ jejaka atau wanita yang meluk lo itu? ” tanya Nam ke Freen
“ wanita , aneh tau dia nya datang tiba-tiba lalu meluk gue ”
“ mampus , aku lupa Becky hari ini kembali ke Thailand ” batin Nam berkata lalu ia berkeringat kerana mengingat bahawa bahaya nya Becky apabila sudah marah.
“ eh Nam lo gapapa , kok berkeringat? apa ac ya ga berfungsi? ” tanya Freen
“ yah m-mungkin ac ya ”
“... ”
YOU ARE READING
seseorang [ someone ]
Humorapa sebenarnya yang terjadi di 5 tahun lalu? maaf kalau ada yang kurang , hehe .