Bab 3

79 4 0
                                    

MALAM. Walaupun penat siang tadi tak habis lagi Rose dan Lutfia tetap gagahkan diri untuk keluar daripada hotel. Mereka tinggal di hotel yang agak jauh daripada dataran merdeka iaitu hotel The Mateen's.

Kalau ikutkan hati Rose hanya mahu makan di restaurant hotel sahaja tetapi kawan baiknya ini katanya 'aku teringin nak makan mamak la. Jom pergi mamak aku drive.' Ikut je la dia pun yang penting tak payah bawak kereta.

"Kau nak makan apa Rose?" Tanya Lutfia.

"Tak nak."

"Tak nak kau tak sihat ke? Kenapa muka kau pucat sangat ni?" Naik risau Lutfia di buatnya.

"Tah rasa tak larat sikit la." Ujar Rose perlahan.

"Kita makan dulu lepastu kita pergi klinik." Ujar Lutfia. Rose hanya mengikut dia sudah tidak perdaya hendak menjawab.

"Eh tu bukan perempuan tadi ke? Asal nak macam lesu je?" Kata Firdaus. Dia menunjuk ke arah seorang gadis yang tidak jauh daripada mereka.

Terus sahaja Khalif mengangkat kepala dan memandang ke arah yang di tunjukkan. Dia hanya buat tidak kesah dan kembali menyambung makan.

Lutfia meletakan handbagnya di atas meja dan dia duduk do sebelah kawannya.

"Rose pusing sini meh aku suapkan." Kata Lutfia.

"Tak nak aku tak lalu." Ujar Rose perlahan.

"Ala jangan la macam ni. Makan la nanti aku nak cakap apa dekat mak kau." Pujuk Lutfia.

"Please makan la sikit pun jadi la."

Lutfia senyum kemenangan apabila Rose membuka mulut. Dia menyuap gadis itu makan menggunakan tanganya.

"Sedap tak?" Tanya Lutfia. Rose hanya diam menikmati makananya.

Habis sahaja makan Lutfia terus sahaja memapah Rose supaya memudahkan dia membawa Rose ke kereta.

Lutfia melepaskan pengangan pada Rose dan menyelup tangan masuk ke dalam handbagnya untuk mencari kunci kereta belum sempat di capai badannya di tolak kasar sehingga tubuh terkena pada cermin sisi kereta. Mulutnya do tutup menggunakan kain. Cuak habis mukanya.

"Bagi aku duit kau sekarang!" Kata lelaki itu sambil menjegilkan matanya.

Lutfia sudah menangis teresak esak. Macam mana dengan kawan baiknya sekarang.' Apa dia nak buat ni!' jerit Lutfia di dalam hati.

Membulat mata Khalif dan Firdaus apabila melihat jenayah depan mata. Terus sahaja mereka berlari mendekati mereka semua.

"Oii!" Jeritan Firdaus. Dia menedang kuat kemaluan lelaki itu. Terbongkok bongok penjenayah itu.

Seorang lagi lelaki terlebih dahulu melarikan diri sebelum di kejar oleh Khalif.

Khalif terkedu apabila Rose jatuh pengsan dalam pelukanya. Tanpa mengambil masa terus sahaja dia mencempung gadis itu dan membawa masuk ke dalam kereta milik Rose.

"Bak kunci." Ujar Khalif Amsyar dengan tegas.

Terus sahaja Lutfia memberikan kunci kereta kepada lelaki itu.

"Kawan saya macam mana. Kawan awak nak awak kawan saya pergi mana?" Menangis Lutfia dalam pelukan Firdaus.

"Jangan risau dia cuma nak bawak pergi hospital je tu." Pujuk Firdaus.

Rose mencelikan mata dia memicit dahinya yang berasa sakit. Dia memandang ke kiri dan kanan matanya tidak sengaja memandang wajah lena Khalif. Tersenyum manis.

Dia cuba untuk bangun tetapi ada satu wayar yang sedang mencucuk tangan jadi dia terpaksa akur.

"Awak." Panggil Rose tetapi tidak di sahut.

"Awak!" Kali ini separa menjerit.
Terus sahaja lelaki itu mencelikan matanya.

"Kau dah sedar." Lelaki itu bangun dan mendekati katilnya.

"Tolong ambilkan air boleh."

Tanpa sebarang kata terus sahaja Khalif mengambil air dan menuangkanya ke dalam gelas dan memberi kepada Rose.

"Thank you." Rose menghadiahkan satu senyuman paling manis. Khalif hanya mengumam perlahan sebagai jawapan.

"Kawan saya mana?" Tanya Rose secara tiba tiba.

"Balik tidur."

"Ha? Balik. Habis tu saya macam mana?" Rose mula gelisah.

Khalif mengeluh. "Besok dia datang la. Sekarang dah lewat malam aku suruh dia balik."

"Takkan saya nak tidur dengan awak."Tanya Rose dengan polos.

"Tadi boleh je."

"Tadi saya tak sedar sekarang saya dah sedar."

"Tidur je la aku bukan nak makan kau pun." Ujar Khalif selamba.

"Awak gila ke! Saya nak tidur sorang. Awak pergi la tidur dekat kerusi luar Tu." Arah Rose.

"Hmm. Ada apa apa panggil aku."

"Okay."

"Awak." Panggil Rose.

"Apa lagi."

"Apa nama penuh awak?" Tanya Rose tiba tiba.

"Penting ke untuk aku bagi tahu kau?"

"Penting!"

"Kenapa pulak kau bukan sesiapa pun untuk aku."

"Sekarang saya memang bukan sesiapa tetapi suatu hari nanti saya akan jadi manusia paling penting dalam hidup awak." Rose menayangkan satu senyuman.

"Dalam mimpi kau je la!" Khalif melangkah keluar daripada bilik itu.






Lelaki Pujaanku [COMPLETE] Where stories live. Discover now