OMM EFSANESİ

4.6K 221 137
                                    

-03.07.2024-

Uzak diyarlarda doğmuş bir efsaneye göre, ülkelerin gelişip ilerleyebilmeleri yalnızca bir noktaya dek gerçekleşebilir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.




Uzak diyarlarda doğmuş bir efsaneye göre, ülkelerin gelişip ilerleyebilmeleri yalnızca bir noktaya dek gerçekleşebilir. Teknoloji ne denli takip edilirse edilsin, eğitim sistemleri ne kadar geliştirilirse geliştirilsin bunların hepsi bir noktada sona erme mecburiyetinde kalacaktır. Daha doğru bir söyleyişle: Sona erdirilecektir. Yüzyıllar önce Avrupa'da doğduğu iddia edilen bir efsaneye göre, Ommi adı verilen yaratıklar ülkelerin yönetimini ele geçirir ve genel anlamıyla dünyanın gelişmişlik seviyesini ortalamada tutmayı amaçlar.

Çoğu zaman gericilik, baskı ve korkuyla iyi gidişata ket vurup bir ülkenin diğerlerinden fazlaca önde olmasına karşı çıkan Ommi'ler, neredeyse bir asra yakındır görülmemişti. Tespit edildikleri son yer Almanya olmakla birlikte bir yıl öncesine dek isimleri Ommi olarak değil, Hayalbaz olarak bilinirdi. Bir ülkenin başına gelmesinden korkacağı en kötü hurafeydi Hayalbaz'lar. Bir grup kara vücut halinde gezer, darbeyle başa gelmedikleri dönemlerde sırra kadem basarlardı. Gecenin karanlığından daha keskin, simsiyah vücutlarının ardında bir insan mı, yahut korkutucu bir canavar mı olduğunu ise kimse bilmezdi. Kan dondurucu uğultular eşliğinde yaparlardı konuşmalarını fakat dudakları oynamazdı. Gözlerinden ise sanki küçük birer ampul yerleştirilmişçesine sert bir ışık huzmesi yayılırdı. Kıpkırmızı, baş döndürücü bir parlaklık... Birbiriyle çelişen, akılalmaz davranışların yanı sıra halkın huzurunu bozacak bir baskı kurarlardı ülkede. Elbette tarihte daha önce de ülkelerin kimi zaman çağın gerisine düştükleri, kimi zaman yükseldikleri görülmüştü fakat Hayalbaz'lar bir ülkeyi ele geçirmeye karar verdiklerinde, artık o ülkede ne bir nebze olsun yenilik ne de huzurlu bir gün görebilirdiniz.

Pekâlâ, daha önce Hayalbaz'lara karşı koymaya çalışan ülkeler oldu. Ayaklanan, hakkını arayan vatandaşlar; bu yaşananları kabullenemeyen yurttaşlar... Ancak ne yazık ki henüz onlara karşı koyulabilecek bir güce erişilmedi. En son bundan neredeyse yetmiş yıl önce Alman halkı ayaklanmış, beraberinde de büyük bir katliama kurban gitmişti. O günden bu yana Hayalbaz'lar hiç görülmemiş olsalar da tarihi kayıtların çok eskileri işaret ettiği dönemlerde ayaklanan halkların olağanüstü doğal afetlerle yüzleştiği bile görülmüştü. Hatta Asya sınırlarındaki bir ülkede nüfusun yüzde seksen üçü hem kâbuslar sebebiyle hem de uykusuzluk şikâyetiyle hastanelere doluşmuş ve bir dönem kayıtlara "Kâbus Hastalığı" ibaresi eklenmişti. Bir zaman sonra insanlar, Hayalbaz'lara karşı koyamayacakları gerçeğiyle yüzleşmek zorunda kaldı ve bunlar tarihten bu yana ülkenizin başına gelmemesi için yalnızca umut edebileceğiniz bir vakaya dönüştü.

Gel gelelim, bir asra yakındır görülmeyen Hayalbaz'ların tekrardan ortaya çıkmış olabileceğine dair dedikodular dünyanın genelini kasıp kavurur durumda. Geçtiğimiz yıl vaka izleri Omm adı verilen küçük bir ülkede görülmeye başladı. Neredeyse komşusu Türkiye'nin İstanbul'una denk büyüklükte yüzölçümüne sahip olan bu ülkede bir yıldır baskı kol geziyor. İlk adım sokağa çıkma yasağı ilan edilerek başladı. Üç ay boyunca evlerinden adım atmayan insanlar her gün teftişe tabi tutuldu. Bu esnada yeni bir anayasa düzenlendi ve ülkenin dört bir yanında hapishaneler inşa edildi. Yeraltında olduğu iddia edilen bu hapishaneleri bugün bile kimse gözleriyle görmedi. Elbette içindeki gençler hariç...

Omm'da yaklaşık bir yıldır ülkenin gelişimini sağlayacak her türlü girişim yasak. Yeni bir yazı yayımlamaktan bir spor dalında yarışmalara katılmaya, şarkı sözleri üretmekten başka ülkelerde yayımlanmış yeni kitapları okumaya kadar... Bunlardan herhangi birini yahut türevlerini yaptığınız takdirde ise başınıza gelecek şey çok basit: Yasaklanmak. Günlük olarak gazetelerde yasaklanan gençlerin haberleri yayımlanıyor ve üç aylık yasak esnasında kurulan hapishanelere götürülüyorlar. Evet, yalnızca gençlerden bahsediyorum çünkü tarihten bu yana ilk kez görülen bir olay Omm'da yaşanıyor. Omm hükümeti ve halkın yetişkin bireyleri, genellikle kurdukları baskı ve yarattıkları korku sayesinde itaat gören Hayalbaz'ları hem benimsiyor hem de destekliyor. Çocuğu yasaklanan ailelerden birinin, "Yapmaması gerektiği açıkça kanunda yazıyor. Çocuğum da olsa cezasını çekecek," şeklinde verdiği röportaj ülkenin içler acısı durumunu gözler önüne serer vaziyette. Dünya Omm için endişeli ancak hiçbir ülke duruma müdahale etmek istemiyor çünkü hepsi Hayalbaz'lardan korkuyor. Bu kez yalnızca darbeyle yönetimi ele geçirmelerinden değil, Omm'da olduğu gibi halkın zihnini de bulandırmalarından... İşte bu yüzden onlara artık Hayalbaz'dan ziyade Ommi diyorlar.

Omm'a ait olanlar...

Davcı, A, (2004). Uzman Araştırmacı, Perdenin Arkası dergisi.

***

"çığlık dikkat çeker ancak fısıltı da bir tepkidir" diyerek yola çıkmıştık hatırlıyor musunuz?

Şimdi neredeyse bir yıldır içimde tuttuğum çığlığı sizinle paylaşabileceğim. İnanamıyorum şu an burada olduğunuza. İnanamıyorum tekrar Kuklalar evrenine giriş yapacağımıza.

Sanki daha önceden o sahneyi hiç açmamışız gibi birinci kitabın ilk bölümünden itibaren sizi her Cuma ve her Salı İpi Kopuk Kuklalar evrenine götürüyor olacağım. Ben ikinci kitabın yarısına kadar hali hazırda yazmış olduğum için bölümler gecikmez, aksamaz. Başlamakta çekinmeyin :)

Daha önce sizlere Wattpad'de yayınladığım tüm yazıları unutun. İpi Kopuk Kuklalar'ı okumanız, sosyal medyada paylaşmanız benim için şahsi önem taşıyor. Bütün samimiyetimle söylüyorum, lütfen yapabildiğiniz kadar yorum yapın. Instagram'da, TikTok'ta, Twitter'da beğendiğiniz alıntıları, sahneleri, kitaba ait hissettiğiniz fotoğrafları paylaşın. Beni de etiketleyin hatta. İpi Kopuk Kuklalar evrenini sizinle beraber yaşatmaya çok ihtiyacım var.

Bu sefer gerçekten elimden tutmanıza ihtiyacım var.

Umarım önce İpi Kopuk Kuklalar'ın, sonrasında ikinci kitabı SvS ve üçüncü kitabı RB nin tüm bölümlerini sizlerle paylaşacağım.

Sahne açıldı.

Bu oyunu benimle oynamaya var mısınız?

Instagram: @alminanngg / TikTok: @alminataner17

#ipikopukkuklalar

#ikk

İPİ KOPUK KUKLALARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin