Var olan hayatınız sizi çok ūtopik hayallere gõtūrebilir. Bazen 'keşke' dediğinizi duyar gibiyim. En az bir kere olsun yaşamımızda 'alaaddinin sihirli lambası bende olsaydı ilk ūç dileğim şõyle olurdu' demişizdir.
Ilk ve son ūç dilek..
Benim ūtopik hayallerim yoktu zira hayatım ūtopikti. Daha dūne kadar bomboş gezen yetim çocukken, işi olan delikanlı oldum,
Hiç umudum yokken patronum olan adam tarafından okutuldum,iş sahibi oldum.
Babam beni yetimhaneye atarken patronumun bana babalık yapacağını bilmiyordum mesela.
Hiçbir zaman patron olmadı ki hep babam gibiydi.
Yapayalnız bir adam iken teknemin peşinde olan kıza aşık olacağımı da bilemezdim mesela.
Ama oldum.
Otuz altı yaşıma adım atarken hâlâ aşkın ne olduğunu bilemem. Yaşımın aşkı kavrayacak kadar genç olmadığını sõylerdim hep.
Yaş aldıkca gūzelleşirmiş aşk.
Bulamadığın nimetmiş aşk.
Bulunca şūkrettiğin insandaymış aşk.
Iki haftalık gõrevim vardı. Ilk haftasını gūzelce doldurmuş ikinci haftamın bitmesi için gūnleri sayıyordum. Gõkra ile haberleşiyorduk vakit buldukca.
"Hayırdır sırıtıyorsun?" Nõbet arkadaşım bana sırıtarak bakıyordu
"Hayır kardeşim hayır.."
Gõreve bu sefer başka gemi ile sefer etmiştik. Aklıma eski gūnlerim gelirdi. Hiçbir zaman seferden dõnmek istemezdim. Ne kadar fazla iş varsa yūklenir bazen arkadaşlarımın yerine bile sefere katılmayı teklif ederdim. Herkesin çoluğu çocuğu, ilişkisi varken ben çulsuz çõpsūz ūzūmdūm.
Ama şimdi yuvam şenlenmiş kalabalıklaşmıştı. Artık bekleyenim vardı.
"Dūğūn ne zamana mı diyeyim yoksa sen mi gerçekleri sõylersin ha Giran?"
"Oğlum saçmalama daha yen...yeni bile değiliz. Biz bile değiliz õyle dūşūn. Hem bu işler aceleye gelmez"
"Doğru yeni nesil hemen evlenmiyor. Yoksa bize baksana hepimiz ilk gūnden ceplendik"
"Siz ayrı. Ceplendin meplendin ama mutlusun sus şūkret."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
INŞIRAH
ChickLit•Denizden korkan kadının bir Gemi Kaptanına tutulması... ●Õyle bir an geldin ki tam hayatım kõtūye gidecekken, sokağımı aydınlatan ışık oldun. Giderken o yanan ışıkları sõndūrmeyi unuttun ama ben hepsini kapattım.Koskoca sokakları kendi gūvencem o...