Na okraji kontinentu, kde se oblaka stydlivě otírají o vrcholky hor a řeky tečou jak se jim zlíbí, leželo městečko Takřka-Dokonalé. Jeho jméno vzniklo čistě náhodou, když se městský úředník rozhodl spojit dvě slova Takřka a Dokonalé v naději, že výsledkem bude něco vznešeného. Bohužel, jeho naděje se ukázaly jako marné, protože město bylo všechno, jen ne dokonalé. Přesto zdejší obyvatelé svým způsobem nedali na jméno dopustit a byli na něj náležitě hrdí.
Jednoho dne, se v hostinci U Něžného Trola sešla skupinka postav, které by se daly označit za opravdu nepravděpodobné hrdiny. První z nich byl Barl Zelený, čaroděj nižšího řádu, který se specializoval na kouzla, která nikdy nefungovala podle očekávání. Takže výsledky jeho podnikání byly většinou překvapení, což si důkladně smluvně ošetřil, před případnými nespokojenými zákazníky. Byl to vysoký muž s brýlemi tak silnými, že mu zvětšovaly oči do velikosti talířů.
Druhým byl Hromotluk, trpaslík s plnovousem dlouhým až k jeho kolenům a s rukama, které by klidně mohly rozdrtit kámen. Jeho hlavní zbraní bylo kladivo, které pojmenoval Úsměv, protože se mu vždy zvedla nálada, když ho použil.
A pak tu byla Elena, elfka s pohledem tak pronikavým, že by dokázal rozkrájet sýr na vzdálenost tří metrů. Byla mistrem ve stínu a přísahala, že nikdy nebude viděna, pokud si to nepřeje. To ovšem vedlo k řadě nešťastných incidentů, kdy na ní lidé omylem sedali nebo ji přehlédli v koupelně.
Nakonec tu byl Ferdy Krkavčí, bývalý lupič, který se rozhodl vydat na dráhu hrdinství poté, co zjistil, že být na druhé straně zákona je vyčerpávající a nepraktické pro dlouhodobé finanční zabezpečení. Ferdy měl kapsy plné drobných cenností a rukávy plné triků.
Na ten osudný večer, kdy se hrdinové sešli v hostinci, přišel i starosta městečka Takřka-Dokonalé, vážený pan Bedřich Vytlačov. Vysoký muž s břichem, které by mohlo mít vlastní poštovní směrovací číslo, a knírem, který byl tak hustý, že se v něm občas usadili ptáci.
„Vážení hrdinové!" zvolal starosta, když vstoupil do hostince. „Mám pro vás speciální úkol, který vyžaduje vaši... ehm... výjimečnou zručnost."
Hrdinové se na něj podívali s různou mírou zájmu a podezření.
„Jedná se o problém ve vesnici Nepravděpodobná." pokračoval starosta. „Každý rok v tuto dobu jim mizí mléko a sýr. Vždycky jsme si mysleli, že je to dílo nějakých obyčejných zlodějů, ale letos jsme zjistili, že za tím stojí něco mnohem horšího."
„Nepravděpodobná?" zopakoval Ferdy, „Slyšel jsem o tom místě. Prý tam lidi jedí hmyz a hrají šachy se živými figurkami. Žádné cennosti."
„Ano, ano, to všechno je pravda." kývl starosta nervózně. „Ale teď mají ještě větší problém. V Nepravděpodobné se prý objevil drak."
V hostinci zavládlo ticho, přerušované jen cinkáním sklenic.
„Drak?" zeptal se Hromotluk nevěřícně. „Co by dělal drak s mlékem a sýrem? Každý přece ví, že draci žerou princezny a když nejsou princezny tak spí v nějaký tý jeskyni, nebo opuštěném hradě."
„To je právě ta záhada." povzdechl si starosta. „Někdo se tam musí zastavit a zjistit, co se děje."
„A zaplatíte nám za to, že?" ozvala se Elena pragmaticky.
„Samozřejmě!" odpověděl starosta horlivě. „Obdržíte městský grant a... ehm... několik měšců zlata. To je fér, ne?"
To už přesvědčilo i největší skeptiky mezi hrdiny, a tak se vydali na cestu.
ČTEŠ
Takřka-Dokonalé příběhy
FantasíaPříběhy z Takřka dokonalého městečka. Od počátků prvních hrdinů až po zformování městské stráže a rozkvět města.