Chapter 40

3.7K 84 28
                                    

AKu cuba lelapkan mata, tapi tak dapat. Rasa geram pulak sebab tadi. Tossing & turning cuba nak tido tapi tak tido2... Lastnya aku tak sedar bila aku terlelap. Sedar2 dah pagi. Weekend buzzer tak dibunyikan.. Ada mcm bunyi mini buzzer pukul 7.30, tp slow jer..

Aku pun bangun dengan malasnya.. Today is sunday. rata2 student still sleeping in, wlpn dah kul 8stgh.. Sgt lah sunyi ya guys, wlpn dah kul 8stgh.. Yang stay in for the weekend, tak balik overnight mmg dah sikit dah, mcm separuh je yg tinggal.. Pastu hampir semuanya tak bangun lagi, ada segelintir je yg bgun awal. Tu pun yg keluar tu cuma yg aktif mcm jogging, stretching dan jalan2 amek udara pagi. sikit sgt, tu y gjenis aktif & athletic jer..
Aku tgk ahli2 dorm semua tido lagi, maklumlah tido lambat semelam.. Aku pula tido awal, cuma terjaga tgh malam dan ada kejadian sikit awal pagi tu.. haha...

Aku pun turun sorg2 ke dining hall, dgn tak mandinya. Kat sana mmg tak ramai yg ada, sbb ramai balik, dan dah pukul 8stgh, kebiasannya yg turun makan tu sikit2, staggered, between 7.45-9.30 Breakfast waktu weekend serve at 7am, untill 10am tapi rata ratanya mula turun atas 7.45pg.
Menu today ada nasi lemak. Nice. Ada mee goreng jugak bg sapa yg tak makan nasi lemak. Macam biasa roti gardenia keping dan pelbagai sapuan mcm jem stroberi, blueberry, planta, butter, kaya, peanut butter, spread coklat, gula telah tersedia. During the weekend diorg bg guna toaster, so sapa nak bakar sendiri pun boleh. Waktu weekend je lah, sbb tak ramai org. kalau weekday ramai dan masa bfast limited, alamatnya berebutlah nanti dan pasti akan ada yg terlambat...

Aku take my sweet time utk mkn bfast. Ada air teh o, teh tarik dan nescafe. Best... Mana ada asrama yg boleh dpt these kind of menu.. Tak kira lah SBP or MRSM yg elit sekali pun... haha..
Waktu aku dah nak habis makan nak naik semula ke dorm, nampak Kak Sazila (kak angkat aku) & geng dia baru turun makan. Dia pelawa la aku mkn dgn dia, aku tolak politely but she insist. Aku pun ikut la mkn kat tempat diorg. Oh ya, kat dining ni, dah macam ada port tertentu. Form 5, form 4, Stuhico, Stuloco, COP, HAC, semua dah ada port2 tertentu, mcm dha jadi tradisi. So aku ikut la kat Sazila mkn kt port diorg. Dia bukan cop or studo, pelajar biasa.

Sambil diorg mkn ut, aku yg dah habis mkn tu, sembang2 dgn diorg. Diorg yg bnyk tanya, interview aku mcm2, aku jwb je la.. Sampai la part soalan2 yg panas mcm berapa kali m3lanc4p, mcmana baligh (1st time kuar man1 sama ada auto or manual), sembang2 semua tu pastu kami pun naik sama2 ke hostel. Kak Sazila ajak aku naik bilik dorm dia. Dorm senior ni sama saiz je dgn dorm junior, cuma penghuni dia kurang sikit, sbb cuma katil single, tak ada double decker..
So dalam dorm diorg cuma ada 5 org je. Time tu, dlm dorm dia tu, ada 2 je orang lain. sorg perempuan sorg laki. Yg laki tu tido. Yg perempuan tgh baca majalah..

Aku sembang2 dgn Kak Sazila. Dia tukar pakaian dia. Tadi dia turun pakai sweat pants ketat warna pink, dan t shirt dada luas warna putih dan sekarang cuma pakai bra kain,(takde span, takde dawai mcm CK) warna hitam, dan strap warna kelabu dgn panty cotton warna beige. Aku pun sembang2 dgn dia duduk atas katil. Kami baring sebelah sebelah. Sambil sembang2 dia raba2 batang aku.

"Ape ni kak? jgn la.." (Nal)
"Alah nape Nal, takpe la.. " kata Kak Sazila
"nnt org nampak.."
"Alah, sape nak nampak, sorg tido, lg sorg tu dia tak ksiah pun.."
"Takut org lain nampak, kot ada org masuk ke.."
"Mane ade orang cuti ni ramai balik, yg ada pun sume tido lagi.." katanya sambil mengusap usap batang Nal dari luar seluar...

Pastu dia selak seluar track Nal, keluarkan batangnya yg dah mula keras.

"Tak pakai spender ye? hehe.." Tegur Sazila tatkala dia mengeluarkan batang dari seluar. Nal tersenyum simpul.

"Ahhhh.. Kak..." Nal mendesah...
"What a cute moan... takpe let it go.." kata Kak Sazila

Dia galak mel4nc*pkan batang Nal.. Sambil dia bermain2 dgn telur Nal

Bila Zainal dah nak terpancut dia aim bg muncung k0t3nya kena mukanya. Dan Zainal pun terpancut kat mukanya. Beberapa das tembakan a1r man1 Nal ke mukanya, tapi sbb Nal dah pancut baru je semalam, so amount nya tak banyak..

"Sikit ye, dah pancut ye baru2 ni?" Tanya Sazila, so Nal pun cerita la perihal semalam. Kak Sazila gelak jer..
"Tu baru sikit je tu.." jwb Kak Sazila setelah mendengar cerita dari Zainal.
"Hah? ada lagi teruk ke?"
"Hehe no comment.." Balas Sazila with a smirk.

Pastu dia minta Zainal bersihkan dgn jilatan. Padamulanya Zainal mmt tak mahu, tapi Sazila bertegas utk Nal lakukannya. Akhirnya Nal pun akur la..
Nal jilat air man1nya sendiri di muka Kakak angkatnya... Lepas habis bersih Sazila pun senyum..

"Good boy. Macam ni baru lah mudah nak jadi pelajar cemerlang kat KRIS ni.."

Zainal tersenyum kelat. Apa kaitan dgn telan air man1 sendiri dgn nak jadi pelajar cemerlang dlm sekolah ni. Merapu je.. But wait, adakah benda ni yg mmg akan dijadikan kayu ukur dlm kecemerlangan dalam sekolah ni??
Mukanya menjadi sedikit pucat. Perubahan itu dapat di detect oleh Sazila.

"Nal, kenapa ni?" Tanya Sazila
"Er takde ape2 kak." Zainal membalas selepas pause a few second selepas ditanya kakak angkatnya itu..

   

   

Bersambung....

  

 

Sorilah lama tak update, pastu scene basah cuma geli2 pendek jer...
takde semangat.. korg bagi la semangat sikit..
Joinlah komen2 kat entry Celoteh DIno tu...
Sedih la takde orang nak sembang2.. rasa macam cakap sorang2, rasa diri ini tak dihargai..
kalau takde org komen kt story ni, kt celoteh pun takde komen, igt nak tamatkan aje story ni, kalau dah takde sambutan sgt.. Susah sgt nak show support...


Kolej Rendah Indera Sakti (KRIS)Where stories live. Discover now