Sinopsis Chapter

1.7K 23 3
                                    

Macam PNB author akan buat sinopsis selepas beberapa chapter utk reader semua senang nak cari sesuatu yg telah diceritakan. (bukan utk korang je sebenarnya, utk author sendiri jugak, sebab kadang2 lupa.. haha..

Chapter 1 Introduction
Nal dan kawan kawannya menceritakan periha ltawaran sekolah asrama. KRIS diperkenalkan sbg sekolah yg tak dikenali. CIkgu Aisyah terangkan pasal KRIS


Chapter 2 Registration
Zainal mengemas barang2nya. Ibubapanya menghantarnya ke KRIS utk pendaftaran. Sekolah yg agak jauh ke dalam, tapi yang masuk nampak kaya2 dengan kereta mahal dan bangunan sekolah yg cantik. Lepas pendaftaran, diperkenalkan ahli2 dorm. Dormate nya Azfar sembang dgn Nal pasal KRIS ni, yg mana Nal tak tahu apa2. Ada Taklimat ringkas mlm tu, dan kemudian mnum supper dan tido.


Chapter 3 Orientation
Nal terjaga dgn buzzer dan mandi pagi tu terkejut dgn bilik air yg campur dan cuma separa tutup. Mkn breakfast dan mula orientasi dari pg sampai ptg, waktu riadah wajib. Nal usha2 batchmate yg s3ks1. Mula berkenal sesama sendiri. Masing2 sgt open & sporting.


Chapter 4 Orientation 2
Perjumpaan dgn senior. lantik ketua dorm perempuan. Mlm tu terasa mcm ada org masuk dorm. Cerita more on sekolah punya polisi. Ada cerita ttg pakaian pj. Cerita ttg kawasan sekolah. Lepastu lagi taklimat. Lepastu ptg ada riadah berenang. Syok usha girls in swimsuit.


Chapter 5 Induction
Hari jumaat tamat orientasi. Bermula induction oleh kakak2 senior. Cerita ttg budaya asrama dan sekolah. COP, COHCS, STUCO, STULOCO, STUHICO, etc.. Felo pun join sekali. Nal perasa ada org usha2 dia, Alida. Isu pasal boxer.


Chapter 6 First weekend
Sekolah buat rombongan untuk budak f1 baru ni. Keluar town nak kena beli spender sbb kena sound dah dgn senior. Balik dari outing yg sekolah anjurkan, more than half tak balik, semua jalan2 dgn parent or balik weekend. Azfar dan Azmira bermesra kt dorm.


Chapter 7 Kelas Bermula
Ketua Kelas perempuan. Cikgu Kelas cikgu Harlina. Kelas Begonia. Diceritakan ttg kelas dan polisi sekolah dlm bab akedemik & P&P. Sekolah yg ramai staff sokongan. Kat koperasi pun ada.
Cerita tentang ko kurikulum. Unit uniform, kelab persatuan dan sukan dan permainan. Nal masuk sukan renang. Balik dorm pegang2 tgn dgn Alida.


Chapter 8 Induction 2
Hari yang takde kelas petang jadi prep petang. Cerita ttg main2 waktu riadah wajib. Tak bersukan pun just berada kat luar. Satu malam tu dikumpula dgn senior2. Diajarkan tentang sapa yg berkuasa kat KRIS, iaitu perempuan. Kena buli ramai2 dgn senior, dibuat macam..


Chapter 9 keluarga Angkat
Weekend, keluarga angkat Nal, mama Mai dan papa Haz datang bawak Nal outing, dan eventually overnight di hotel. Sampai di hotel, Kak Farisha pun ada. Mama Mai dendan Nal sbb tak bagitahu masuk KRIS. Kena edge & denial, last sekali baru dpt pancut. Mlm tu tido dgn Kak Farisha. Esok dihantar semula ke sekolah.


Chapter 10
Sampai di hostel kwn2 tegur sapa yg dtg pickup semalam. Nal akan cerita kemudian. Ada kak senior minta ambilkan air. Nal pegi lepastu berlaku kejadian kat dorm senior yg membuatkan dia diberi panty senior. DIorg lancapkan Nal dgn panty senior tu. Nal pulangkan panty tu semula.


Chapter 11 Detention
Perhimpunan pagi di dewan. Nal kena denda sbb tertido dlm dewan. Kena kelas detention (tahanan) lepas sekolah. kat kelas detention kena kacau dgn COP yg cantik dan s3ks1. Lepas tu balik dorm, kena panggil dgn senior pula.

Kolej Rendah Indera Sakti (KRIS)Where stories live. Discover now