صدمه

716 68 1
                                    

الفصل الحادي عشر:
_ ايش ايش..
قولتها وانا مش فاهمه حقيقي فجأة اتحول طويل العمر لتنين بأجنحة وقرب عليا وفي عيونه نار كأنه عاوز  يحرقني..
_ في ايه ؟
_ كيف راح تنزلي بهي الملابس والبيت كله شباب..؟
كنت حاسه أنه بغل براسين وقفت عندي اذبهلال مش طبيعي ، لو اللي تحت شوباب اومال طال عمره ايه وانا واقفه قدامه كده..
لقيتني بتنهد وانا حاطه ايدي على خدي ومحستش اني لساني الفالت قال ايتها حاجه زي عادته ولا كأنه قال اللي بفكر فيه من شويه بس كل اللي حصل بعدها اني طرت اول ما لقيته بيقرب عليا ويصرخ..
_ حوريه لا تهربي تعي سمعيني ايش جلتي.؟؟
بعد شويه خرجت وانا لابسه جلابيه من اللي جبتهملي صفيه تاني يوم جيت فيه هنا..عبايات خليجي تحفه بس مش حاساهم عليا..بس صفيه دائما ليها راي تاني..
قربت منه وكان لسه واقف مستنيني برا اوضتي فكرت أن خلاص ارتحت وهننزل..
لقيته بيقرب بنفس الهيئه وبيصرخ:
_ غطي شعرك يا حرمه..ما تستحي على وجهك..
هو قال كده..وانا خلاص كنت جبت اخري..
_ نااااعم، حورمه، حوريه ايه يا عنيا اسمع يا طويل العمر انت يمين بعظيم ما انا نازله ابدا ولا هسمحلك تتحكم فيا..ومش هتحشم وهعمل اللي انا عاوزاه وانت تنفلق بلا فلقه..
لسه هدخل اوضتي بس لقيت ايده سبقت رجلي، وماسك ايدي وضاغط عليها حسيت من الوجع أنها هتتكسر بس مهتمتش انا بجد جبت اخري وانا اصلا مبقتش فارقه معايا..

_ سمعيني ايش جلتي..؟
فقد سيطرته  وسامعه صفيه بتتحايل عليه يتركني ..بس طبعا ابو قلب حجر مش همه..
_ انطقي ليش خرستي.. ايش جلتي..
_ قولت..
رفعت وشي ليه وكنت لسه هتكلم بكل تحدي ولا هاممني
بس الخوف اللي اتسلل جوايا ابدا مكنش طبيعي وهو بيبصلي كأنه هياكلني..
_ انت هتعمل فيا ايه ؟ابعد عني..؟
_ مش جبل ما اسمع مره تانيه ايش جلتي…؟
_ انا..بس..
خوفت ، ارتعبت ولو كدبت علي نفسي هكدب علي اللي خلقني ازاي..؟
_ عيدي اللي جلتيه؟
_ مش طالعه ولا لابسه ؟
_ ليش على كيفك انت؟
ابتدأ يعصبني تاني لو مش علي كيفي يبقي على كيف مين أن شاء الله..
عيني ولعت نار وانا بقوله:
_ طبعا على كيفي وانا حره في نفسي اومال على كيفك انت..؟
_ طبعا على كيفي..
_ ليه اكونش الفلبينيه اللي جابتهالك آنتي.. ولا امتلكتني ولا كسبتني في كيس شيبسي، ابعد ايدك يا جدع انت
كنت شايفه حالته اللي متعصبه على اخره ، وانا مش عارفه انا عملت ايه، ؟.. علطول بيتعصب عليا وداير يعطيني أوامر اعملي دا متعمليش دا، اقعدني هنا، كلمي دا ومتكلميش دا..طهقت منه ومن تحكماته الفارغه طول شهر
محستش بيه لما قرب مني وفجأة مسك دراعي بتملك واضح في عنيه:
_ ايه انتي ملكي، كلك ملكي وشعرايه واحده من شعرك ما راح تطلع وهيك لبس ما بتلبسيه غير بغرفتك  وعالله شوفي عالله المحك بتخالفي اوامري يا حوريه ..
_ لا دا انت ترالالي فعلا..شعر ايه يا حاج انت انا مش محجبه اصلا ابعد عني
جز على اسنانه وبصلي وقالي:
_ ايه كان زمان إنما هالحين صرتي ملكي ومثل ما انا بريد راح تعملي يا حوريه ومن سكات بلا دوشه ..
_ ملكك..دا انت مصمم بقي ابعد يا عم انت..
سبت ايده بصعوبه اللي ماسكني بيها ودخلت الغرفه بس للاسف ملحقتش اتهني لاني تقريبا سحلني بعد ما غطا شعري اللي كان تقريبا بيقلعه بغيظ وبغل بين صوابعه
_ سيبني يازفت انت..
_ زفت، اممم راح تشوفي الزفت على حالته الطبيعية بس صبرا..
بعد مناهدات طويله استسلمت ومشيت وراه وانا ايدي على خدي..
فضلت ساكته بس بينه وبين طال عمره نظرات تق*تل ..
قعدت عالسفره بعد ما قربت وسلمت على جدي الشخص الوحيد اللي رغم ذنبه في حقي حاسه أنه بيحبني من قلبه بيفكرني بجدي حبيب قلبي..
عشنا وشفنا بنات الشراشيح بيقعدوا معنا راس براس..
قالت كدا العقربه مرات ابويا الله يسامحه
كنت لسه هقوم اجيبها من شعرها بس على آخر لحظه مسكت نفسي او علشان مكدبش عليكوا مسكني طال عمره من ايدي .. اه يا ناري ياريتني ما اتنيلت قعدت جمبه..
بصيتله بغيظ قابل نظرتي كالعاده ببرود ..
طبعا مش عاوزه اقولكم أن العشاء عدا ازاي  بس طال عمره كان واقف ليا بالمرصاد.. وليهم بالعين الحمرا وحقي كله جابه منهم كان حاميني وسندي وضهري فعلا..
كنت قاعده في امان الله لحد ما سمعت صوته طال عمره هو وجدي..بس حقيقي معرفتش أفسر سبب الخناقه..
_____

مزمار بلدي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن