Cadou

4 3 0
                                    

„Mă întorc repede... Tabăra nu este foarte departe. Și am destule arme și muniție..." Jormungand se strecoară ca un elf prin pădure. Pasul îi este mai ușor decât o muscă și mai agil decât un șarpe.

Soldații s-au strâns în jurul focului și au început să bea și să cânte. Șefii mari care veniseră s-au culcat, astfel că la vehicule era doar un paznic. Jormungand deja simțea volanul în mână. Se apropie de o mașină și scoase din buzunar una dintre agrafele Amaliei. După câteva încercări, portiera se deschise.

Dar a început alarma...

***

Loki își aranjează colecția de pumnale în sertare. Ia în mână unul auriu cu lamă albă și cade brusc în amintiri. Pe chipul său apare nostalgia. Nici nu a simțit când Sigyn s-a apropiat de el. Ea s-a ridicat pe vârfuri și s-a uitat peste umărul lui, la obiectul pe care îl ținea în mâini:

- Încă mai ai vechitura asta? întreabă ea.

- Este primul cadou pe care mi l-ai dat. Chiar în noaptea de dinaintea nunții.

- Este? Nu îmi mai aduc aminte...

- Nu mai ți minte? Loki se întoarce spre ea surprins și o privește în ochi. Tu mai ști ce cadou ți-am dat atunci?

- Nu. Nu cred.

- Și se spune că femeile sunt mai sentimentale decât bărbații!

- Cred că noi suntem o excepție.

- Poate că ai dreptate. Suntem o excepție în multe cazuri... Dar tu ești excepțională.

- Unde ai învățat să strecori complimente la fiecare pas?

- Am citit undeva: „Soție fericită înseamnă viață fericită". Iar la flori nu mă pricep deloc. În plus, florile sunt mai scumpe...

- Zgârcit mai ești! exclamă Sigyn râzând.

- Să nu mă învinuiești dacă te trezești cu niște Amorphophallus titanium, da?

- Parcă nu te pricepeai la flori!

- Este singura pe care am cumpărat-o...

- Pentru ce?

- Pentru a ascunde mirosul de cocaină...

- Îi iei flori cocainei, dar nu și mie?

- Spune-mi ce flori vrei și îți aduc.

- Vreau niște trandafiri roșii ca sângele, lalele negre, ca amurgul și zambile. La ele nu contează culoarea.

- Am înțeles, doamnă!

Loki își lasă pumnalul pe birou, apoi se așază pe scaun și oftează. Își dă jos mantia și o aruncă pe pat.

- Ce s-a întâmplat?

- Multe. S-au întâmplat mult prea multe. Am pierdut pe toate fronturile.

- Dar aici câștigăm.

- Momentan. Dar viziunile mele nu arată deloc bine. Cred că voi pierde de data asta.

Sigyn se așază lângă el și îl mângâie pe spate:

- Nu are rost să fi pesimist.

- În cel mai optimist caz, moartea mea va fi rapidă. Iar tu și Fenrir veți scăpa.

- Ce vrei să spui?

- Nu știu. Chiar nu știu. Am văzut ceva, dar nu sunt sigur ce. Este prima oară când viziunile mele nu sunt clare. Am văzut lacrimi și sânge, te-am văzut pe tine dormind și pe Fenrir cu inima străpunsă de o săgeată. Atâta știu. Eu cred că de data asta m-am întins mai mult decât îmi era plapuma.

Amalia - Vreme de război (vol. 2)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum