Sewaktu umurku 11 tahun dan atehku pada ketika itu 17 tahun, aku telah dikhatankan secara tradisional. Seperti kanak - kanak lain, aku akan meraung dan menjerit ketika tok mudim mulai menyunatkan aku. Nenek pada ketika itu bersamaku cuba menenangkan aku. Ateh juga tergelak melihat kerenahku.
Setelah selesai majlis khatanku. Aku berehat di bilikku. "hahahhaha lawak lah kau ni along" kata ateh. "ateh tak nampak ke pisau dia tu tajam, sape je tak nangis" balasku. "takpelah baru anak jantan, meh sini ateh nak tengok", lalu ateh terus menyelak kain pelikatku dan melihat sendiri batangku yang baru sahaja disunatkan. Ateh terpegun melihat batangku kerana itulah batang pertama yang dia lihat.
"Atehhh, jangan lah tengok lama2, along malu" kataku kepada ateh. "hehe yelahh, dah lepasni ateh makan nasi dengan sup je tau, nenek cakap kena pantang dulu seminggu dua". Kata ateh. "Hmmm yelah" balasku dengan kecewa.
Ateh beransur keluar dari bilikku dan tersenyum teringatkan batangku yang boleh tahan besar walaupun masih 11 tahun.Sewaktu umurku 12 tahun, guruku datang ke sekolah untuk berjumpa dengan nenek namun nenek masih sibuk di ladang getah sedang menoreh. Hanya atehku yang pada waktu itu baru habis SPM yang tinggal di rumah. "Assalamualaikum" cikgu Hamid memberi salam. "Waalaikumussalam, eh cikgu Hamid, buat ape datang sini". Jawab ateh yang pada ketika itu hanya bertuala baru sahaja lepas mandi. Mata cikgu hamid mula memandang tetek ateh yang sudah besar itu. 'ish gebunya tetek bekas anak murid aku ni' kata hati hamid. "macamni Anis, anak buah kamu tu, makin lama, makin teruk dia tu. Kerap ponteng sekolah, hisap rokok, baru umur 12, dah macam2 masalah, cikgu nak bagitau yang kami nak buang dia dari sekolah , kami pun dah buat macam2 dah kat dia, mungkin ini cara terakhir kami"kata cikgu Hamid. "tak macam kamu dulu, rajin pandai cantik pulak tu sekarang ni" usik cikgu hamid.
"erm saya minta maaf bagi pihak Aiman, cikgu. Tolong cikgu, Anis taknak Aiman kena buang, saya sanggup buat ape je asalkan jangan buang Aiman, bagi dia peluang terakhir, dia nak dekat dah UPSR". Rayu Anis. Terdetik satu fikiran nakal cikgu Hamid. "betulke Anis sanggup buat ape je?" tanya cikgu Hamid.
"Ya cikgu, asalkan dia tak kene buang". Hamid terus membawa Anis masuk ke rumah dan mengunci pintu. "nenek kamu lambat lagi kan nak balik?". Anis mengangguk perlahan. Dia mula takut, namun dia sudah terlepas cakap. Dia pasrah dengan apa yang akan berlaku kejap lagi. "cikgu nak mintak satu bende je" senyum cikgu hamid sambil memandang Anis. terus hamid membuka zip seluarnya dan mengeluarkan batang cikgu Hamid.
"tolong hisap batang cikgu"
Anis terkejut melihat batang cikgu hamid yang boleh tahan besar itu. Anis tidak mampu menolak kerana dia juga begitu teruja untuk merasai batang seorang lelaki selepas melihat batang anak buahnya sendiri tahun lepas. Anis memegang batang cikgi hamid dengan lemah lembut dan mula mengurut dengan perlahan.
"arhhhh sedapnya Anis...". Anis tersipu malu mendapat pujian sebegitu. Dia mula merapatkan bibirnya ke batang cikgu hamid dan mula menjilat kepala batang cikgu tersebut. "ermm sedapnya Anis jilat, ni first time ke Anis buat?". Anis mengangguk perlahan. Dalam fikirannya dia hanya menurut perintah cikgu hamid supaya cikgu hamid tidak membuang anak buah kesayangannya dari sekolah. "slurppp... Slurpppp. Ermmm" anis mula menghisap dengan perlahan batang cikgu hamid itu.
"ermmm anissss cikgu nak pancut..." anis baru saja menghisap batang cikgu hamid, namun cikgu hamid telah memancut air mani sepenuhnya kedalam mulut Anis. "arkkkkk ermmm" anis menelan keseluruhan air mani cikgu hamid dengan penuh bernafsu namun dia kecewa dengan batang cikgu hamid yang sekejap sahaja memancutkan air mani. Tidak seperti di video lucah yang dia telah lihat sebelum ini.
"tokkk tokkk tokkk" ketukan pintu dari dapur menyebabkan mereka terkejut bersama. "cikgu, saya dah buat ape cikgu nak, please jangan buang aiman dari sekolah" rayu Anis. Cikgu hamid mengangguk sepuas hatinya. Dia telah keluar dari pintu ruang yamu dan terus bergegas pulang. Anis membuka pintu dapur yang diketuk oleh nenek. "sape datang rumah tadi Anis?" tanya nenek. "cikgu hamid, dia cakap aiman banyak buat masalah kat sekolah". "haih budak bertuah ni, nanti dia balik tahu lah aku nak buat ape kat dia". Anis hanya diam mendengar kata2 ibunya. Dia tidak mahu ibunya memarahi anak buahnya. Anis sangat menyayangi Aiman sehingga dia telah berkorban untuk Aiman agar dia dapat tetap bersekolah.
Aku yang ketika itu baru lepas balik dari bandar kerana menonton video lucah di CC bersama rakan-rakanku tidak mengetahui tentang perkara yang telah berlaku di rumah. Setelah sampai kerumah. Nenek telah membawa rotan dan merotanku. "nenek suruh kau pegi sekolah, kau ponteng. Hisap rokok, ape nak jadi kamu ni". Nenek sangat memarahi aku, dan ini kali pertama dia betul2 marah dengan sikapku yang nakal dan keras kepala ini. Aku yakin cikgu hamid selaku cikgu disiplin sekolahku telah memberitahu perkara ini. "ishhhh nenek dah la, yelah yelah lepasni saya pergi sekolah haih". Aku dengan nada yang tinggi telah bersuara selepas nenek memarahi aku. Aku terus ke bilik untuk tidur. Pada masa yang sama aku menangis di katilku. Sudah biasa bagiku menangis seorang diri dalam bilik sewaktu aku kecil.
Anis yang sebelumnya melihat nenek merotan aku datang kepadaku. "tok tok, Along" anis membuka pintu bilik, dia melihat aku yang sedang menangis sorang-sorang. Terus dia memeluk aku. "takpe along, ateh ada ni, jangan sedih2, ateh percaya along ni budak baik. Lepasni kena rajin pergi sekolah tau UPSR nak dekat dah".
Kata-kata ibu saudaraku membuatkan aku betul2 tersentuh. Hanya ateh yang mampu buatkan hatiku tenang. Hanya Ateh yang mampu buatku tersenyum. Di situlah aku sedar, aku menyayangi Ateh.
"ateh, along minta maaf". Kataku kepada ateh. Anis membelai rambutku dan mengucup pipiku. "dah dah, along tak salah, budak-budak biasalah nakal. lepasni gitau je kat ateh apa2 masalah along okyh". Aku mengangguk perlahan. Dia menemaniku tidur dan menepukku. Ateh sangat menyayangiku. Aku tidak tahu cara untuk menggambarkan betapa bahagianya aku bersama ateh.
YOU ARE READING
Cinta Atau Nafsu
RomanceMengisahkan ibu saudaraku yang telah terpisah dengan ku sewaktu aku kecil, menghadapi pelbagai dugaan yang kami hadapi. Aku yang pada ketika itu sudah berkerjaya ingin mencari semula ateh (ibu saudaraku) yang telah lama menghilang Namun pelbagai hal...