İstanbul'a taşınmak benim için büyük bir adım oldu. Eski şehrimde, ailesinin futbol sevgisiyle büyümüş biri olarak, babamın vefatından sonra onun anılarını yaşatmaya çalışıyordum. Babamın futbol tutkusunu miras almıştım ve Galatasaray'ın maçlarını takip etmek, onun hatırasını yaşatmanın bir yolu haline gelmişti. Şimdi, İstanbul'a gelerek Galatasaray'ın efsanevi stadyumlarında maçları canlı izleme fırsatını elde etmek, hem profesyonel hem de kişisel olarak bana büyük bir anlam taşıyordu. Bu yeni başlangıç, hem babamın anısını yaşatmak hem de kendi hayatımda yeni bir sayfa açmak anlamına geliyordu.
Pazar günleri, hava durumu ne olursa olsun, Galatasaray'ın maçını izlemek her zaman güzeldi. Haftanın geri kalanını normal geçirmeyi sağlıyordu. Selena, stadyuma girip çıkarken bana eşlik eden arkadaşım, ertesi günkü randevum için ne giymem gerektiğini ve ne tür makyaj yapmam gerektiğini planlayarak harika bir gün geçiriyordu.
"Tam tıraş olmalısın. Tam Brezilya!" Stadyumdan çıkarken fazlasıyla yüksek sesle söyledi.
"Bu bir yabancıyla ilk randevu," diye vurguladım.
"Bilemezsin, tatlım, hazırlıklı olmak daha iyi."
Bana kırmızı bir elbise ve siyah Louboutinler ödünç verdi. Onları giymeye kendimi ikna etmem saatler sürdü. Elbise sıkı, ince askılı ve dizlerimin hemen üstünde bitiyordu. Görünüşüm oldukça çekici; ama işimin gereklilikleri göz önüne alındığında kaçınmaya çalıştığım türden bir çekicilik.
"Aman Allahım, burada üç yıldır duruyormuşum gibi hissediyorum." Aynada kendime konuşurken ayrılma zamanı neredeyse gelmişti ve alternatif bir kıyafet seçeneğim yoktu. Neyse ki, Selena ne demişti? İlginç miyim?Bu kadar seksi bir elbise ile randevuya gidebilir miyim? Evet, kırmızı bir elbise giyip randevuya çıkabilirim. Tamam. Taksi çağırıyorum. Burası bir çatı katı restoranıydı ve masada buluşmamız gerekiyordu. Asansöre ulaştığımda, o anda görmek istemediğim son kişi yanımdaydı.
"Ah. Merhaba."
"Merhaba, Derya!"
İkimiz de asansöre bakarken, sonra tekrar birbirimize baktık, sanki diğerinin hareket etmesini bekliyormuşuz gibi. Hiçbirimiz hareket etmiyorduk. Bunun yerine, Barış:
"Dün seni görmedim."
"Ah, evet, Fenerbahçe oyuncularıyla röportaj yapıyordum."
"Kazananlarla röportaj yapmalısın." Gülümsedi. Ve ben de ona gülümsedim. Beni baştan aşağı süzüyordu. Utançla tekrar asansöre bakmaya başladım.
Aynı anda düğmeye basmaya karar çalıştık ama tam o sırada ellerimiz değdi. Kısacık bir süreliğine olsa da değdi. İçgüdüsel olarak elimi hemen geri çektim ve nefesim kesildi. Yüzüm kıpkırmızı oldu ve durumu daha da garipleştiren şey, onun da aynı tepkiyi verdiğini fark etmemdi. Bu yüzden ona baktım, kısmen tekrar gülümseyip bana başka bir şaka yapmasını beklerken, kısmen de benimle alay edip reddetmesini bekliyordum. Ama o sadece bana baktı. Bakışmamız bir dakikadan kısa sürdü, belki bir saniyeden bile az, belki sadece bir an. Ve o sırada asansör kapısı açıldı ve orada durup düğmeye kimin bastığını merak ettim.
Barış kapıyı açarken bir yandan konuşmaya başladı. "Sanırım içeri girmemiz gerekiyor."
Birlikte içeri girdik ve o anda yüzümün elbisemin rengiyle aynı olduğunu biliyorum. Ona bakmaktan ya da ne kadar çekici göründüğünü düşünmekten kaçınmaya çalışıyordum. O da mı bir randevuda?Ah, kahretsin. En azından burası oldukça büyük bir mekan, yakınlarda oturmamızın imkanı yok. Asansör nihayet restoranın giriş salonuna açılana kadar bir kelime bile etmiyoruz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
in search of an opportunity// barış alper yılmaz
FanficDerya, Süper Lig'te haber yapan bir spor muhabiridir. Bir futbolcuyla asla ilişki yaşamayacağına yemin etmiştir. Ta ki yakışıklı bir Türk forvet oyuncusu olan Barış Alper Yılmaz ile tanışana kadar.