- Hazel -
"Wat wil je drinken Zelly?" vraagt Conor als we binnen zijn. Het stinkt naar zweet en bier en het is er zo druk dat je nauwelijks adem kan halen. Onderweg naar de keuken, waar we nu zijn, heeft Conor tegen ongeveer iedereen al 'hoi' gezegd. Ik wist niet dat iemand zoveel mensen kon kennen.
"Hier, witte wijn." Conor geeft me een beker aan die voor de helft gevuld is met witte wijn. Ik zat zo erg om me heen te kijken dat ik vergat om op hem te reageren. Conor pakt een biertje en daarna volg ik hem naar de woonkamer waar zijn teamgenoten zitten.
"Dit is Sebastian, de jarige Job." stelt Conor me voor aan een roodharige jongen met een wit Ralph Lauren overhemd. "Seb, dit is Hazel." stelt Conor mij aan Sebastian voor. Seb staat op en geeft me een knuffel.
"Leuk je te ontmoeten Hazel."
"Hetzelfde, gefeliciteerd trouwens." zeg ik een beetje ongemakkelijk en Seb laat los uit de knuffel. Ik kijk Conor verbaasd aan en het enige wat hij doet is naar me glimlachen.
Er is nog één plek vrij op de bank naast een blonde jongen en Conor gaat er met een zucht zitten. Hij legt zijn arm rond mijn middel en trekt me bij hem op schoot. Op de leuning van de bank had ik ook prima gevonden, maar goed ik denk niet dat ik veel keus heb.
Langzaam drink ik mijn beker leeg terwijl Conor druk in gesprek is met zijn teamgenoot naast ons. Zijn arm is ondertussen naar beneden geschoven en ligt al een hele tijd op mijn schoot. Onbewust speelt hij met de zoom van mijn jurkje.
"Hazel was het toch?" vraagt de jongen naast ons.
"Klopt, sorry ik ben je naam vergeten." zeg ik lachend en de jongen glimlacht naar me.
"Austin was het." stelt hij zich voor. "Wat studeer je hier eigenlijk aan Weston College?" vraagt hij aan me.
"Economie, met als keuzevakken psychologie en accountancy, en jij?"
"Biologie, ook met psychologie, volgens mij zitten wij bij elkaar in de klas."
"Zou zomaar kunnen, welke leraar heb je?" vraag ik aan hem. Ik heb hem voor mijn idee nog nooit gezien in de les, maar ik kan het ook mis hebben.
"Meneer Hayes."
"Oh, nee ik heb meneer Reed, dus helaas." zeg ik met een glimlach.
"Het is weekend, we gaan het nu niet over school hebben, wil je nog wat te drinken snoes?" vraagt Conor aan me. Snoes? Gadver.
"Uhm doe nog maar een wijntje.". Conor staat op en ik ga op zijn plek zitten. Ik pak even snel mijn telefoon erbij om Norah te appen of het goed gaat, maar ik vang toevallig net een glimp van haar op die druk aan het beerpongen is dus ik denk het wel.
"Dus, je valt wel op voetballers." begint Austin en hij slaat zijn arm om me heen. Een walm van bier en whiskey komt mijn kant op.
"Handen thuis Carter." hoor ik Conor zeggen die gelukkig net aan kwam lopen. Snel haalt Austin zijn arm van mijn schouders vandaan. "Ga je mee beerpongen Zelly?" vraagt Conor aan me en ik sta zo snel als ik kan op. "Hier." Conor geeft mijn nieuwe wijntje aan me en ik drink het in één keer op.
"Nieuwe alsjeblieft." zeg ik lachend en Conor loopt hoofdschuddend voor me uit naar de eetkamer.
"Hazel! Ja kom ook meedoen!" begroet Norah me vrolijk en ze omhelst me als ik tussen haar en Zach aan de keukentafel kom staan waar ze aan het beerpongen zijn. Ze ruikt naar parfum en sterke drank en voor hoelang we hier pas zijn, is het een prestatie hoe dronken ze al is. Gelukkig heeft Zach een iets hogere tolerantie en past hij goed op haar.
"Ze hebben geen wijn meer, baco dan maar?" vraagt Conor als hij met twee nieuwe bekers aankomt lopen.
"Graag, ik heb even iets meer nodig om het hier gezellig te gaan vinden." zeg ik lachend.
We sluiten ons aan bij Zach en Norah en we moeten even op gang komen maar uiteindelijk verslaan we het andere team met gemak.- Conor -
Nooit gedacht dat ik twee meiden zo fanatiek zou zien beerpongen. Hazel pakt hem ook redelijk fanatiek door met het drinken. Ik dacht dat ze afgelopen week goed aangeschoten was, maar het is vandaag nog erger.
De tegenstander gooit tijdens Hazel haar beurt het balletje raak en ze wilt de beker oppakken om hem leeg te drinken, maar ik ben haar voor.
"Ik drink wel." zeg ik tegen haar en gelukkig stemt ze er zonder tegenstribbelen mee in. Mijn tolerantie ligt gelukkig wat hoger en ik voel nauwelijks wat dus opzich kan ik het ook wel gebruiken.
We spelen nog even door en als Norah en Hazel hun derde potje hebben gewonnen, komt Hazel dichtbij me staan. Ze raakt al snel uit balans en botst tegen me aan.
"Oeps sorry." zegt ze lachend. Ik leg mijn arm over haar schouders en houd haar tegen me aan.
"Heb je het naar je zin?" vraag ik haar en ik moet lachen om haar gestuntel.
"Ik heb het echt ongelofelijk naar m'n zin Connie!" zegt ze enthousiast. Connie. Er gaat een steek door mijn buik heen. Zo noemde mij vader me altijd. "Huh? Is er iets?" vraagt ze aan me als ze merkt dat ik niet reageer. Ik schud mezelf wakker uit mijn gedachtes.
"Nee hoor snoes, goed dat je het naar je zin hebt!" ik moet het boven de muziek uitroepen aangezien Hazel al aanstalten heeft gemaakt om achter Norah aan naar de achtertuin te lopen.
JE LEEST
The Boyfriend Pact
RomanceHazel wordt voor een schoolopdracht gekoppeld aan de aanvoerder van het voetbalteam, Conor Williams. Ze kan de bruinharige, gespierde jongen voor geen meter uitstaan en ze heeft er dus ook helemaal geen zin in om met hem de opdracht samen te doen. O...