Bab 5🌷

20 4 0
                                    

Aaaaaa, aku rasa nak marah je sebab tak dapat tido. Ni semua salah 3 ekor gorila yang kacau aku kalau tak di sebab kan dia orang aku tak kan ada rasa takut dan susah nak tido.

Dah la ada sorang tu pegang tangan aku nasib baik aku pakai handsock kalau tak pakai tu dah lama aku samak tangan aku.

Tapi.... aku nak tau jugak sapa orang yang tolong aku tu. Aku ni lupa nak tanya nama dia sapa dan nombor dia aduh terlepas aku nak megorat dia.

Aku tengok gaya lelaki tadi macam lelaki ofis. Hii..? Dah kenapa aku fikir pasal lelaki tadi tu pulak sekarang aku ni kene tido sebab esok aku ada kelas dengan lecturer Ariana pagi esok, tapi sebelum aku pergi kelas aku kene pergi It's Go Cafe dulu sebab kunci cafe tu dengan aku.

Tapi masalah sekarang ni aku susah nak tido sebab fikir pasal 3 gorila tadi. Hiyy dari pada aku dok fikir pasal dia orang lebih baik aku pergi minum air lagi senang.

Aku pergi dapur ingat kan takde orang tapi rupanya ada Maryam kawan aku yang sewa rumah ni bersama sebenarnya ada tiga orang lagi tapi aku rasa dia orang tengah tido jadi bilangan orang yang ada kat rumah ni ialah lima orang termasuk aku.

"Maryam kau buat apa tu?" disebabkan kedatangan aku yang tak memberi salam tu pun membuat kan Maraym menggosok dadanya kerenah terlalu terkejut

"Allah, Arisha!! Kenapa kau tak bagi salam dulu" marah Maryam

"Hehe aku lupa maaf" maaf Arisha kepada Maraym

"Hiyy, aku tengah buat kopi untuk Afiya, Nisa dan aku kenapa?" Afiya dan Nisa tu kawan sewa aku jugak dan lagi sorang ialah Ariana . Kita orang satu universiti tapi Afiya, Nisa dan Maraym beza bidang dengan aku. Ariana dan Hilyaa je yang satu bidang dengan aku.

" Aik kenapa korang tak tidur lagi? "

" Kita orang ada kerja yang perlu di buat, esok dah nak kene bagi lecturer, ha yang kau tak tidur lagi ni kenapa?"tanya Maraym

"Hehe aku takleh boleh tidur "

"Aik jarang kau takleh tidur , ada benda yang berlaku ke sampai kau takleh tido ni?"

"Eh, takdek benda pun aku ok je jus susah nak tidur sebab aku risau esok aku bagun lambat" tipu Arisha

"Esok kau ada apa?" tanya Maraym

"Esok aku ada kelas pagi pulak tu" kata Arisha

"Pukul berapa" tanya Maraym lagi

"Pukul 9 pagi hingga 1 petang je"

"Kau tak yah risau la biar aku tolong kejut kan kau esok kalau kau nak la"

"Eh mesti la nak!" jawap Arisha gembira

"Oke tapi kau nak aku kejut pukul berapa?"

"Kalau boleh kau tolong la kejut aku pukul 8 pagi"

"Ooo ok baik la, dah lebih baik kau pergi tidur sekarang kalau tak esok aku susah nak kejut kau sebab banyak menggeliat"

"Ala kejap lah aku nak minum air ni" Maryam menyambung membuat air nya yang tertunggak sebentar tadi.

"Apa yang membuat kan kau lama Maraym?" tanya Nisa yang baru melangkah masuk ke dapur.

"Kau dengan Arisha sama je suka datang tanpa memberi salam" Maraym menggosok dadanya yang hampir tercabut disebabkan Nisa tadi.

"Maaf aku lupa, eh Arisha kenapa kau tak tidur lagi? Sepatutnya masa macam ni kau memang dah tidur tak sedarkan diri?" tanya Nisa

" Hehe aku nak minum air sekejap, jap lagi aku masuk tidur " Nisa dan Maraym hanya mampu menggelengkan kepala.

" Dah lah aku nak gi masuk tido bye you all" Arisha segera masuk ke dalam bilik nya dan jatuh kan badan ke atas katil. Selepas bercakap dengan Maryam dan Nisa tadi Arisha terus merasa ngantuk dan hilang sikit rasa takut nya.

.🌸 ~~~ 🌹🎀🎀 🌹 ~~~ 🌸.

risha bagun mencelikkan mata nya dia terus membuka telefon dan tengok sekarang pukul berapa. Jam menunjukkan sekarang pukul 6:09 pagi. Arisha segera bagun dari katil dan pergi ke tandas untuk mengambil wuduk dan segera menunaikan kewajipannya.

Selepas menunaikan kewajipannya Arisha berjalan menuju ke arah katilnya dan menyambung tidur nya yang tertunggak tadi.

"ARISHA!! BAGUN! Kau jangan nak tidur balik aku nak pergi ke dapur nak masak kau pulak bagun dan pergi mandi nuh" Maryam terus keluar dari bilik Arisha dan pergi ke dapur.

Arisha mengelit dan menyapu muka nya menggunakan tangan nya. Arisha mencelikkan mata nya dan bagun pergi ke tandas untuk mandi.

Selasa mandi dan memakai baju Arisha terus menuju ke arah dapur untuk menolong Maryam jikalau ada yang perlu di tolong.

"Assalamualaikum Maryam kau tengah masak apa tu?" tanya Arisha dengan mukanya yang cukup gembira

"Waalaikumsalam aku tengah masak mi goreng ni ha" kata Maryam

"Wah ni mesti sedap, kau nak aku tolong apa apa tak?"

"Eh takpe lah ni pun dah nak siap"

"Mmmm apa kata biar aku buat kan air, kau nak aku buat air apa? " tanya Arisha

"Boleh, ikut kau lah nak buat air apa pun"

Arisha pun segera mengambil jag dan membuat air sirap selepas itu dia tuang kan air kedalam cawan.

"Assalamualaikum wahai anak anak syurga" kata Nisa

"Assalamualaikum, korang buat apa?" tanya Afiya

"Assalamualaikum Maryam dan Arisha" kata Ariana

*ha ni nak bagi tau la yang Ariana , Afiya dan Nisa ni masuk dapur sesama tau itu yang tiga-tiga gi bagi salam tu*- author

"Waalaikumsalam" jawab Arisha dan Maryam serentak

"Tengah masak mi goreng" selepas Maryam berkata begitu mi goreng yang di masak tadi sudah pun siap dan di letak kan di atas meja.

Arisha pun menyediakan air sirap yang di buat nya tadi.

"Weh Arisha kenapa semalam kau tergesa-gesa sangat macam kau ni sedang di kejar anjing pulak?" tanya Afiya yang dari semalam lagi tertanya.

"Haah la kenapa ek? Kalau nak dikatakan semalam kita ada kelas tapi tak dek pun?" tanya Ariana pulak.

"Oooo yang semalam tu aku tergesa - gesa kerana aku dah lambat nak masuk kerja" kata Arisha dengan selamba.

"HAAH!!" semua orang yang ada di dapur itu pun menjerit kerana terlalu terkejut.

"Aduhhh sakit telinga aku" kata Arisha sambil mengusap telinga nya yang ditutupi oleh tudung itu.

"Sejak bila kau kerja?" tanya Ariana.

"Baru je minggu lepas hari Isnin, kenapa ada masaalah ke?" tanya Arisha dengan hairannya.

"Tak dek lah kita orang cuma hairan je" kata Maraym

Selepas bercakap pasal perihal Arisha tadi, suasana di dapur seketika menjadi canggung tetapi selang beberapa saat Nisa pun cuba untuk datang kan lagi suasana yang sediakala dengan menukar topik percakapan tadi ke topik yang lain.

BERSAMBUNG


.🌷 ~~~ 🌷🎀🎀🌷 ~~~ 🌷.

Assalamualaikum semua hiiii

Alamak yang ni terlampau banyak la pulak tapi tak pe la saya hari ni terlalu banyak idea tapi saya kene tutup sampai sini je la saya nak simpan lagi idea untuk bab selanjutnya.

-Maaf jika ada typo di cerita ini

-tolong la 🌟 dan 💬 ye

Ok sampai situ je terima kasih kerana telah membaca cerita ini. Nah saya bagi bunga 🌹🌷🌹

Ok sampai situ je byeeee sampai jumpa di bab selanjutnya 😉

YOU MY HUSBANDWhere stories live. Discover now