"Hi cik adik jalan sorang je ke~" tanya lelaki 1.
"Jom la kita berseronok bersama nak tak?" lelaki 3 menyentuh tangan Arisha.
"Tak nak!! Jangan datang dekat, jangan ganggu saya!!"
"Ala kami hanya nak ber gembira dengan cik adik je apa salahnye" kata lelaki 2.
"Tolong jangan datang dekat" Arisha hampir saja ingin menitiskan air matanya.
"Eh cik adik jangan la menagis kami tak akan buat apa apa pun dekat cik adik kami hanya nak bermain je" kata lelaki 1 sambil tersenyum.
"Tak nak saya tak nak jangan datang dekat!"
"Ololo comel nye budak ni tapi akan jadi lagi comel kalau dia ikut cakap orang!" lelaki 1 terus memang tangan Arisha.
"Lepas!"
"Lepas!! Sapa sapa Tolong! Tolong!! "
"Tolong la lepaskan saya" Arisha sudah menitis kan air matanya.
"Jangan la mengis nanti jadi buruk pulak muka tu" lelaki 2 cuba untuk memegang muka Arisha tapi tidak berjaya kerana Arisha terus menghentak kepala nya dengan lelaki itu.
"Aduh!!"
"HAHAHAHAHA kesian kene hentak kepala" ketawa lelaki 3 dan lelaki 1.
"Ishh dasar tak guna punya perempuan " lelaki 2 terus menampar muka Arisha yang membuatkan kepala Arisha tetoleh ke arah kiri.
.🌸 ~~~ 🌹🎀🎀 🌹 ~~~ 🌸.
Dalam perjalanan ingin pulang ke rumah. Zahid mengambil kesempatan untuk berhentikan kereta nya di tepi jalan kerana otak nya sekarang sangat la serabut jadi dia ingin mengambil angin.
Semasa sedang berjalan mengambil angin Zahid terdengar satu jeritan yang berasal dari lorong berdekatan dengan nya.
"Lepas!! Sapa sapa Tolong! Tolong!! "
Degan sifat yang ingin tahu yang tinggi Zahid terus berjalan menuju ke arah tempat itu.
"Tolong jangan buat apa apa kat saya!! Tolong! Tolong!!" jerit seorang perempuan yang dia tidak kenal. Tanpa membuang masa lagi Zahid terus berjalan mendekati tiga lelaki yang sedang mengganggu perempuan itu.
"Kau sentuh perempuan tu kau akan mati kene belasah dengan aku! "jerit Zahid untuk mengalihkan perhatian tiga lelaki tersebut.
Tiga lelaki tersebut terus mengalihkan pandang nya ke arah orang yang berani kacau mereka itu.
" Ai la sapa pulak dia ni, kau sapa hah datang kacau orang tengah nak berseronok !! "jerit lelaki 1.
" Aku sapa kau tak perlu tau tapi kalau kau rasa tak nak kene makan tendangan aku lebih baik kau pergi " kata Zahid dengan muka yang sedingin kutub utara.
" Kau fikir kau kuat sangat ke nak lawan kitaorang yang lebih ramai ni "kata lelaki 1 dengan bangga nya.
"Yee kau fikir kau kuat sangat ke ha!" kata lelaki 3 sambil menyokong balik lelaki 1 kata.
"Tolong saya!! " kata perempuan itu sambil menangis.
Selepas perempuan itu berkata sebegitu Zahid terus menumbuk wajah lelaki 1 yang sedang memegang tangan perempuan itu.
"Tak guna!!" lelaki 2 dan 3 cuba untuk memukul Zahid tapi tidak mengenainya malahan lelaki 2 dan 3 dipukul semula oleh Zahid di bahagian perut dan belakang badan .
"Tak guna!! Kau tunggu suatu hari nanti kita akan berjumpa dan aku akan membalas dendam!!!" selepas berkata begitu semua lelaki tersebut terus pergi meninggalkan Zahid dan perempuan tadi.
Zahid berjalan mendekati perempuan tadi yang sedang terduduk sambil menyapu air mata nya dan selepas itu memegang tagan yang sakit akibat di genggam oleh lelaki tadi.
"Kau okey? , ada kecederaan kat mana mana tak?" tanya Zahid perhatian terhadap perempuan itu.
"Oke, awak tak perlu risau dan terima kasih kerana telah selamat kan saya tadi" kata perempuan itu sambil senyum terpaksa.
"Kau balik naik apa?"
"Saya jalan kaki je sebab rumah saya tak la jauh mana"
"Kau nak aku tolong hantarkan?"
"Eh takpe la susah kan awak je"
"Tak dek mende yang susah pun. Aku tau kau sekarang tengah takut jadi jom aku hantar kau ke rumah kau, jangan risau aku orang yang baik"
Setelah berkata begitu Zahid terus menarik pergelangan tangan perempuan itu dengan lembut supaya mengikutinya ke arah keretanya. Sampai saja di depan keretanya Zahid terus membuka pintu bahagia belakang penumpang untuk perempuan tadi masuk.
Perempuan itu terus saja masuk ke dalam kereta tanpa sebarang bantahan. Setelah perempuan itu masuk ke dalam kereta Zahid terus menuju ke tempat pemandu dan terus bergerak ke tempat tinggal perempuan itu berdasarkan lokasi yang telah di tunjukkan.
.🌸 ~~~ 🌹🎀🎀 🌹 ~~~ 🌸.
"Terima kasih sekali lagi kerana tolong saya dan hantar saya" kata perempuan itu sambil tersenyum ikhlas.
"Hm, lain kali kalau nak balik jalan kaki ajak la orang lain temankan jagan jalan sorang" pesan Zahid.
"Baik lah terima kasih lagi tau saya sangat terhutang budi dengan awak, kalau kita bertemu lagi saya akan belanja awak sebagai tanda terima kasih saya"
"Ikut kau lah, dah lah aku nak kene pergi ni jadi byee" Zahid terus menuju ke keretanya dan terus bergerak balik ke rumah, dia sudah sangat letih sekarang ni yang ada dalam fikirnya hanya lah katil nya saja.
BERSAMBUNG
.🌷 ~~~ 🌷🎀🎀🌷 ~~~ 🌷.
Mak ai Arisha dah ada super hero la. Saya nak jugak tapi saya taknak, ha macam mana tu
-Maaf kalau ada typo
-Tolong la ye vote saya
-Tolong la comment ye saya ni dah rasa sunyi ni
-Maaf kalau tak jelas dan merapu otak tak berapa memikir sekarang niTERIMA KASIH KERANA TELAH MEMBACA CERITA NI SAYA SAYANG KORANG, NAH BUGA 🌹🌷
DAH SAMPAI SITU JE BYEEE SAMPAI JUMPA DI BAB SELANJUTNYA ☺️
YOU ARE READING
YOU MY HUSBAND
RomansaAliana Arisha x Tunku Zahid Uthman Semasa perjalanan balik dari kerja Aliana Arisha di ganggu oleh 3 orang lelaki yang dalam keadaan mabuk, dia hampir sahaja di perlakukan dengan buruk oleh sekumpulan lelaki itu tetapi nasib baik la terdapat seorang...