Bab 7🌷

9 1 0
                                    

"Kau dah kenapa ! Dah lah langgar orang lepastu tak mintak maaf pulak tu!" dah macam mak-mak dah aku tengok si Hilyaa sebab dari tadi lagi marah .

"Tak tadi aku memang nak mintak maaf tapi aku terkejut tengok muka lelaki yang aku langgar tadi " aku cuba terang kan kepadanya kenapa aku macam batu tadi.

"Apa sebab dia hensem. Aku tau la dia hensem tapi tak payah lah jadi macam batu tadi. Aku tadi dah ham.." dari pada membiarkan
Hilyaa membebel lebih baik dia jelaskan kenapa dia menjadi begitu.

"Sebenarnya aku ada cerita kenapa aku macam tu, kau nak dengar ke tak?" saja aku bertanya kat si Hilyaa ni.

"Hm apa?" aku pun menceritakan semua yang terjadi kepada Hilyaa pasal hal semalam.

"Serious la, pelawat tadi yang tolong kau semalam?!" aku hanya mengangukkan kepala saja.

"Tapi kau rasa dia masih kenal aku tak?"

"Waktu tu gelap atau cerah?" soalan di balas soalan.

"cerah sikit cukup untuk tengok muka" terangkat sebelah kening aku.

"Aku rasa dia ingat kau sikit, lagi pun baru sehari eh lah kau ni" kata Hilyaa

Sebok punya bersembang sampai tak perasan ada yang datang mendekati kami.

"Assalamualaikum, Hiii puan, puan bukan orang yang saya tolong semalam ke? " ah sudah orang yang umpatkan datang menyapa.

"Waalaikumsalam" peh dengan tak dek rasa malunya Hilyaa pergi menyapa balik.

"Waalaikumsalam" tak jawap nanti dosa.

Dengan pelahan aku memusing kan badan ku dan melihat wajahnya. Mak Ai tingginya dia.

"Haah ye saya" aku terpaksa dongak kan kepala untuk tengok muka lelaki ni.

"Oh ye saya nak ucapkan terima kasih lagi sekali sebab semalam" sebelum terlupa lagi.

"Hah~ sama-sama, eh puan macam mana? Ada rasa teruma ke atau takut?" dia risau pasal aku ke?

"Eh saya ok je tak perlu di risau kan" tak tahu nak malu atau nak bangga sebab tak takut pasal kejadian semalam.

"Ooo ok lah kalau macam tu, lain kali jangan balik atau keluar malam sorang-sorang" pesanan dia ni membuat kan aku rasa malu lak dah.

"Baik la terima kasih sekali lagi pasal semalam, kalau tak ada encik saya tak tahu nak buat apa"

"Ye sama-sama. Puan dah cakap berapa kali dah terima kasih dekat saya, saya dah letih dengar dan menjawab perkataan terima kasih puan tu"

"Hehe saja dan maaf"

"Hm tak pe. Saya ada banyak lagi kerja jadi saya pergi dulu"

"Assalamualaikum"

"Waalaikumsalam" jawap aku dengan Hilyaa. Eh kejap.

"Asal kau senyap je dari tadi?" tanya aku bila si lelaki tu sudah pergi menjauh, aku hairan jarang betul si Hilyaa ni senyap.

"Hehe saja nak bagi korang luangkan masa berdua" Hilyaa hanya tersenyum.

"Eh dah lah bercakap ni jom kita pergi cafe mesti ramai orang" kata Hilyaa.

Ha dan cakap macam tu apa tunggu lagi kita orang pun terus pergi ke cafe la.

.🌸 ~~~ 🌹🎀🎀 🌹 ~~~ 🌸.

Kan betul dugaan Hilyaa tadi,ramai orang yang ada kat cafe. Hah~ baru fikir nak santai sekejap dah tak jadi sebab ada ramai customers.

Aku pergi ke ruang persalinan baju dan pergi ke arah counter untuk mengambil order customers.

Aku melakukan kerja aku di counter dan Hilyaa melakukan pekerjaan nya dengan menyiapkan makanan untuk customers.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 21 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

YOU MY HUSBANDWhere stories live. Discover now