Bab 3🌷

27 8 0
                                    

Sekarang sudah pukul 11:30 p.m. dan akhirnya semua pelanggan sudah pulang ke rumah masing-masing. Hari ni ramai jugak pelanggan yang nak di kata kan.

Aku sepatutnya sudah balik pukul 8:10. Awal kan tapi nak buat macam mana kedai ni mementingkan keselamatan kaum wanita yang bekerja di sini.

Tapi disebabkan hari ini pelanggan tidak keruh keluar masuk kedai jadi kami semua terpaksa balik lambat sikit.

Nak dikata kan salah tak juga sebab banyak pelanggan yang datang sebab tu tapi itu tetap salah bagi aku, di sebab kan dua orang pelanggan yang bergaduh itu tempat ini menjadi viral dan diserbu ramai pelanggan.

Tapi alhamdulillah dapat naik sikit gaji. Tak sia-sia aku balik lambat kali ni.

"Apa yang kamu tenung kan tu Arisha" tanya Kak Farhana.

"Tak de pape la Kak Hana. Akak dah nak balik ke?" tanya Arisha.

"Hah, kamu pun bila nak balik?" baju kerja yang masih lagi melekat dengan badannya di pandang.

"Ni nak balik la ni cuma tinggal pergi tukar baju je" kata Arisha.

"Ha nanti bila dah nak keluar tengok tau semua lampu tutup dah atau tak dan kunci cafe elok-elok" pesan Kak Farhana kepada Arisha.

"Baik Kak Hana" kata Arisha.

"Ok la kalau macam tu Akak balik dulu, kamu tu balik elok-elok la ye. Byeeee Arisha, Assalamualaikum " lambaian Kak Farhana di sambut dengan senyuman manis dari Arisha.

Memandangkan Hilyaa mempunyai kerja dari petang tadi jadi dia la yang kene kunci cafe ni.

Selepas saja memastikan semua lampu sudah di tutup Arisha segera mengunci pintu cafe dan balik. Di sebab kan sekarang dah malam jadi susah nak dapat kan grab atau bas jadi Arisha terpaksa lah berjalan kaki untuk pulang ke rumah.

Di dalam perjalanan Arisha terserempak dengan tiga orang lelaki yang dalam keadaan mabuk. Arisha di situ sudah mula rasa takut di dalam hatinya pula sudah memanjangkan doa supaya dia tidak di apa apa kan.

'Ala hai~ dah la takde tampat lain lagi dah nak jalan pergi balik ke rumah sewa. Hah~ nak tak nak aku kene jugak lah guna jalan ni dah nak guna jalan mana lagi. Ya Allah kau lindungi lah aku ya Allah' kata Arisha di dalam hati

Arisha berusaha untuk kuat kan semangat. Selepas semangat dia sudah cukup banyak dia pun mula berjalan sambil berdoa agar tiada perkara yang tidak ia inginkan terjadi.

Aku boleh ni jarak dia orang dengan aku ni di kira jauh jugak la jadi boleh ni aku lepas, harap lah, tapi harapan aku menjadi hampa kerana salah satu lelaki yang mabuk tadi sedang menghalang aku dari terus berjalan dengan cara berdiri di depan aku.

Setelah itu baru di ikuti oleh dua orang lagi temannya 'Aaaa sudah pakat semua datang macam mana aku nak lari ni, ibuuuuu tolong kakak'

BERSAMBUNG

.🌷 ~~~ 🌷🎀🎀 🌷 ~~~ 🌷.

Maaf kalau banyak typo. Sorry sebab dah lama tak update saya kene study banyak sebab saya mempunyai peperiksaan sekarang. Maaf kalau pendek saya tiada idea

YOU MY HUSBANDWhere stories live. Discover now