Misi Koloni Lanun

306 40 1
                                    

Happy reading 🥀

□□□

'Penampilan baru.'

□□□

Hari ini (Name) ditugaskan untuk menyamar sebagai tukang cuci kapal :) dulu jadi alien mop sekarang kang cuci? Hadeh...

Disinilah dia sekarang tengah membantu Kaizo membersihkan kapal angkasa lanun yang sedaritadi ia rutuk karena baunya melebihi bau azab.

"Berape lame lagi NI?!" Bentak lanun merah pada anak buahnya. "Kejap lagi bos. Lagi banyak kapal yang berlatur..." Jawab bawahannya.

"Cepat kapten besar mau kapal ni bersih!"

"Kapal ni akan bersih sebelum kite bertolak Sunnova stesen."

(Name) dan Kaizo saling berpandangan. "Mereka nak ke Sunnova stesen?"

"Dan kapten besar mereka itu Vargoba, bisa bahaya Sunnova stesen!"

—☆★—

Markas TAPOPS:

Sedaritadi Gopal terus menguap dan mengeluh pada Boboiboy yang belum tidur sebenarnya dia tidak peduli masalahnya lampu kamar merema belum juga dimatikan oleh Boboiboy jadi bagaimana dia bisa tidur dengan lampu menyala?

"Mengantuk ye. Tidur lah Boboiboy... tutup lampu! Ape lagi yang kau baca tu?" Ucapnya.

Boboiboy termenung sebentar sebelum menjawab. "Aku tengah baca kuase-kuase Power Sphera. Kau tau tak Motobot dan Dashbot tu dicipte ditempat yang same?" tanya Boboiboy lalu Gopal muncul dengan posisi terbalik menatap Boboiboy dengan wajah tak peduli. "Haa.. kau tengok muke aku ni... ade aku kesah?"

"Ish kau ni name je penyelamat Power Sphera tapi tak kesah!" geram Boboiboy namun Gopal tidak peduli dan kembali keatas rebahanan.

Boboiboy kembali termenung mengingat percakapannya dengan Hazela beberapa hari yang lalu.

"Kalau saye ternyata bukan Hazela Ivy melainkan orang lain apakah awak masih nak dekat dengan saye?"

"Orang lain? Siape?"

"(FullName) (LastName)."

Hari itu Boboiboy hanya menatap kapten nya bingung.

"lupakan sahaja." Hazela berbalik meninggalkan Boboiboy yang masih berdiam ditempat.

Iris coklatnya menatap tablet yang ia pegang. "Gopal? Macam mane kalau---"

Sialnya saat dirinya ingin menanyakan sesuatu tiba-tiba komender Kokoci menghubungi. "BOBOIBOY, GOPAL! BANGUN!!!"

"Eh? Komender?!"

"Datang ke hangar utama bawa Ochoboth sekali!"

Gopal menghela nafas lelah bertukar posisi dengan menutupi telinga menggunakan bantal. "Haa baik komender.. besok kiteorang bawa die.."

"ESOK APE?!! DATANG SEKARANG!!!"

Hangar utama:

Boboiboy dan yang lain kecuali Gopal menatap bingung para alien mop berlarian kalang kabut mempersiapkan sesuatu yang kurang mereka ketahui.

"Kenape semua kapal angkasa sedang bersiap sedie?" tanya Boboiboy berjalan kearah laksmana bersama yang lain.

Laksmana menoleh kearah mereka dan berdiri tegak. "Kite baru terima resikan daripada kapten Kaizo dan kapten Ivy! Sunnova stesen akan diserang oleh lanun angkasa!"

Boboiboy Galaxy メ Reader || True identity ✔  Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang