Happy reading 🥀
□□□
'Kalian sebenarnya menyusahkan tapi apalah daya diriku yang terlema oleh kerandoman kalian.'
□□□
"Saye tahu caranye Komender!"
---
"Hah ape die?" Tanya mereka semua dengan ekspresi bingung.
Hazela tersenyum lalu mengeluarkan besi pendek yang berada disaku nya
"Nah sini kejap Ochoboth." panggil Hazela pada Ochoboth. "Kau nak buat ape ni?" Ochoboth memandang dengan tatapan curiga. "Saye tak akan buat ape ape."
Ochoboth mengangguk lalu menghampiri gadis bermanik indah tersebut dengan perasaan bimbang takut diapa apain gitu.
Perlahan besi kecil itu langsung dialiri listrik tenaga tinggi dengan cepat Hazela langsung menancapkan besi itu pada titik pengisian membuat daya Ochoboth kembali terisi penuh hanya dengan beberapa detik.
"Waaa." Kagum mereka semua saat melihat aliran listrik yang menyala pada tongkat besi milik Hazela.
Ochoboth terdiam lalu berbalik saat merasakan tepukan dikepalanya. "Eh ape yang kau buat ni? Macam mane tenage aku boleh cepat penuh?"
"Dengan ini." jawab Hazela sambil menunjukkan besi kecil digenggamannya.
"Oh iye aku lupa nak bagi tahu korang, sebenarnya kapten Ivy ialah orang yang pandai akan teknologi sudah banyak teknologi ciptaannye yang membuat markas TAPOPS aman dari para alien durjanah." jelas Kokoci membuat semua terdiam kagum.
Nit Nit
"Apekah!! Kapten Ivy hubungi Boboiboy sekarang!!"
"Baik komander."
Hezela mulai menekan jam tangannya lalu terlihat hologram Boboiboy.
"Ade ape kapten?"
"Boboiboy! Letak balik benda tu! Korang dalam bahaya." bukan Hazela yang bicara melainkan Ying dengan wajah khawatir.
"Dey korang nih sibuk je." ucap Gopal langsung mematikan jam kuasa Boboiboy, sekilas Hazela mendengar suara Boboiboy sebelum komunikasi terputus. 'Apesal yang kau buat ni? Ini kapten Ivy lah!'
Yaya menatap jengkel. "Ish si Gopal ni!!" Geramnya. "Haah lah menjengkelkan betul!!"
"Dahlah tu jom selamatkan kawan awak." Hazela tersenyum tenang dan kembali menyimpan besi kecilnya disaku.
"Baiklah buke teleportasi sekarang Ochoboth."
"Baik, komender."
Hihhhh yahhh
Cling.....
"Baik jom pergi." ajak Yaya yang diangguki oleh Ying, Hazela serta Ochoboth.
Hazela menyempatkan diri untuk menghubungi Boboiboy. "Hati-hati Boboiboy ada gergasi dibelakang Gopal." Boboiboy yang mendengar itupun terkejut. "Gergesi?!! Gergasi ape?"
---
"Ish panas nye plenet ni."
"Haah lah panas betul."
Ochoboth mulai memindai sekeliling dengan sensor dimatanya.
"Awak dah kesan Ochoboth."
"Haah menurut data sepertinya diorang melewati tempat ini setelah tu diorang.....kesana!!" tujuk Ochoboth pada sebuah batu besar.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy メ Reader || True identity ✔
FanfictionAku (FullName) (LastName). Gadis spesial karena bisa bertranmigrasi kedalam komik yang diminati banyak orang. Namun ada yang aneh.... Aku merasa seperti memang hidup didunia ini. Apakah aku memang tercipta didunia ini? Atau justru bener-bener bertra...