**DI KEDAI PiSTOL**
"are you sure?" Amelia memandang tidak yakin ke Alicia yang sedang memilih pistol.
Alicia memandang dengan bosan ke kawan baiknya. "yes, is that wrong?"
Amelia mengeluh kesal dan mendekat ke Alicia. Amelia memandang ke Alicia. "Alicia, kau tu baru je habis belajar and now, kau nak jadi perbunuh upahan?, kau gila?"
"I am." Alicia menjawap dengan dingin dan ambil salah satu pistol Beretta APX dan memandang Amelia. "cantik tak?"
Amelia menjeling tajam ke Aliya. "cantik tapi bukan untuk kau, kau ni memang nak jadi macam mummy kau ke?"
"don't start, Amelia.." amarah Alicia,dia benci blia kawan baiknya bercakap tentang ibunya yang sudah tiada atas sabab tertentu.. Alicia terus melihat-lihat pistol.
Amelia menhalang Alicia supaya tidak bergerak, Amelia memandang ke Alicia "Alicia, kau tak boleh macam ni, kau tak boleh jadi macam mummy kau, kau tahu kan apa yang akan terjadi kalau kau masuk dunia ni, kau akan banyak musuh, aku cakap macam ni sebab aku nak kau selamat"
Alicia memandang ke kawan baiknya, dia tahu kawan baiknya lakukan ini deminya tetapi ini yang dia nak dan Amelia tak boleh mehalangnya. Alicia tersenyum ke Amelia dan pegang Tangan Amelia "jangan risau, aku janji ini akan jadi pertama dan terakhir, okay?"
Amelia tersenyum pahit ke Alicia dan menganguk "kau janji?"
Alicia tersenyum. "aku janji"
Amelia pun peluk Alicia dengan erat dan berat hati."kalau terjadi apa-apa kau kena call aku dulu baru orang lain, okay!"
Alicia tertawa kecil dan menganguk "yee laa, puan Amelia"
***
**DI APARTMENT AMELIA**
Amelia letak glass wine di atas meja kopi dan duduk di sebelah Alicia "so, siapa mangsa kau?"
Alicia memandang ke kawannya "Matteo Vincenzo De Montérá" Alicia pun sambung kemas barangnya.
Matteo Vincenzo De Montérá.. boss mafia terkuat di italian dan tidak siapa tahu muka sebenar lelaki yang terkenal dingin dan tidak berhati perut itu... Matteo hanya orang tertentu yang tahu mukanya...
Amelia memandang tidak percaya ke Alicia dan mendekat ke Alicia "Alicia, kau memang gila!, dia boss Mafia!. Siapa upah kau untuk bunuh dia? and berapa kau dapat?"
Alicia tersenyum tidak bersalah dan bersandar di sofa. "5 juta, and.. aku tak kenal lelaki tu, dia bagi tugas aku buat je lah tapi tak sure bila!"
Amelia memandang tidak percaya ke Alicia. "kau pernah tengok Matteo Vincenzo? I mean muka dia"
Alicia mengelen kepalanya.
"Bodoh!" Amelia pukul bahu Alicia dan menbuat Alicia sedikit terkejut. "Sakit lah!" Alicia menggosok bajunya dan menjeling ke Amelia.
"Tapi kann.. kalau dia handsome.. lepastu vibes macam sugar daddy bagi tahu aku.. biar aku try dia sebelum dia mati" Amelia tersenyum nakal ke Alicia.
Alicia memandang geli ke Amelia dan pukul bahu Amelia "GATAL! NAK MAMPOS!"
"Sakitlah!!" Amelia memandang tidak puas hati ke Alicia. "aku cakap aje.. tu pun nak marah!, cepat tua baru tahu!"
****
**DI AIRPORT**
"Alicia, nanti bila kau dah sampai italian jangan lupa bagi tahu aku, okay?" Amelia peluk Alicia erat "I'll miss you"
"I'll miss you too, makcik!" Alicia peluk Amelia dengan erat dan tidak mahu lepas, dan tertawa "kau sure tak nak ikut?, mana tahu kau dapat jumpa Sugar daddy?" Alicia tersenyum nakal ke Amelia.
Amelia menjeling tajam ke Alicia "I have a boyfriend, Alicia. And satu lagi, walaupun aku suka lelaki banyak duit, handsome, vibes sugar daddy but I'm loyal, okay! Walaupun playgirl sikit"
Alicia tertawa "That's the bullshit I've ever heard. But promise to me yang kau kena jaga diri kat sini, okay? Jangan nak gatal sangat. Kau tu dah ada boyfriend and satu lagi jangan mabok or pergi party, okay?"
Amelia menganguk, dia bosan bila Alicia mula bercakap seperti makcik-makcik "yeee, aku tak akan mabok, no more party. Aku pandai lah jaga diri kat perancis ni! Dan satu lagi aku dah besar okay!"
Alicia hanya menganguk. Amelia terdiam bila nampak jet mewah itu "kau akan naik jet tu ke?"
Alicia menganguk "yes"
Amelia menganguk dan tersenyum."ada yang handsome tak?, mana tahu boleh try" Amelia tersenyum nakal dan pegang lengan Alicia. "Ada tak, ada takkk"
"Amelia!, tak ada Dan aku rasa mereka pun tak nak kau lah!" Alicia tolak Amelia dan memandang kesal ke kawannya. "Aku dah nak kena pergi ni. Jaga diri okay?"
Amelia menganguk dan tersenyum "bye!. Aku nak pergi ngorat abang tu jap!, jangan diri tau!"
Alicia pun tersenyum dan ambil begnya dan berjalan ke jet peribadi itu, aliya berjalan masuk tapi kenapa dia rasa macam tak sedap hati?
'aku Salah masuk jet ke?' Alicia berjalan ke masuk dan terdiam bila dengar suara peremupa yang sedang mengerang.
Alicia terdiam 'bodoh!, Salah jet ni!" alicia dapat lihat seorang peremupa dan seorang lelaki yang duduk di sofa, lelaki yang berbadan mesomorph dan tinggi hanya diam dan melihat peremupa di depannya dengan bosan. Bila lelaki itu melihat ke alicia, alicia dengan cepat keluar dari jet itu.
lelaki itu hanya tersenyum sinis dan memandang peremupa di depannya "the game begins..., Alicia Ellis" gumam lelaki itu.
YOU ARE READING
[OG] The Devil's Game of Chess
Romance"what you want?" - Alicia Ellis Alicia Ellis, hampir semua orang tertipu padanya tetapi tidak dengan Matteo Vincenzo, dia tahu semua tentang Alicia hanya Alicia tidak tahu akan hal itu. Matteo memandang dingin ke Alicia "aku nak kau jadi fake wife...