Bab 2

77 5 0
                                    


"Dante!" Alicia lari dan peluk Dante dengan kuat, yes, Dante adalah kawan rapat aliya semasa kecil lagi."I miss you so much!"

Dante peluk Alicia dengan erat dan tertawa kecil "I miss you too my princess"

Alicia cemberut "hey!, don't call me princess!. I dah besar, okay!" Alicia tertawa kecil dan tersenyum manis kepada Dante.

"Why not?, you are my princess..., alicia" Dante sentuh hidung alicia dengan lembut dan tersenyum 'why you so pretty, alicia... , you make me crazy when you smile.. ohh godd..' di dalam pikiran dante. Dante pun sentuh pipi lembut alicia dan tersenyum.

"Dante. can I know, who owns the private jet?" Alicia tunjuk jet Cessna Citation XLS+, jet yang dia Salah masuk tadi sebelum berjumpa dengan Dante.

Dante melihat ke arah yang di tunjuk oleh alicia dan memandang ke alicia kembali "ohh, itu jet boss I, why?"

"Nothing" alicia dengan tenang dan Masih tersenyum

"Are you sure, Princess?" Dante memandang ingin tahu ke alicia.

"Yes.." alicia melihat kawannya Eliana, rakannya yang juga join perbunuh upahan mula masuk dalam jet. Alicia memandang ke Dante "I have to go, bye! See you again!"

"Bye, take care yourself.. alicia.." Dante tersenyum melihat Alicia masuk dalam jet. Dante pun berjalan ke jet Cessna Citation XLS+.

Dante menuduk hormat dan memandang ke lelaki di depannya dan ye, itu adalah Matteo Vincenzo "tuan. Semua senjata sudah di bawak ke italy"

"Good" Matteo memandang dingin ke dante.

***
*

*Frence to Italy*

sesampai di calabria, italian. Alicia dan rakannya terus di bawak ke mansion dan disitulah tempat mereka berbincang misi mereka.

Alicia memandang ke bossnya, Mr. Giovanni. "So.. what do you want me to do?" Alicia Terus bermain dengan pistol di tangannya dan memandang bosan.

"Kill Mr. Kai"

"how much do I get?" Alicia memandang ke Giovanni.

"1000 dollar" Giovanni pelahan-lahan keluar satu kad dan letak di atas meja di depan Alicia "I percaya you, ingat itu. Alicia. and Tomorrow night, there is a party.. I want you to go and kill him that night"

"Party what?" Alicia memandang dingin ke bossnya Masih bermain dengan pistol.

"mask party, I dah siapkan dress dan mask you and your partner"

"No, I don't need partner" mata Alicia memandang tajam ke Giovanni "I can do that by myself"

"Are you sure?, there are many mafia boss and danger. you're a girl, Alicia. That's dangerous" Giovanni cuba untuk menbuat Alicia tukar pikirannya.

"If I said no and that mean no" Alicia ambil kad itu "I promise the man will die at the party, okay. Take care, father.." Alicia berjalan keluar. Dia Masih benci kepada ayahnya dan dirinya atas apa yang berlaku 9 tahun lepas.

****

malam sebelum party mask. Alicia pakai dress hitam ketatnya dan rambutnya yang di ikat. Alicia melihat ke cermin besar itu. Dan terdiam. Alicia melihat parut di lehernya yang tertutup dengan makeup tapi Masih kelihatan.

"Kau buat apa kat sini?" Alicia memandang dingin ke Eliana.

"Ayah kau-"

"he's not my father!, and aku nak kau pergi.. aku tak perlukan kau. I can do this by myself" alicia mula ambil pistol dan letak di beg diornya.

Eliana terdiam "but alicia-"

"I said go!" Bentak Alicia dan memandang tajam ke arah Eliana.

Eliana mengeluh dan menganguk "fine" Eliana pun keluar dari bilik hotel itu. "alicia Still hasn't changed" gumam Eliana.


****

Alicia mengambil topeng kucing dan meletakkannya di mukanya. Alicia terdiam melihat dirinya di cermin besar, Alicia berjalan ke meja kopi dan mengambil pisau roti. 'why do you have to be here...,huh?' gumam Alicia.

Alicia membaling ganas pisau roti itu ke arah cermin besar dan ia memecahkan cermin besar itu.

Alicia tersenyum melihat cermin besar itu pecah 'beautiful, I like it' gumamnya dan berjalan keluar dari bilik hotel. She hated looking at herself in that damn mirror..

"Why you still here?" Alicia memandang dingin ke Eliana

"Tadi aku jumpa Dante. Dia marah kat aku sebab biarkan kau buat misi ni seorang diri" jelas Eliana dan berjalan di sebelah Alicia.

Alicia yang dengar itu hanya mengeluh kesal "damn" gumam alicia dan menganguk "whatever but jangan kacau aku, understand?" Alicia memandang tajam ke Eliana.

Eliana menganguk dengan cepat dan tersenyum "understand, boss!. Jangan lah tengok kita macam tuu, tacok kita!" usik Eliana dan tertawa kecil

Alicia yang dengar itu hanya diam, tidak ada senyuman. Hanya kosong. "Nanti kat party, aku nak kau letak ini" Alicia bagi ubat tidur ke Eliana "kat glass wiski tuan Kai" sambung Alicia

Eliana menganguk dan ambil ubat tidur itu "kau nak aku jadi pelayan?"

"Yes. baju pelayan aku dah siapkan" jawap Alicia dengan dingin.

"Kalau misi ni gagal?" Tanya Eliana

"you know what will happen, if this mission fails" Alicia pun masuk dalam keretanya dan pergi. Eliana terdiam dan menganguk

[OG]  The Devil's Game of Chess Where stories live. Discover now