Shadows and Secrets: A Year of Deceit
*****
"I want to cancel this" mata biru tua itu memandang tepat ke arah mata hitam yang terkenal dingin dan tidak berhati perut itu.
Lelaki itu masih diam dan itu menbuat Alicia Ellis sedikit geram. "did you hear me? I. Want. To. Cancel. This.."
Lelaki itu memandang dingin ke arah Alicia, dan mendekat kenya. "No, ni yang kau pilih.. dan kau kena terima,whether you like it or not."
Alicia memandang geram ke lelaki itu "the f*ck?, dalam perjanjian aku boleh batalkan ini kalau aku nak" Alicia Tolak lelaki itu supaya menjauh darinya "dan satu lagi jangan ganggu Dante lagi..."
Alicia berjalan ke pintu tetapi lelaki itu dengan cepat pegang lengan Alicia dan tolak ke dinding tanpa berkata apa-apa dan itu menbuat Alicia tidak boleh bergerak kerana terhalang oleh lelaki itu.
Lelaki itu memandang tajam ke Alicia, mukanya dan Alicia hanya ada berapa inci. "why are you so stubborn?, or are you jealous of Arriana?"
Mata Alicia meluas, Maybe?. Alicia memandang ke lelaki di depannya dan tertawa pahit, cuba untuk tutup yang dia tidak cemburu dan mengelen kepalanya. "what?, jealous with her? No,no, no"
"Liar..." suara kasar lelaki itu, lelaki itu mendekat dan makin mendekat mukanya kepada muka Alicia.
Alicia dengan cepat Tolak Matteo dengan kuat"kau gila?!"
Lelaki itu tertawa sinis "maybe I am.. you make me crazy, alicia.. you make me can't forget you.. you are always in my mind.., bella.."
"And You can't run away from me.. If you don't want to die in my hands, Alicia Ellis" Amarah dari Matteo Vincenzo.***
Selepas kejadian itu. Alicia dan Matteo jarang bercakap, Dan untuk apa Alicia bercakap dengan lelaki gila itu?.
Malamnya.Matteo menjejakkan kakinya ke dalam penthousenya, Matteo segera menyedari kesunyian ngeri yang menyapanya. Tiada kedengaran kehadiran Alicia, tiada kelibatnya di ruang tamu mahupun dapur.
Perasaan tidak senang menyelubungi diri Matteo. Di mana Alicia?.. larikan diri? Tak mungkin.. dia tahu apa yang akan terjadi kalau dia larikan dirinya dari Matteo..
Berjam-jam berlalu, dan masih tiada tanda Alicia. Jam berdetik semakin hampir ke tengah malam, namun 'istri'nya masih tidak kelihatan. Kebimbangan Matteo terus berubah menjadi kerengsaan dan kemarahan. Di manakah dia berada?
Sudah hampir 1 tengah malam. Alicia membuka pintu dengan pelahan-lahan dan masuk perlahan-lahan ke dalam penthouse. Alicia menutup pintu perlahan-lahan dan menoleh. Aliya terdiamkan melihat Matteo.
Matteo duduk diam di atas sofa, bilik itu berbayang-bayang, satu-satunya sumber cahaya ialah cahaya malap dari dapur. Pandangannya tertancap pada pintu masuk, setiap otot badannya tegang sambil menunggu kepulangan Alicia, 'Istri' tersayangnya.
Mata Matteo mengecil apabila dia memerhatikan pintu masuk yang perlahan dan senyap ke dalam penthousenya. Matanya menelitinya, kemarahan dan kebimbangan bercampur dalam pandangannya.
Alicia diam.Kesunyian antara mereka memekakkan telinga, ketegangan di udara dapat dirasai. Kesabaran Matteo semakin menipis, rasa jengkel dan kekecewaannya semakin bertambah setiap saat.
"Kau pergi mana tadi?" dia akhirnya menuntut, suaranya rendah, geraman berbahaya. "Dah lewat tengah malam. Baru nak balik?" Tegas suara Matteo.
"jumpa kawan" Alicia jawap dengan dingin dan meletakkan beg tangannya dan menanggalkan kasut tumik tingginya.
Ya, Alicia tahu Matteo takkan benarkan dia berjumpa dengan kawannya.. tapi adakah Alicia akan dengar?, sudah tentu tidak.
Riak wajah Matteo semakin gelap apabila mendengar jawapan Alicia. Dia tahu betul bahawa 'jumpa kawan' kemungkinan besar adalah pembohongan, dan kemarahannya berkobar-kobar kerana penentangannya secara terang-terangan.
"You think I'd buy that bullshit?" bentaknya, suaranya tajam dan memotong. "Who was this 'friend' you met? And why the hell did it take you so long?"
"Amelia" jawap singkat dari Alicia.
Mata Matteo mengecil apabila menyebut nama Amelia. Dia merasakan perasaan curiga dan marah, rasa cemburu dan sifat posesifnya menguasai diri.
"Amelia..." Dia mengulangi, nadanya berbisa. "And why were you with her until the damn night?"
"because I want to" jawap dingin Alicia.
Kemarahan Matteo semakin membuak-buak dengan respon kurang ajar Alicia. Dia berdiri dari sofa, urat leher Matteo kelihatan jelas dengan usaha menahan dirinya.
"Sebab kau 'nak'," Matteo berkata dengan sinis. "You 'want to' meet whoever you want, go wherever you want, without a care for me or the consequences. You think just because you're my 'wife' that you can do whatever the hell you please?"
"of course!" Alicia memandang kesal ke arah Matteo. "And you need to remember.. I'm just a FAKE wife.. not real"
Matteo mengketal kuat Rahangnya cuba untuk bersabar. Matteo mengambil langkah mendekati Alicia, mata Matteo berkobar-kobar dengan kemarahan dan sifat posesif.
"Begitukah?" desisnya, suara Matteo rendah dan berbahaya. "You think you're so untouchable, do you? You think you can do whatever you want without any regard for my authority and control over you"
Alicia yang dengar itu tersenyum sinis "Matteo Vincenzo..." Sinis suara aliya "Are you jealous?"
Mata Matteo semakin gelap melihat nada sinis Alicia. Cemburu? Ya, dia berasa cemburu apabila memikirkan dia menghabiskan masa dengan orang lain bukan dengannya. Tetapi dia tidak akan mengakui itu kepadanya, bukan sekarang.
"Cemburu?" Matteo mendengus, suaranya bercampur geram. "I don't get jealous, bella. I just don't appreciate you going off and cavorting with other people."
"dan kau ingat, aku kesah itu?.. Of course not" Alicia berjalan ke bilik tidur Mereka.
Kemarahan Matteo membuak-buak dengan respons Alicia yang meremehkannya. Matteo mengikuti Alicia ke bilik tidur Mereka, langkahnya berat dan mengancam.
"You don't care, do you?" Matteo menggelegak, suara Matteo geram perlahan. "You just do whatever the hell you want, don't you? Well, I care. I care about what you do, where you go, and who you spend your time with. You're mine, and I don't like you mingling with her or others."
"Make me" cabar Alicia apa bila dia dengar 'you're mine' dari Matteo. Alicia memandang tepat ke Matteo.
Mata Matteo semakin mengecil melihat cabaran lancang Alicia itu. Dia kehilangan kawalan ke atas marahnya dengan cepat, naluri posesifnya mengambil alih. "let's see. Bella.." bisik Matteo.
JUST FOR PERINGATAN: MEREKA TIDAK ISLAM DAN ADA BAB GADUH-GADUH DAN JUGA MAKI-HAMUN SO KALAU TAK SUKA TAKYAH BACA, HANYA BAHASA MELAYU😘
❤️
YOU ARE READING
[OG] The Devil's Game of Chess
Romance"what you want?" - Alicia Ellis Alicia Ellis, hampir semua orang tertipu padanya tetapi tidak dengan Matteo Vincenzo, dia tahu semua tentang Alicia hanya Alicia tidak tahu akan hal itu. Matteo memandang dingin ke Alicia "aku nak kau jadi fake wife...