bab 3

83 6 0
                                    

****

The real game's start

****

sesampai di dewan yang mewah. Alicia terus keluar dari kereta dan berjalan masuk ke Dalam dewan itu.

semua orang di dalam dewan itu memandang ke Alicia dan berbisik. Alicia terus berjalan ke meja dan ambil wine, Alicia perasan ada sesorang sedang melihatnya dari jauh tapi Alicia tidak peduli.

'where's Kai..' gumam Alicia melihat sekeliling dewan itu. Mata biru tua Alicia memandang tepat ke lelaki tua yang sedang bermain dengan peremupa. 'here you are..' gumam Alicia dan tersenyum sinis.

Alicia minum winenya dan melihat orang sedang menari. Alicia mengeluh kesal 'lambatlah peremupa ni'. Alicia kelurkan phonenya dan masej Eliana.

'Di mana kau?'-alicia
*Seen*

"Damn..." Alicia mengeluh kesal dan minum winenya tanpa perasan ada ubat di dalam minumanya. Alicia masej Eliana sekali lagi

'damn, where are you?, why you so old?!'
*Seen*

Sekali lagi Eliana hanya melihat masejnya tapi tidak balas. Alicia minum winenya sampai habis dan mengeluh kesal.

'tak guna...' gumam Alicia dan tiba-tiba ada lelaki mendekat ke Alicia, mukanya seperti Alicia pernah nampak tapi dimana?

Figure lelaki yang sempurna. Tegap dan tinggi serta berserba hitam, bermata hitam pekat dan mendekat ke arah Alicia.tetapi tidak, lelaki itu hanya mahu ambil wiski di Meja kopi di sebelah Alicia.

Alicia terdiam, kenapa muka lelaki ini seperti dia pernah nampak tapi dimana? Badannya.. , Alicia terkejut bila glass winenya jatuh dan menbuat semua tertamu memandang ke arahnya. mampos!.

Dengan tiba-tiba Alicia dapat rasa badannya lemah dan penat dan matanya mula kabur, Alicia dapat lihat lelaki yang tidak asing itu hanya tersenyum sinis dan mendekat ke arahnya.

"ma'am?"

***

Alicia terbangun dari pingsannya. "where am I.." gumam Alicia. "ouch.."
Alicia dapat rasa kepalanya sangat Sakit seperti di pukul dan badannya sangat lemah.

Alicia terdiam melihat ada ubat tahan sakit dan ubat untuk mengelakkan kehamilan? di atas meja kopi di sebelah katil hotel.  Alicia perasan ada sekeping kad lalu membacanya.

Kad itu mengandungi nota dalam tulisan tangan 'M', berkata:

Ambil pil ini. Ia akan membantu meredakan Sakit kepala dan melindungi kau daripada akibat yang tidak diingini. And you don't need to know me. kalau kau nak duit ada di laci-M

Alicia dengan cepat melihat ke badannya yang tidak pakai satu pun sehelai baju. Alicia cepat ambil selimut besar itu dan tutup badannya 'hell no...' gumam Alicia.

Alicia menyedari bahawa sesorang sedang memerhatikannya, dengan caranya yang dingin dan terpisah. Tetapi siapa?

Alicia hanya diam. Semuanya gagal.. misinya gagal.. badannya digunakan oleh lelaki yang dia tidak kenal..

"Why.. why!!" Jerik Alicia dan baling semua barang-barang. "why me... Why!" Pelahan-lahan air mata aliya jatuh "mommy... I miss you.. I don't want to live.. I don't want this.. I need you, mommy.."

Alicia mengesat air matanya dan cari telefonnya dengan tergesa-gesa. Alicia masej sesorang.

'dante.., can you take me?'-'alicia

Dante-'Sure, send address'   

'right'-alicia

 

Dante balas massage itu tanpa ragu-ragu kerana dia tahu apa yang sebenar terjadi tapi dia tak boleh lakukan apa-apa. Just silent and see.

Berapa jam berlalu. Di dalam kereta Dante. Alicia Masih diam dan tidak ada mood untuk bercakap atas apa yang terjadi.

"Hantar aku kat mansion"

"Right. Alicia, kau sure. Kau okay?"

"I fine, I.. just need a rest"

Dante menganguk dan pelahan-lahan pegang Tangan Alicia. "I always love you.. remember that"

"I love you too.. as a friend.." Alicia tersenyum. Dante yang dengar itu hanya terdiam 'as a friend..' gumam Dante dan tersenyum pahit ke Alicia dan sambung memandang ke jalan raya.

****

Sesampai di Mansion. Kereta Dante berhenti betul-betul di hadapan rumah agam itu. Dante memandang ke Alicia. "Awak nak saya ikut?" Tanya Dante.

Alicia mengelen kepalanya. "you boleh balik and thank you." Alicia keluar dari kereta dan masuk ke dalam rumah agam itu.  Dante hanya mengangguk. "Welcome" jawap Dante pelahan.

Tiba-tiba telefon Dante berdering dan itu adalah panggilan daripada bossnya.  Dante dengan pantas menjawab panggilan itu "yes, sir?" Dante menganguk "right,ci sarò (saya akan kesana)"

Dante mematikan panggilan dan cepat-cepat memandu keretanya ke alamat yang diberikan oleh bossnya.
"I'm sorry, Alicia" gumam Dante.

Selepas melihat kereta Dante pergi,  Alicia masuk ke dalam Mansion dan terdiam apabila seseorang menampar pipinya dengan kuat.

Tamparan itu menerpa Alicia tanpa belas kasihan, kesakitan membuatkan Alicia terasa pipinya seperti terbakar, namun dia tidak mengeluarkan suara, dia memegang mukanya dan mendongak memandang lelaki di hadapannya iaitu ayahnya, Giovanni.

Dia melangkah menghampiri dan mencengkam pergelangan tangan Alicia dengan kuat dan kasar, lalu mengheretnya ke ruang tamu utama, dia menghempas Alicia ke sofa besar.

"I'm sorry" jawap Alicia pelahan.

"You're a failure! How can you not complete a minor job?!"

Giovanni marah, dia tidak percaya anak perempuannya tidak mencapai tugas itu, jadi mengapa dia kembali kepadanya?  Untuk membuat dia lebih marah?

Alicia bangun dan menjauhkan diri semata-mata untuk menjauhi ayahnya, tetapi Giovanni berjalan ke arahnya, dengan tangannya di udara bersedia untuk menamparnya lagi.

"Slap as much as you want.. and why not you kill me like you killed my mother?" Tanya Alicia. Dia tidak kisah jika dia mati hari ini kerana itu yang dia mahu. Mati.

".." Senyap.

"answer! Why!" Bentak aliya

Giovanni mengangkat tangannya untuk menampar Alicia semula, tetapi dia menurunkan tangannya.  Dia memandang Alicia dengan pandangan dingin dan tanpa emosi, dia mengeluh kuat dan bercakap dengan nada dingin.

"Because you are my daughter, Alicia, I still have the slightest feeling of love for you.."

Giovanni berjalan ke arah Alicia dan dia bersuara semula.

"It would be sad if I killed the only thing that reminds me of my wife, even though you are a failure, you look just like her."

"Bullshit!" Bentak Alicia dan menbuat Giovanni mengangkat tangannya dan mahu tampar Alicia

Alicia terdiam. Dan tiba-tiba terdengar suara seorang lelaki. "Don't you dare touch my wife!"

[OG]  The Devil's Game of Chess Where stories live. Discover now