"Lya...."
"Lyaa...."
"LYAAAAA!!!"
"OHH WHATT!!!" jerit Lya yang baru bangun dari tidur
"Sweetie, you're lucky your uncle was always 3 hours early for his job" kata Uncle Ayden
"What?... why?" tanya Aulia
"What? oh yeah, it's just an event and a reason why you moved here... but nevermind let's forget about it and stay on bed for the whole day" Ucap Uncle Ayden
Aulia merenung Uncle Ayden dengan mata yang penuh pertanyaan, Dengan rambut yang kusut dan mata yang mengantuk Aulia masih terdiam dan menunggu Unclenya menghabiskan ayat.
"YOUR FREAKIN GALA NIGHT AULIA!!" jerit Uncle Ayden
"OHH SHOOT! WHAT TIME IS IT?, FUCKKKK IT'S 4P.M ALREADY?? I'M FREAKIN LATEEE ARGH!!!" jerit Aulia
"tula kecik-kecik tak nak mati, dah besar menyusahkan orang..." kata Uncle Ayden yang sedang melihat Aulia melompat dari katil terus ke bilik persalinannya.
Tanpa membuang masa, Aulia terus mandi dan bersiap... Dia memakai salah satu baju rekaannya yang meyakinkannya untuk dilihat hampir semua orang di majlis tersebut. Wavy hair, Ombre lipsticks, 5 inch heels....pakaian yang sangat memenuhi standard majlis gala.
Tepat pukul 7 malam, Aulia sampai di Wellminster Hall dengan manaiki Range Rover milik keluarganya. Sebaik sahaja Aulia turun dari kereta, semua tetamu dan paparazi terpegun melihat kecantikkan Aulia Laura yang luar biasa bersama gaun yang dipakainya.
"LADIES AND GENTLEMAN,
WELCOME TO HAEL'S FASHION GALA NIGHT, I'M EZRA YOUR HOST TONIGHT. I HOPE GENTLEMAN MAY ENJOY YOUR PARTY TONIGHT AND DON'T FORGET WE ALSO HAVE A FEW GIVING AWARD CEREMONY TO PEOPLE WHO SUCCESS IN THEIR GREAT WORK.
OH AND I HAVE A FEW ANNOUNCEMENT OF OUR NEW COLLABORATION WITH SOMEONE WHO WILL BE WORKING WITH US SOON.. BY THE END OF THE CEREMONY, WE WILL BE ANNOUNCING OF OUR BEST DRESS OF THE NIGHT."
"Hey, nice to meet you I'm Stella Claudia"
"Oh nice to meet you Miss Stella, I'm Aulia Laura" kata Aulia
"This is my first time seeing you here, are you new?" tanya Stella
"Yeahh, I just moved here for working, curently just graduated in Malaysia" Jawab Aulia
"Wait really? I'm a Malaysian too!! Oh seems like I've a new friends from my own hometown" kata Stella
"NICE MEETING YOU, I hope we could be friends because it seems like I'm kinda lonely here" kata Aulia
"Why don't we grab some snacks after party and hanging out after, you're down?" tanya Stella
"YEA SURE!!" jerit keterujaan Aulia
Pada malam itu, Aulia berkenalan dengan ramai designer yang bekerja dibawah Hael's Fashion Company. Namun, pada masa yang sama Aulia terlihat sosok jejeka yang sangat tampan duduk di atas balcony dewan majlis sedang memerhatikannya dari jauh akan tetapi Aulia tidak menghiraukannya kerana dia terlalu sibuk untuk melayan majlis.
"LADIES AND GENTLEMAN,
IT'S TIME FOR AN ANNOUNCEMENT OF OUR BEST DRESS ON GALA NIGHT.... THE PERSON ATTRACTS A LOT OF EYES TONIGHT BY HER MAGNIFICENT FANCY DRESS MADE BY HER OWN, I PRESENT TO YOU MISS AULIA LAURA"
Aulia terkejut dan segera bangun untuk naik ke pentas mengambil hadiah yang diberi. Dia tidak sangka percapaiannya untuk dinobatkan sebagai baju terbaik pada malam itu menjadi miliknya.
"I AM NOT SURPRISE BY MS AULIA WON AN AWARD TONIGHT.... IT IS BECAUSE SHE IS HAEL'S FASHION NEW COLABBORATOR AND HAS BEEN RECRUIT AS SOON AS SHE GRADUATED FROM HER UNIVERSITY, WE ARE SO HAPPY AND DELIGHTED TO BE WORKING WITH YOU MS AULIA LAURA" Ucap Host
Semua orang tidak menafikan Aulia memenangi anugerah tersebut kerana apabila Aulia masuk ke dalam dewan majlis, namanya telah pun menjadi buah mulut orang ramai.
YOU ARE READING
The A's Princess
Non-fictieShe grew up without a father Got betrayed by her past lover She was force to be independent from her childhood And now she succeed in her dream without a single man into her life Mampukah Tuan Hayder Mikhael memikat hati Aulia Laura untuk dijadikan...