Kapitola 16: Světlo v temnotě

8 3 0
                                    

Noc byla klidná a tichá, jakoby město okolo ztratilo svůj ruch a spadlo do hlubokého spánku. Elisabeth a Damon leželi v posteli, obklopeni tichým šepotem svého dýchání a teplým náručí jeden druhého. Jejich těla byla uvolněná a klidná, ale mysl stále aktivní, proplétající se s myšlenkami na budoucnost, které je znepokojovaly.

Damon se pomalu probudil, jeho oči se otevřely do slabého světla měsíce, které pronikalo skrze závěsy. Cítil, jak Elisabeth lehce spí vedle něj, její dech pravidelný a klidný. Zůstal chvíli ležet, sledoval, jak se měsíční paprsky jemně odrážejí od její tváře a vrhají na ni jemné stíny. Po chvíli se pomalu posadil, chtěl na chvíli uniknout svým myšlenkám a hledat trochu osamění.

Zvedl se z postele a oblékl se do teplého županu, který mu poskytoval útěchu a teplo. Opatrně otevřel dveře do obývacího pokoje, kde jediným zdrojem světla byla slabá lampa, jejíž paprsky vytvářely měkké a uklidňující osvětlení. Posadil se do pohodlného křesla, které bylo situováno tak, aby mu poskytovalo výhled na noční oblohu skrze velké okno. Město venku se zdálo být jako zastavené, ale Damon věděl, že ten klid byl pouze zdánlivý. Měl pocit, že stále čelí mnoha výzvám a neznámým, které je čekají.

Jeho myšlenky se začaly točit kolem jejich minulých dobrodružství, na vše, co zažili, a na všechny otázky, které stále zůstávaly nezodpovězené. Věděl, že čelí mnoha neznámým a že odpovědi na některé otázky mohou být daleko od reality. Přesto mu to připomnělo, jak důležité je, aby zůstal silný a nezapomněl na to, co je nejdůležitější.

Elisabeth se vzbudila, když uslyšela zvuk otevřených dveří. Po chvíli ticha, kdy si uvědomila, že Damon je pryč z postele, se zvedla a šla za ním. Její kroky byly tiché, ale její přítomnost byla okamžitě znatelná. Sedla si vedle něj do křesla a jemně vzala jeho ruku do svých. „Co tě trápí?“ zeptala se, její hlas byl jemný a plný porozumění.

Damon se na ni podíval s výrazem, který odrážel směsici obav a odhodlání. „Je tolik věcí, které ještě musíme vyřešit. Tíha toho všeho mě někdy přepadne a musím si uvědomit, že nejsme sami. Že máme jeden druhého.“

Elisabeth mu stiskla ruku a přisunula se blíž. „My jsme silní, a spolu dokážeme čelit čemukoliv. Všechny těžkosti, které jsme překonali, nás jen posílily. Neboj se toho, co nás čeká. Jsem tady s tebou.“

Damon se usmál a jeho úzkost se začala rozplývat. Věděl, že s Elisabeth po boku jsou všechny výzvy snesitelnější.

Stíny moci: Zrození tribridkyKde žijí příběhy. Začni objevovat