7. Viimeinen varoitus

15 3 0
                                    


Nukkuminen tuntui sietämättömältä. Posken haava kirveli muistuttaen tapahtuneesta ja Ramses luovutti nukkumisyrityksensä nousten sängystä ja suunnaten kohti kylpyä. Aamu oli varhainen ja valmistautumiseen oli hyvin runsaasti aikaa.

Vesiallas oli lämmin ja pinnalla kelluivat ruusujen terälehtiä, jotka loivat ympärilleen rauhoittavan tuoksun. Kenraali seisoi hetken altaan äärellä katsellen veden hiljaista pintaa, joka vaimeasti kimmelsi kynttilöiden ja suuren avoikkunan valossa.

Hiljaa hän riisui yökaapunsa, antaen kankaan pudota lattialle. Kehon arvet ja lihaksikas selkä kohtasivat ikkunasta paljastuvan aamun valoa. Lämmin vesi tuntui rauhoittavalta rentouttaen jännittyneet lihakset.

Näkymä ikkumasta oli lumoava. Aamu sarasti hitaasti vaaleanpunaisen ja kullan eri sävyillä. Kaupungin
takana erottuivat loppumaton aavikko.

Hetkeksi Ramses sulki silmänsä nauttien veden lämmöstä, kunnes huoneeseen astui tuttu hahmo.
Ramses tunnisti askelten kuuluvan naispuoliselle, ja vaikka hän ei vielä avsnnut silmiään, tiesi kenraali tarkalleen kenet kohtaisi. Anipe - käveli kauniisti Ramseksen taakse ja asetti koristeellisen kannun lattialle. Tytön pitkät mustat ja kiharat hiukset valuivat vapaasti hänen selkänsä yli.

Ramses tunsi tyttömäiset kädet hartioillaan, jotka alkoivat hieroa hellästi ja avasi silmänsä ja kääntyi kohtaamaan tytön. Anipe tarkkaili miestä ovelallaan katseellaan ja jatkoi.  Kädet liikkuivat kenraalin harrioista kaulaan ja sitten laskeutuivat takaisin, kunnes miehen voimakas ote pysäytti naisen ja veti hänet lähemmäs.

-"Kuka salli sinut sisään?", Ramses kysyi terävästi ja katsoi naisen sieluun tunteettomasti.

-"Ajattelin, että voisitte hyötyä palveluistani pitkän matkan jälkeen", Anipe vastasi hellästi, varovasti vapauttaen kätensä kovasta otteesta. Nainen perääntyi hieman ja sitten poimi kannun, jonka asetti hetki sitten lattialle. Hitaasti ja huolellisesti jän alkoi valuttamaan kannusta lämmintä ja aromista nestettä kenraalin ylle.

Ramses epäröi hetken. Hänen mieltään kalvoivat ristiriitaiset tunteet. Kylpy rauhoitti kehoa ja vaimensi pistävää kipua poskella, mutta mieli pysyi valppaana etenkin, kun huoneessa oli läsnäolleena kutsumaton vieras. Anipen olemus huoneessa eivät sallineet Ramsesin rentoutua ja uppoutua rauhan tunteelle. Toisaalta Ramses pystyi myöntämään - Anipe oli hyvä työssään. Varmat ja taitavat liikkeet olivat huolellisia. Ne rentouttivat jännitteysyyttä, mutta ne eivät tuoneet mielen rauhaa. Ne eivät tuoneet lämpöä eivätkä lohtua, puhumattakaan läheisyydestä. Kyse oli ainoastaan hetkellisestä helpotuksesta.

Aurinko nousi vähitellen horisontin puoliväliinx kun Ramses nousi yhtäkkiä kylvystä. Hänen äkillinen liikkeensä rikkoi hiljaisuuden ja sai Anipen henkäisemään hiljaa säikähdyksestä. Neitonen ei olettanut, että kenraali päättäisi yllättyneesti jättää kylpy hyväksymättä hänen palvelujaan.

Vesi valui hiljalleen Ramseksen lihaksikkaasta vartalosta ja hän kääri liinan ympäriinsä. Vilkaisemattakaan taakse nähdäänseen Anipea, Ramses poistui huoneesta jättäen naisen yksin.

Anipe jäi istumaan paikalleen ja antoi katseensa seurata kenraalin poistumista hiljaa, jääden seuravaaksi pohtimaan kuinka saada mies lumottua.

Ramses oli etäinen ja lukittu persoona. Harva nainen oli kerännyt hänessä mielenkiintoa, ja jos se olikin tapahtunut, se oli usein ollut lyhytaikaista himoa, joka hiipui ajan saatossa. Kenraali piti tunteensa ja halunsa tiukasti hallinnassa, jä hänen sydämensä oli vaikeasti saavutettavissa.

Ramses astui huoneesensa, ja heti hänen perässään palvelijat ryhtyivät kiireisinä valmisteluihin. He liikkuroivag ympärillä asettaen esille tarvittavat tavarat ja huolejtien kaikista yksityiskohdista. Pitkä hohtava kulta-musta kaapu oli valmistettu ylellisestä, kullalla brodeeratusta kankaasta ka sen laidoilla oli monimutkaisia hieroglyfikuvioita, jotka kuvastivat jumalallista suojelijaa ja voimaa. Horus-jumalan silmän symboli oli piirretty silmiin kohlilla. Ramseksen vaatetus ei ollut yhtä ylellinen verrattuna faaraoon ja kuninkaalliseen perheeseen, mutta se edusti suojelijaa ja vahvisti kenraalin jumalallista ja kuninkaallista statusta.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 11 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Rakkaat vihollisetWhere stories live. Discover now