1. Babylonia

231 7 3
                                    

Babylonia,   Akhaimenidien imperiumi (Persia)

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Babylonia,
Akhaimenidien imperiumi (Persia)

Lämmin tuulenvire kahisi palmupuiden lehtiä ja niiden oksat keinuivat tanssissa auringon kultaisten säteiden kanssa. Käsiinkudotut persialaiset matot peittivät valkoiset marmorilattiat, ja kullalla koristellut seinät hehkuivat loistossa, kantaen mukanaan muinaisia piirroksia Persian valtakunnan suurista tapahtumista. Olin maannut sängyssä huoneeni parvekkeella jo jonkin aikaa. Puutarhan kukkien mehevä tuoksu ja lintujen laulu oli rentouttavaa ja huomasin vähitellen uppoavani uneen.

Murtuvan maljakon ääni kiskaisi minut unesta hereillä ja mieleni valmistautui pahimpaan.  Silmänräpäyksessä vedin puukkoni esiin  valmiina hyökkäykseen, kun näin sirpaleiden keskellä kissan, joka alkoi viattomasti kehrätä nähdessään minut. 

- "Voi Bahar, kuinka monta kertaa minun pitää sanoa sinulle olla varovainen", Huokaisin ikään kuin tämä ymmärtäisi sanaakaan. Bahar sen sijaan loikkasi syliini kehräten etnistä kovemaa. "Senkin manipuloija",naurahdin ja annoin sormieni upota kissan oranssiin pehmeään turkkiin

- "Kiitos, että herätit minut. Minun olisi pitänytkin lähteä pian isän luo", jatkoin yksipuolista keskustelua.

Jätin Baharin rauhaan ja lähdin valmistautumaan. Kampasin pitkät ruskeat hiukseni nutturaan ja levitin hieman kohlia silmääni. Sinisestä silkistä tehtyä tunikaa koristelivat yksinkertaiset kultaiset elementit. Otin tarvittavat papyrukset ja poistuin neuvotteluihin.


-"Teidän korkeutenne, Prinsessa Shirin on saapunut!", vartija julisti kovaan ääneen, kun lähestyin salin ovia. Kaksi muuta vartijaa tarttuivat raskaiden, kullattujen ovien kahvoihin ja työnsivät ne auki, paljastaen suuren neuvottelusalin sisäpuolen.

Isäni, kuningas, seisoi suuren tammipöydän äärellä neuvonantajiensa ja veljeni Arsecsen ympäröimänä. Keskustelu Persian ja Egyptin välisistä suhteista katkesi hetkeksi, kun kaikki kääntyivät katsomaan minua. Kumarruin syvään kunnioitukseni merkiksi, vaikka tunsin kuninkaan tarkkailevan minua jo ennen kuin ehdin kohottaa katsettani.

- "Shirin, lapseni olet saapunut juuri oikeaan aikaan", kuningas toivotti minut tervetulleeksi avoimin mielin.

- "Teidän korkeutenne, olen valmis palvelemaan Persian valtakuntaa koko sydämestäni ja kaikin voimin", vastasin vakaasti, äänessäni kunnioitus ja päättäväisyys. 

Lähestyin pöytää hitaasti, ja katseeni harhaili neuvonantajien vakaviin kasvoihin. Sitten se pysähtyi tuttuihin piirteisiin minua vastapäätä. Gabriel, kuninkaan läheisimmän neuvonantajan poika, istui rauhallisesti paikoillaan, mutta hänen suupielensä nytkähtivät pieneksi hymynkareeksi, kun hän kohtasi katseeni. Katsekontaktimme ei kuitenkaan kestänyt kauan, sillä veljeni, prinssi Arsaces, ojensi minulle papyruksen. Hänen ilmeensä oli vakava, ja hänen tummat silmänsä tutkivat minua kuin yrittäen arvioida mielialaani.

Rakkaat vihollisetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora