Kapitel 15

264 9 2
                                    

Ockelbo killarna tog det lugnt. Hade bra passningsspel oc dom pratade med varandra

Anton betedde sig konstigt. Han klagade på allt och alla. När Elias missade mål suckade Anton. Men snabbt fick Elias tillbaka bollen. Jag gjorde mig fri och ropade "pass". Elias kollade upp och passade mig. Jag tog emot bollen och började löpa. Jag såg Anton fri inåt mitten så jag passade honom och tog en ny position.

- Anton tillbaks, ropade jag men han verkade inte lyssna.

- Anton passa henne då, ropade Oliver och Elias men även då lyssnade ha inte. Då vale jag att gå på honom och ta bollen om han vägrade passa. Jag sprang emot honom bakifrån, slog bort bollen och rusade efter. Anton stannade förvånat och kollade efter mig. Jag hade fått ett fint friläge och sköt. Rakt upp i krysset. Och i högtalaren hördes:

- Nummer 9, Viktoria Byström, gör matchens sista mål i den 90:e minuten.

Efter att Ockelbo spelat igång bollen blåser domaren av matchen. Elias, Oliver och resten av laget springer fram till mig och kramar mig. Även Anton. Han log och pussade mig på kinden.

- Snyggt skott, förlåt att jag inte passade dig men jag var så inställd på att göra målet själv, sa Anton och kollade skamset på mig.

- Men det gör absolut inget, ni vann ju, svarade jag.

- Vi vann, sa Per och log mot mig.

Killarna gick in i deras omklädningsrum och jag gick in i mitt. Jag började klä av mig när det plötsligt knackade på dörren. "Kom in" ropad jag. Dörrhandtaget tröks ner och nån drog i dörren men den öppnades inte. Då kom jag på att jag hade låst den. Med n suck gick ja bort till dörren och låste upp den. Dörren öppnades och Magnus ansikte dök upp i dörröppningen.

- Vi vill att du ska komma till killarnas omklädningsrum. Vi ska prata om matchen.

Jag som stod i sport-bh och matchshortsen tvivlade lite först men följde sedan efter Magnus och drog igen dörren efter oss. Och väl inne i killarnas omklädningsrum började Per och Magnus prata om matchen. Vad vi gjorde bra och vad vi gjorde mindre bra. Och jag fick lite extra beröm att jag höll ihop laget som kapten.

- Nu kan du gå och byta om, log Per.

När jag kom in i mitt omklädningsrum fick jag syn på Josse som satt och höll på med telefonen. När hon såg att jag kom in i rummet la hon telefonen i fickan och kom fram och kramade mig.

- Du var asbra!, sa hon.

- Tack josse, svarade jag och kramade om henne.

Medan jag klädde av mig helt och hoppade in i duschen satt Josse med telefonen.

- Oliver smsade att dom var klara och undrade om dom kan komma in i omklädningsrummet, ropade Josse.

- Säg att dom får vänta utanför, jag vill byta om i fred, ropade jag ifrån duschen.

10 minuter senare gick jag och Josse ut ur omklädningsrummet. Oliver och Anton stod och pratade med Agnes. När dom fick syn på oss log dom. Oliver kramade om Josse och Anton kramade om mig.

- Jag älskar dig så otroligt mycket, viskad Anton i mitt öra och kysste mig sedan på munnen. Det pirrade till i magen på mig. Hans läppar mot mina, det kändes perfekt.

I bilen påväg fick jag också beröm av Agnes. Hon tyckte att jag verkligen var otroligt duktig.

_________________________________________________

FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT ATT JAG INTE HR UPPATERAT PÅ ASLÄNGE AN JAG HR BARA INTE HAFT TID. MEN NUSKA JAG BÖRJA IGEN!

FotbollstöntWhere stories live. Discover now