När vi alla kommer upp går jag och Anton in i deras stora badrum och borstar tänderna medan Josse och Oliver stannar i sovrummet och bäddar deras säng. Sedan så byter vi att dom går och borstar tänderna och att vi lägger oss i sängen då våran säng redan var klar. Anton slänger sig i sängen och klappar på den tomma platsen bredvid honom i sängen. Jag log och la mig bredvid honom. Direkt slingrar hans armar runt mig och drar mig närmare honom.
- Godnatt, viskade han och pussade mig försiktigt i pannan.
Josse och Oliver kom tillbaka hand i hand. Jag kollade frågade på josse och hon nickade och log stort. Oliver släckte ljuset och det blev bläcksvart i rummet. Antons armar kramade om mig lite extra hårt. Jag kramde om hans arm med min hand, blundade och somnade snabbt.
>>> ANTONS PERSPEKTIV <<<
Jag vaknade av att larmet på min mobil började tjuta. Jag sträckte mig efter mobilen och stängde av larmet. Vicke låg fortfarande i min famn och sov. Jag pussade henne på kinden. Hon gnydde och vände sig om så hon låg med ansiktet mot mig men hennes ögon var fortfarande stängda.
- Dags att vakna hjärtat annars hinnner vi inte äta frukost.
Såfort jag ordet frukost lämnade mina läppa öppnades hennes ögon. Snabbt stängde hon dom igen eftersom det var otligt ljust i rummet då Oliver hade öppnat gardinerna innan han och Josse hade gått ner fr att äta frukost för en kvart sen.
- Bara 5 minuter till, suckade hon.
Jag klev upp och tog på min ett par jeans shorts som gick ner till knäna och en svart tröja med "race marine" i mitten på tröjan.
När jag kom ner satt Oliver, Josse och mamma vid matbordet och åt frukost.
- Vart är Viktoria? frågade mamma.
- Hon sover fortfrande, men jag tänkte ta med en macka och en skål yoghurt upp så behöver hon inte komma ner, svarade jag.
- Vad omtänktsamt av dig, sa mamma och log.
Sängen var tom när jag kom upp. Jag satte ner brickan på skrivbordet och började bädda sängen och satte upp min idrotts väska på sängen. Jag hörde hur badrums låste vreds på andra sidan hallen. Vicke kom in. Hon hade en blommig magtröja som slutade precis ovanför naveln så man fortfarande såg hennes magrutor och även hon hade ett par jeans shorts på sig.
- Vad vacker du är, säger jag och kollar henne i ögonen.
Hon blir jätte generad och kollar ner på golvet. Men jag sätter 2 fingrar under hennes haka och lyfter upp hennes huvudet. Jag kollar in i hennes ögon igen och kysser hennes sedan länge.
Sen gick allt väldigt fort. Vicke åt frukost och rätt som det var satt vi alla i bilen påväg till samlingen. Jag satt i fram, Oliver satt bakom mamma, Josse satt i mitten och Vicke satt bakom mig.
>>> VIKTORIAS PERSPEKTIV <<<
När vi var framme vid parkeringen bakom västvallen stod flera killar från laget där med deras föräldrar. Max var är, Johan, Nicklas, ELias, Linus, Andreas, Alexander, Tim och sedan några killar som var utländska och som jag inte kunde namnet på. Jag bestämde mig för att sitta kvar i bilen medans alla andre klev ur bilen. jag blundade och lutade huvudet mot bildörren.
YOU ARE READING
Fotbollstönt
Teen FictionHeej:) Denna "novell" kommer handla om 14 åriga Viktoria, eller Vicke som hon kallas, som går i 8:an. Vicke är inte som alla andra tjejer, hon är en sån där tjej som inte bryr sig om sitt yttre, hon bryr sig inte om märkes kläder eller högklackade s...