Kapitel 14

280 8 1
                                    

Magnus hade låtit mig vara kapten. Anton hade kramat mig och blivit stolt över att jag blivit kapten. Då fick jag även leda uppvärmningen. Vi började springa fram och tillbaka över plan och gjorde några olika övningar som höga knän och sparka upp i rumpan. Max sprang bara 4 vändor med oss sedan började han stretcha och sen började Magnus värma upp honom.

Vi gjorde en passningsövning, lite smålagsspel och jaga boll i en ring. När vi hade gjort det så stretchade även vi lite och jag gjorde några knä-övningar.

Ockelbo höll nu också på att värma upp på deras planhalva. Från där vi stod såg dom rätt små ut. Nummer 17 divade redan mycket på uppvärmningen.

- Han kommer lätt tappa bollen om Vicke går på honom, Elias röst var mörk.

- Hahahaha nej, han kommer säkert dribbla förbi mig, kolla bara hur bra han är, sa jag och skrattade.

- Neeejdå, ropade alla killar i kör. Förutom Martin som tyst stod och kolla på Ockelbo.

Domaren blåste högt och tydligt i sin visselpipa. Jag som lagkapten fick börja som forward tillsammans med Anton. Som kapten var jag även tvungen att g fram och hälsa. Pinsamt då jag ju är en tjej bland typ 1000 killar. Ockelbos lagkapten stod fortfarande och prata med deras tränare så jag skakade hand med domarna och vänta på Ockelbo. På när håll såg Ockelbos spelare mycket större ut än vad dom hade gjort tidigare. Många var bredaxlade och längre än mig. Men några inklusive kaptenen var kortare än mig.

Eftersom vi var gästlaget fick vi börja med boll. Ockelbos killar backade och ställde sig utanför mittcirkeln medan jag och Anton gjorde oss redo att slå igång bollen. Domaren blåser igång matchen. I börjar har vi bollen och passar mycket och lyckas skaffa några fina skott på mål. Men målvakten räddar. Men sedan vänds spelet och Ockelbo börjar sätta skott på vårat mål. Dom dribblar igenom vårat försvar och skjuter. Ett rakt skott mitt i krysset som Max hade svårt å ta. 1-0 till Ockelbo.

>>> ANTONS PERSPEKTIV <<<

Jag hade bollen och kollade efter personer som jag kunde passa till. Niklas stod fri på vänster kant och snabbt passar jag honom och tar en ny position där Niklas sedan la tillbaka bollen till mig. Jag tog emot bollen och passade sedan Vicke som stod fri mellan mittbackarna. Hon lät bollen rulla förbi henne, vänder sig om, springer ikapp bollen och skjuter. Bollen rullar efter backen och mittemellan benen på målvakten och in i mål.

Vicke log och joggade tillbaka till våran plan halva. Niklas, Andreas och jag sprang fram till henne och kramade henne. Ärligt blir jag avundsjuk när Niklas och Andreas kramar henne men det ändras när hon pussar mig på kinden och säger; "Bra pass!".

>>> VIKTORIAS PERSPEKTIV <<<

Resten av första halvleken blev det inga fler mål. Jag byttes mot Martin å jag inte är van är spela såhär länge. Martin fällde en motståndare efter redan 3 minuter oh fick gult kort för det. Kort efter det så blåser domaren av första halvlek. Både Magnus och Per skäller på Martin men han bara ler h ger mig en lite "kaxig" blick.

Jag däremot fick beröm för mitt mål av alla i laget. Men i andra halvlek valde Per att ha mig på bänken. Linus, Alexander, Anton och Elias började tjafsa med Per om att dom behövde mig på plan men Per lyssnade inte och vände ryggen till dom.

- Du ska få spela mer men lite mer mot slutet, sa Per när killarna hade gått på plan och log.

- Aa förstod det och jag behöver ändå vila mer, svarade jag och vände blicken mot matchen som redan var i full gång.

Killarna spelade 2x 45 och i den 80:e minuten byte Per in mig igen. När jag kom in på plan var det kaos. Alla killar i laget ville göra mål och vinna.

FotbollstöntTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon