"Kitap hakkında düşünceleriniz neler peki?"
Öğretmenin sorusu üstüne herkes ayrı telden bir şeyler söylerken en son duyulan bir kızın "Çok romantikti." söylemi oldu.Bu İlkin'in bütün düşüncelerine ters düştüğünden sınıf ortamında çıkacak yeni bir tartışmanın habercisiydi.
İlkin fikrilerini hiç çekinmeden sert bir şekilde ifade etmeye başladığı sırada kız çoktan susup önüne dönmüştü.Ancak kumral olan susmayı pek düşünmüyor olacak ki fikirlerini hâlâ aktarmaya devam ediyordu.
Son sözlerine gelmişken sertçe açılan kapı bütün sınıfın ilgisini girişe toparladı.Barış Alper bir klasiğini gerçekleştirerek dersin ortasına dalma gibi bir eylemde bulunuyordu.
"Bir şey kaçırdım mı?"
Sorusuna kimse cevap vermezken İlkin gözlerini devirerek öğretmene döndü.
"Mükemmel,baskıcı eğitim sistemimizi."
"Peki."
Barış aldığı cevabı dinlememişti bile.Bu sadece öğretmene okulda olduğunu belli etmek için yaptığı bir gövde gösterisiydi.Tıpkı geldiği gibi sertçe kapıyı açıp çıkarken öğretmenin arkasından seslenmesini tınlamadı.
Öğretmenin yüksek sesini bölen ise Berat oldu.İlkin'le uğraşma saati gelmişti.
"Hocam acaba İlkin sınıfa gelmeden bir sakinleştirici falan mı alsa?"
İlkin arkasına dönmeye bile tenezzül etmeden olduğu yerde kafasını iki yana salladı.Bir gün gerçekten bu oğlanı fena hırpalayacaktı.
"Bir gün bu kızdan fena bir dayak yiyeceksin ve sana yardımcı olmayacağım."dedi öğretmenleri İlkin'in düşüncelerini desteklercesine.
Berat'ın yüzü anında düşerken kimsenin anlamadığı bir şeyler mırıldanarak kalemliğiyle oynamaya başladı.
"Ve İlkin yorumların için teşekkürler.Bir dahaki veli toplantısında aptal konularla beni muhattap etmeyip bu tarz şeyleri getirebilirsiniz."
İlkin onu takmadığını göstererek sırasına eğerek defterini araladı.Bu adamın deli olduğunu bilmeyen yoktu zaten.
"Başka bir şey?"
"Rehberliğe."
İlkin duyduğu şeye anlam veremediğini belli eden bakışlarıyla ve aralanan dudaklarıyla oldukça komik duruyordu.
"Ne?Hocam ben ne yaptım?"
"Görüşürüz."
İlkin daha fazla uğraşmak istemediği için çantasını alıp içine eşyalarını fırlattı.Bu okulda gerçekten deli olmamak elde değildi.Sinirli bir şekilde kapıya ilerlerken yüzüne pişkin bir sırıtış oturmuş olan Berat'a çantasıyla vurmayı ihmal etmeyerek dışarı çıktı.
Rehberliğe vardığında kadın son üç dört aydır yaptığı gibi bilgisayarının başında romanını yazmaya odaklıydı.İlkin içeri girip kendini koltuklardan birine bıraktığında kemik gözlüklerini indirerek nazik bir şekilde masaya bıraktı.
"Yine Sinan Hoca'nın dersinde terör estirmişsin."dedi tiz sesiyle.İlkin bu kadının sesine tahammül edemediğini bir kez daha hatırlayarak yüzünü buruşturdu.
"Fikirlerimi belirttim sadece."
Karın tek kaşını kaldırarak öğrencisini boydan boya süzdü.
"Geçen günki öğrenciye belirttiğin gibi mi?Eğer ilgileniyorsan ameliyatı başarılı geçmiş bu arada."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
10 things i hate about you|ilkin•barış
Fanfictionbut mostly i hate the way i don't hate you not even close not even a little bit not even at all