0

624 26 14
                                    

Genç kızlar sevdikleri şarkıyı son ses açmış arabada eğleniyorlardı.Kendilerince geliştirdikleri dans figürleri eşliğinde ışıklara yanaştıklarında yanlarında duran arabaya yüzlerini buruşturarak baktılar.İlkin Aktürkoğlu.

İlkin pek çok insanın aykırı olarak tanımlayabileceği biriydi.Sert bakışları,yüzünden asla düşürmediği garip ifadesi ve kırmızı arabası.

İlkin kendine bakan kızları fark ettiğinde kafasını onlara doğru çevirdi.Karşılık vermekten çekinmezdi.Ancak kızlar karşılık almayı beklemiyor olacaklar ki hızlıca kafalarını önlerine çevirdiler.Bu davranışları genç kızın gözlerini devirmesine sebep oldu.Önüne döndüğü gibi yanan yeşil ışıkla arabasını hareketlendirdi.

Okula varıp arabayı park ettiğinde öğrencilerin oluşturduğu kalabalık kümelerin arasından ilerleyerek girişe ulaştı.Gürültülü ortam zaten düşük suratını daha da asmasına sebep olmuştu.

Girişin yanına asılmış olan balo afişini inceledi bir süre.Asla ilgisini çekmeyen hatta nefret ettiği bir olaydı.İçindeki nefrete engel olamayıp posterin köşesinden tutarak yırttı ve yere bıraktı.Muhtemelen afişleri asmakla görevlendirilmiş kızın arkasından seslenmesini kâle almayarak içeri doğru yürüdü.

Bu sırada yeni öğrenci Altay Bayındır rehberlik öğretmeninin yanındaydı.Onun ağzından çıkacak kelimeleri dikkatle beklese de kadın bilgisayarında yazdığı şeye oldukça odaklanmış gibiydi.Altay'ın yeni bir ortamda olduğundan dolayı huzursuzca kıpırdanması kadının ilgisini üstüne çektiğinde kadın kemik gözlüklerini düzelterek birazdan onunla ilgileneceğine dair bir şeyler zırvaladı.

Bilgisayarındaki işine bir süre daha devam ettikten sonra bakışlarını çocuğa çevirerek ders programlarına uzandı.En üsttekini Altay'a uzattıktan sonra gülümseyerek ayağa kalktı.

"Gördüğüm kadarıyla sık okul değiştirmişsin?Sanırım evde birileri sürekli tayin oluyor."

Altay kadının dediklerini başıyla onaylayarak cümlesine başlayacaktı ki sözünün kesilmesiyle olduğu yerde kalakaldı.

"Burası da tıpkı diğer okullar gibi.Küçük,değersiz,akılsız insanlar her yerde aynı."dediğinde Altay bir kapıyı,bir kadını bir de masasının üstünde duran Rehber Öğretmen yazısını inceledi.Bir rehber öğretmenin öğrencileriyle böyle konuşması garibine gitmişti.

"Dediğinizi doğru mu anladım?Doğru odada mıyım?"

Kadın tekrar lafını bölercesine ağzını araladı.

"Artık değilsin.Uğraşmam gereken manyaklar ve bir sürü işim var,yaylan."

Kadının dediklerini anlamlandıramamış Altay kılını dahi kıpırdatmadığında kadın kemik gözlüklerinin üstünden ona bakarak sesini yükseltti.

"Hadi çocuğum!"

Altay olduğu yerde adeta zıplayarak eşyalarını hızlıca toparladıktan sonra tam kapıdan çıkacaktı ki bir bedenle çarpıştılar.En az kendisi kadar uzun sarı kıvırcık saçlı çocuktan küçük bir baş hareketiyle özür diledikten sonra odayı terk etti.

Bu sırada Barış Alper yüzündeki utanmaz sırıtışıyla rehber öğretmenin odasına girerek sandalyelerden birine rahatça kuruldu.Buraya gelmek artık gündelik aktivitelerinden biri gibi olmuştu.

"Barış Alper."dedi kadın tiz sesiyle.Bu çocuğun her gün buraya uğraması artık canını sıkıyordu.

"Görüşmelerimiz rutin hâline geldi."

Barış Alper sadece yüzündeki samimiyetsiz sırıtış ve başıyla onu onayladı.

"Kantinde şu iğrenç şakalarından birini yapmışsın.Çocuğum sen niye akıllanmıyorsun?"

Barış Alper omuz silkerek ağzında bir şeyler geveledi.Kadının kendisini takmadığını zaten bildiğinden herhangi bir açıklama gereği de duymuyordu.

Tahmin ettiği gibi bir daha böyle bir şey olmaması için bir kaç uyarı aldıktan sonra kadının bilgisayarının başına geçmesiyle odadan kovuldu.

Sessizce çıkıp sınıfına doğru ilerledi.

•••

"Merhaba!"

Altay arkasından ona yetişerek kolunu kavrayan çocuğa döndü.Muhtemelen kendisi için okulu tanıtmaya gelmişti.Sık okul değiştirdiğinden alıştığı bir durumdu.

"Merhaba."dedi kendisi de isteksiz çıkan sesiyle.Çocuk elini ona uzatarak şirin bir gülümseme sundu.Aynı Altay gibi siyah kıvırcık saçları vardı ancak boyu kendisine nazaran kısaydı.

"Ferdi ben."

"Altay."

Ferdi elinde tuttuğu çantasını omzuna geçirerek Altay'ın kendisini takip etmesi için eliyle işaret etti.

"Sana okulu gezdireceğim takip et beni."

Altay adımlarını sürükleye sürükleye ilerlediğinde Ferdi ona okulun her yerini hatta okuldaki herkesi küçük detaylandırmalarla anlatmıştı.Arada ettikleri sohbetler ve yaptıkları şakalar da ikiliyi birbirlerine yaklaştırmayı başarmıştı.

"Bu tarafta genellikle inekler grubu takılıyor."diyerek okulun önündeki masaları işaret ettiğinde Altay yüzünü buruşturdu.

"Belli oluyor."

Ferdi okulun bittiğini belirterek geri dönmek istediğinde pek bir seçeneği olmayan uzun boylu da onu onaylamış ve geri dönmüşlerdi.

Ferdi ona bir şeyler anlatırken Altay da çevreyi inceliyor insanları tanımaya çalışıyordu.Bir süre sonra gözüne çarpan çocukla kalp ritmi hızlanmış vücudu dış dünyayla bağlantısını kesmişti.Ferdi'nin anlattıkları artık ona ulaşamıyordu.

Elinde bir kaç defter taşıyan çocuk Altay'da vurgun etkisi yarattı.

Sarıya çalan kumral saçları alnına dökülüyordu,gözleri elaydı ve etrafına herkesi etkileyebilecek bakışlar bırakmaktan çekinmiyordu.Üstüne dizlerine kadar uzanan bol bir tişört geçirmişti,altında ise tişörtünün ardında kaybolan bir şort vardı.

Altay gözlerini ondan alamazken çocuk yanlarından geçip gittiğinde Ferdi kendine gelmesi için kolundan çimdikledi.

"O hangi gruptan?"dedi Altay hâlâ arkasından hayran hayran baktığı çocuk için.Ferdi ise ona kınayan bakışlarını atarak yanıtladı.

"Aklından bile geçirme grubu desem."

Altay göz devirerek gerçek bir cevap beklediğini belirttiğinde Ferdi başını salladı.

"Kerem Aktürkoğlu.Üçüncü sınıfa gidiyor."

"Yandım,eridim,bittim,dibim düştü."

Ferdi onu onaylayarak Kerem'in arkasından baktı.

"Güzel ve gizemli biri."

Altay sadece mırıldanarak onu onaylarken odağını hâlâ Kerem'de tutuyordu ve istemsiz aralanan ağzı oldukça komik bir görüntü oluşturuyordu.

Ferdi çenesinden bastırarak ağzını kapatmasını sağladıktan sonra Altay'ın dikkatını toplamak adına önüne geçerek ellerini salladı.

"Unut o çocuğu tamam mı?Babaları böyle konularda inanılmaz tutucu bir insan.Aktürkoğlu kardeşlerle çıkmanın yasak olduğunu tüm okul biliyor."

Ancak Altay onu pek takmışa benzemiyordu.Çoktan kafasında hayalleri oluşmaya başlamıştı bile.O çocuğu istiyordu ve alacaktı.

___

bunu çok yapmak istiyodum.
umarım istediğim gibi olabilir😭

iki farklı shipi var bu kitabın o yüzdeen ship yazmadım🙋🏻‍♀️

yıldıza dokunmayı unutmayalım🤍

10 things i hate about you|ilkin•barışHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin