Sampai sahaja di tingkat bawah, kami pun keluar dari lif dan menuju ke ruang makan. Setelah itu, kami pun duduk pada tempat masing-masing. Mummy mula bertanya.
" 𝑳𝒆𝒕𝒊𝒉? 𝑻𝒂𝒌 𝒄𝒖𝒌𝒖𝒑 𝒓𝒆𝒉𝒂𝒕? 𝑲𝒆𝒔𝒊𝒂𝒏 𝒂𝒏𝒂𝒌 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚. " tanya mummy kepada aku yang sudah seperti mahu pengsan.
" 𝑻𝒂𝒌 𝒂𝒑𝒂, 𝒍𝒆𝒑𝒂𝒔 𝒎𝒂𝒌𝒂𝒏 𝒏𝒂𝒏𝒕𝒊 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒔𝒐𝒍𝒂𝒕 𝑰𝒔𝒚𝒂𝒌 𝒅𝒖𝒍𝒖 𝒃𝒂𝒓𝒖 𝒂𝒅𝒊𝒌 𝒔𝒂𝒎𝒃𝒖𝒏𝒈 𝒕𝒊𝒅𝒖𝒓. " kata aku kepada mummy.
Aku dan Abang Fiz duduk dan kami sekeluarga pun membaca doa sebelum makan. Habis makan, mummy bertanya.
" 𝑬𝒔𝒐𝒌 𝒂𝒅𝒂𝒍𝒂𝒉 𝒉𝒂𝒓𝒊 𝒑𝒆𝒓𝒕𝒂𝒎𝒂 𝑨𝒅𝒚𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝑨𝒊𝒏𝒂 𝒎𝒂𝒔𝒖𝒌 𝒌𝒆 𝒅𝒂𝒍𝒂𝒎 𝑼𝒏𝒊𝒗𝒆𝒓𝒔𝒊𝒕𝒊 𝒃𝒆𝒓𝒔𝒂𝒎𝒂 𝑯𝒂𝒖𝒓𝒂 𝒅𝒂𝒏 𝑯𝒂𝒇𝒊𝒛. 𝑱𝒂𝒅𝒊 𝒕𝒐𝒍𝒐𝒏𝒈𝒍𝒂𝒉 𝒎𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒂𝒅𝒂 𝒑𝒆𝒓𝒌𝒂𝒓𝒂 𝒚𝒂𝒏𝒈 𝒎𝒆𝒓𝒆𝒌𝒂 𝒕𝒊𝒅𝒂𝒌 𝒕𝒂𝒉𝒖. 𝑭𝒂𝒉𝒂𝒎? " tanya mummy kepada kami.
" 𝑩𝒂𝒊𝒌 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚. " jawab aku dan Abang Fiz serentak.
" 𝑲𝒂𝒎𝒊 𝒏𝒂𝒊𝒌 𝒅𝒖𝒍𝒖𝒍𝒂𝒉 𝒎𝒖𝒎𝒎𝒚 𝒏𝒂𝒌 𝒔𝒂𝒎𝒃𝒖𝒏𝒈 𝒃𝒆𝒓𝒆𝒉𝒂𝒕. " kata Abang fiz kepada mummy dan kami masuk ke lif untuk menuju ke tingkat atas.
Sampai di tingkat atas, Abang Fiz menghantar aku ke hadapan kamar aku dan selepas aku masuk ke dalam kamar aku, dia pun pergi dan masuk dalam kamarnya. Aku pun sama. Masuk sahaja dalam kamar, aku terus baring di atas katil size Queen aku.
Aku mengambil laptop aku di sebelah yang mempunyai satu meja. Aku membuka laptop dan ia memaparkan skrin gambar family aku yang bercuti di Langkawi 2 tahun lalu. Aku hanya baring di atas katil dan menonton drama yang menarik perhatian aku.
2 jam kemudian, drama yang aku tonton pun habis dan matahari pun sudah turun jadi sebelum azan aku pun masuk ke dalam kamar mandi untuk membersihkan diri. Habis membersihkan diri serta berpakaian lengkap, aku pun mengambil wuduk dan keluar dari kamar mandi.
Semasa aku mengambil kain telekung aku dan pakaiannya. Selain itu, aku mengambil sejadah dan menghamparkannya di lantai mengikut kiblat serta azan untuk waktu solat Isyak pun berkumandang. Aku duduk sebentar menunggu azan untuk habis sebelum aku solat.
Beberapa minit kemudian, aku pun habis solat Isyak. Aku menyimpan dan menyusun kain telekungku serta sejadah kembali ke dalam laci almari. Aku berjalan semula ke katil size Queen aku kerana aku sangat letih mahu berehat. Aku baring dan menutup mata untuk tidur dan beberapa minit kemudian aku pun tertidur.
𝙆𝙚𝙚𝙨𝙤𝙠𝙖𝙣 𝙝𝙖𝙧𝙞𝙣𝙮𝙖
𝙋𝙊𝙑 𝓐𝓭𝔂𝓪𝓷
Aku bangun awal pada pukul 6.30 pagi dan masuk ke dalam kamar mandi untuk membersihkan diri serta mengambil wuduk. Setelah itu, aku pun keluar dan berjalan ke sejadah yang sudah berada di lantai serta mulai solat subuh aku.
Habis solat, aku pun bersiap-siap dan mengemaskan buku-buku aku serta masukkannya ke dalam beg aku. Habis mengemaskan buku-buku aku, aku pun turun ke bawah pada pukul 7 pagi. Aku menuju ke ruang makan di mana kami sarapan.
YOU ARE READING
𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑨𝒅𝒚𝒂𝒏 𝒁𝒂𝒓𝒊𝒕𝒉:𝑯𝒊𝒔 𝑳𝒊𝒕𝒕𝒍𝒆 𝑨𝒏𝒈𝒆𝒍'𝒔 (SU)
Romance{ 𝑴𝒀 𝑭𝑰𝑹𝑺𝑻 𝑺𝑻𝑶𝑹𝒀 } Tengku Haura Humaira binti Tengku Hariz Haiqal yang berumur 18 tahun. Haura merupakan seorang mafia dan dia adalah salah seorang mempunyai pangkat yang tinggi dalam mafia. Dia seorang yang tidak akan mengasihani musuhn...